Inlägg från: Hannathu |Visa alla inlägg
  • Hannathu

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Wehee skrev 2010-09-13 07:48:23 följande:
    Fin mage och fina namn

På em ska jag på ul, få se om det blir vändning i morgon eller om den hittat rätt under helgen.
    Håller tummarna att busen vänt på sig

Fin mage Nizzy - ungefär lika stor som min är nu
  • Hannathu

Vi ska gå kurs på MVC vid fyra tillfällen precis som ni Lieben... Med start nästa tisdag sen var de sista två datumen väldigt konstiga, frågan är om DE väljer när de sista två tillfällena ska vara eller om man har två alternativ... För att gå på föräldrakurs 16e november känns liiite sent

Funderar oxå på att gå på info på förlossningen, så att vi vet vart vi ska i alla fall

Förlossningsbrev och packning har jag inte ens funderat på, eller jo necessären är packad och klar, men det är den nästan alltid, får väl fylla på med några stora bindor och amningsinlägg för hemvägen om inte annat... 

• Hannathu
    Plly skrev 2010-09-14 15:06:59 följande:
    Ska låna den boken! Är det Gudrun Abascal som skrivit den?
    Var hos Bm idag och diskuterade lite förlossning, kommer nog inte få epidural eftersom jag är tatuerad i ryggslutet och upp på ryggen en bit...jag hade väntat mig det men nu får jag verkligen jobba med tanken på ANNAN smärtling än epidural. Jaja. Vi ska iaf göra ett förlossningsbrev och gå igenom förlossningsgrejer nästa gång vi ses, men jag vet redan att jag kommer satsa på en upprätt förlossning, dvs huk, på knä eller framåtlutad
    Så bra att BM hjälper dig med förlossningsbrev!
    EDA och tatuering beror tydligen på hur den ser ut (om det finns luckor på rätt ställen) och på den enskilda narkosläkaren som ska sätta den. Så det är inte helt kört
  • Hannathu

du kan väl skriva in brevet här så kopierar jag det....

Låter som ngt jag skulle kunna hålla med om till 100%

• Hannathu
    Wehee skrev 2010-09-21 07:53:16 följande:
    Vet ni hur det funkar med akupunktur? Jag menar, hur länge sitter nålarna i och var på kroppen. Jag tänker att man vill kanske vara flexibel och röra sig fritt under förlossningen utan att tänka på att nålarna är i vägen. Men man kanske bara har de en kort stund...eller?
    tror de tejpar ner nålarna som kan störa.
    Vet att man kan ha en vid hårfästet mitt fram för avslappning sen vet jag inte mer. Tycker i alla fall att det är kanon med akupunktur mot foglossningen så jag tror att det kan vara bra vid förlossning oxå framförallt som hjälp att slappna av och gå in i sig själv
  • Hannathu

Sitter och kikar på det där med föräldraledighet...

Vilken jäkla djungel med jämställdhetsbonusar och grejer...

• Hannathu

Nääää inte en månad efter att man blivit sjukanmäld, två veckor efter att man blivit sjukanmäld på jobbet. Dvs när FK ska ta över ärendet fick jag papper att fylla i, ungefär likadana som sjukskrivningspapprena.
    Och när man skickat in det så kan det ta upp till en månad att handlägga ärendet (vilket det tagit för mig)

Partus räknar de tydligen som dagen före beräknad förlossning, eller om barnet föds tidigare så är det dagen innan förlossningen. Efter det ska man ha föräldrapenning.

Men eftersom man kan ta FP upp till 60dagar före BF så kan de krångla...

• Hannathu
    Leiben skrev 2010-09-26 10:30:30 följande:
    jag har panik över namn. hatar alla förutom några som känns som 40 % ok och man vill ju att det ska kännas 100 % JA liksom....
    Vi har en lista med fyra pojknamn och fyra flicknamn som känns rätt OK men hoppas hoppas hoppas att något av dom ska kännas helt hundra när vi får se vem som tittar ut.
  • Hannathu

jag funderar på om bebisen håller på och vänder sig rätt...

För det trycker neråt helt plötsligt...

• Hannathu

Tensen är min bästa vän
    Utan den och akupunktur hade jag inte klarat av att jobba nu med foglossningen....

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?