Inlägg från: Hannathu |Visa alla inlägg
  • Hannathu

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Stor kram till dig NizzY

Läste i bloggen och hoppas verkligen att det bara är njuren som är problem och att den inte växt

• Hannathu

Vaggat har jag gjort sen v 12 eller så, det är enda sättet att ta mig fram nu när foglossningen är elak

Försökte pyssla lite igår,,, blev en lampa! Funderar på att göra ett flaggspel att sätta över rummet men sen får det nog räcka med "pynt"

• Hannathu

Fint!
    Ugglor är fina djur!
    Om ni vill se min mage och min lampa får ni inboxa mig så får ni en länk

• Hannathu
    Leiben skrev 2010-08-10 16:57:47 följande:
    Trimester 3 tjoho!!!

Tänk att man tog sig hit :)
    Det känns overkligt!
    NorrVimpel skrev 2010-08-10 20:29:37 följande:
    Vinkar till er alla. Graviditeten fortskrider utan större problem. Fick dock också be maken att dra upp mig ur sängen så att jag kunde vända mig, då jag fick gräsligt ont i ljumsken en natt i förra veckan. Sedan har jag börjat med att ha en tjock kudde mellan knäna när jag sover, pröva det ni som har problem med foglossning, det avlastar bäckenet.
    Hej Nym!!!
    Skönt att det går bra! sover oxå med kudde mellan knäna för att kunna gå upp på morgonen
  • Hannathu

de mätte inte förrän förra gången vi var där och då var det v 24+
    och då låg jag på normalkurvan

• Hannathu

Vi har inte heller ngn plan att ha skötbord i början. Det får vänta tills vi vet om det behövs och hur vi vill ha det...

• Hannathu

usch vad trist med uvi etc...

Har fått ta två omgångar med antibiotika för att bli av med min uvi... Svamp brukar komma som ett brev på posten men en vikarierande BM förordade laktal och det känns faktiskt som det hjälpt

• Hannathu
    Leiben skrev 2010-08-16 12:47:57 följande:
    min varierar också men det var tydligare innan den riktiga gravmagen dök upp där i första trimestern för jag var så svullen och har ballongmage sedan innan. nu står den ju ut mer eller mindre hela tiden :)

hur livligt är det hos er? ibland får jag inget lugn och jag har ändå moderkakan i framvägg. ligger jag på sidan bara knuffar han skithårt i den sidan som är ner mot madrassen. det är nästan riktigt obehagligt. ibland känns det som han både sparkar neråt och slår uppåt samtidigt så det känns tvärs igenom hela magen. Ofta om jag ligger på rygg så liksom vobblar och hoppar hela magen. det är inte bara en liten spark. det ser helt galet ut!

har fått ärva mer kläder så nu ska jag börja preparera lite mer och fundera över inköp. hur många pyjamasar behöver man liksom? har de bara storlek 50 i en månad?
    Min är livlig som attan några timmar i taget och det är alltid samma tider
    Känns som den vrider och vänder på sig och hela magen rör sig
  • Hannathu
    Leiben skrev 2010-08-17 11:04:08 följande:
    wehee: vad är det som gör att magen blir hård på kvällarna? det är inte sammandragningar utan det stannar hård eller? när började det?
    Jag har oxå hårdare mage på eftermiddagar och kvällar. Jag tror det beror på samma sak som i början dvs att tarmarna arbetar lite långsammare så de svullnar under dagen sen när man inte äter på många timmar så lugnar den ner sig...
Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?