Inlägg från: Hannathu |Visa alla inlägg
  • Hannathu

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Ellish skrev 2012-06-18 18:00:16 följande:
    Ett Plus här idag! Hoppas på bättre tur denna gången :)
    Åh vad roligt! Håller tummarna för att det går vägen!
  • Hannathu

Vi startar också inskolning snart. Var på möte där i måndags och det verkar trevligt, min skrutt och en tjej var de enda som inte bara var dryga året. Han är ju 22 månader och hon var närmre tre.

Är så glad att han inte är dryga året utan faktiskt lite större innan han börjar. Han kan ju faktiskt få i sig lite mat själv och dricka ur glas utan problem.

• Hannathu
    Leiben skrev 2012-08-15 12:00:50 följande:
    Hejsan!

Länge sedan! Hur går det för er och era guldklimpar?

Vi var idag och hälsade på på dagis en liten stund. Inskolningen börjar på måndag. Nervöst som sjuttsingen men också spännande. Dock är jag ju ett fan av anknytningsteori och tror inte på tidiga separationer egentligen. Om vi lyckas få ett till barn så har jag bestämt att det ska få vara hemma tills det är minst två år iaf.

Hur många av era sötnosar har börjat redan och hur har inskolningen gått?  
    Hur har det funkat med föräldraaktiv inskolning?
    Det blir tydligen den varianten istället för traditionell, med start måndag
    Plly skrev 2012-08-15 23:47:40 följande:
    Här går det bara bra, tackade nej till förskoleplatsen i höst eftersom vi bestämde att hon ska få vara hemma med mig och nya bebisen ett år till. Hon kommer vara nästan 3 år när hon börjar istället vilket känns bra. Hoppas kunna vara hemma med nästa bebis tills han är runt två...skulle kännas bra!
    Annars är jag ju höggravid i vecka 34 och har fullt upp med busungen här hemma.... Det är kul att se vilka påhitt som kommer härnäst.
    Delar ni på föräldraledigheten då eller använder ni såntdär vad heter det vårdnadsbidrag?

• Hannathu

kanske 'är så att han blivit en trygg individ tack vare hur han har det hemma?

Vi håller på med inskolning, andra dagen har passerat och han är lite blyg men ändå ganska social, gråter som vanligt när han ska sova men det funkar det med.

• Hannathu

Leiben

det är precis samma här, Han har varit hur nöjd som helst på förskolan torsdag och fredag denna veckan, inskolningen var måndag till onsdag. Åtta till tre har han varit där, han gillar fröknarna och lekermed alla prylar som finns och helst av allt datorerna.

Frågar jag på morgonen om han ska gå till förskolan så är det ett jätteglatt JA som kommer

• Hannathu

Plly - så fin han är!!!!

Ellish
    Vårt frysförsök i våras gick ju inte, har fått två missfall efter det.

Skrutt blir ju två år nu och gillar fortfarande förskolan jättemycket. Han pratar inte men det kommer väl helt plötsligt. 

• Hannathu

Har testat positivt! Så nu går jag på progesteron.
    Väntade på att köra ett par omgångar pergotime innan ett frysförsök i januari/februari.

Hoppas hoppas hoppas att detta går vägen.

• Hannathu

Vi var på KUB förra veckan. Fick extremt bra siffror 1:20 000 på båda värdena och smal och fin vätskespalt.

liten var knappt 6 cm från huvud till rumpa och sparkade runt som en jag vet inte vad därinne.

• Hannathu

Känner mig inte alls lugn men hoppas att det går över

Lillkillen mår bra, igår funderade jag på om han försöker bli av med blöjorna. Han var på potta säkert 6-7 gånger under dagen och blöjan var torr hela dagen och natten.

• Hannathu

Hejsan

Hur är det med er andra? Här är det bra såvitt jag vet, foglossning som inte är av denna värld men illamåendet har gått över i princip helt.

Går i i tredje trimestern nu och är härligt nervös fortfarande, men det är väl så det ska vara

• Hannathu

Beräknad förlossning är i slutet av juni, jag hankar mig fram med kryckor och TENS men det har inte blivit så mycket sämre senaste veckorna så det kanske funkar att jobba en månad till.

Oj Island! Har de bättre möjligheter där eller mindre köer eller varför?

Vi kommer ju inte hinna använda våra frysta embryon, i det här läget hade jag mer än gärna lämnat dom till embryoadoption. Förstår inte alls varför det inte är tillåtet än, på det sättet borde det ju kunna bli ganska många fler som får chansen att få barn.

• Hannathu

Ja det är ju helt klart en fördel om barnen har samma möjlighet att ta reda på biologiska föräldrar om de vill.
    Min mamma är adopterad och har inte haft någon som helst önskan om att ta reda på sina biologiska föräldrar men pappan har kontaktat henne istället, när hon var närmre 60år

Ja jag förstår verkligen inte varför det inte är tillåtet med embryoadoption i Sverige, vad är egentligen den stora skillnaden som gör vanlig adoption OK men inte embryoadoption? Sekretessen till 18 år tycker jag verkar vettig, för alla inblandade (oavsett om det är spermie, ägg eller embryo)

Skulle tro att de flesta embryon som kan vara aktuella för embryoadoption är frysta och på väg att gå ut i tid (femårsgränsen) och de hade ju ändå antingen bara destruerats eller gått till forskning. Kan de då istället hjälpa ett barnlöst par hade det ju varit kanon.
    Om man är inne i cirkusen och har lyckats själv vill man väl inget hellre än ge någon annan möjligheten att känna samma sak..

Sen tippar jag på att det är lättare att få till embryoadoption än äggdonation eftersom det inte är helt kul att genomgå en eller flera omgångar med sprutor och så vidare och så blir det inte ens någon vidare ersättning för det. Embryona finns ju lixom redan för att man gjort (förhoppningsvis) lyckade försök.

• Hannathu

Här går det framåt.

Mindre än en månad kvar till BF och har pratat med läkaren om igångsättning ska dit vecka 38+1 för kontroll av mognaden

• Hannathu

Oj jag har glömt bort att säga hur det gått!

Sitter med lillebror på fem veckor i famnen och dagarna går åt till att amma och roa storebror

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?