Inlägg från: Hannathu |Visa alla inlägg
  • Hannathu

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Har ni haft en bra helg tjejer?
    Jag har haft det underbart och upptäckt att det är väääldigt svårt att ta sig i och ur båtar när man har foglossning

• Hannathu

Känns som det inte är så mycket kvar att handla för oss

Har fått och köpt begagnat av en kompis så det var en ikeakasse full med kläder, leksaker, bärsele, babysitter och annat hon tyckte att jag behövde. Jättefina grejer! Vagnen är redan inhandlad så egentligen är det bara bilbarnstol och det känns som en av de absolut viktigaste sakerna

• Hannathu
    Leiben skrev 2010-06-28 20:28:08 följande:
    hej alla!

ar i utlandet och vi + skrutt aker bat och badar i turkost hav. det sparkas runt en del och det kanns harligt. harligt att hora att ni andra har det bra ocksa.

kram!
    Låter helt underbart!
  • Hannathu
    Ellish skrev 2010-07-02 21:06:59 följande:
    Var på RuL i dag och fick veta att vi ska få en liten tös :D
    grattis vad skoj!
    NorrVimpel skrev 2010-07-02 21:25:31 följande:
    Hannathu: Vad bra att ni fått så mycket saker, och Nizzy toppen att få en barnvagn.

Jag tittar redan efter sittvagnar.. barnvagn har jag köpt begagnad med sen är det där med sittvagn, inte aktuellt ännu på ett år iofs. Inser att sittvagn är värre att hitta begagnade, mer slitna .
    Det är kanon att få begagnade grejer!  Barnvagnen har svärföräldrarna sagt att de ska betala så det är vi rätt nöjda med

Sittvagnar verkar vara en ännu större djungel, nu hoppas jag visserligen att den vagn vi köpt kommer fungera länge  men jag funderar på om vi kan komma att behöva en typ paraplyvagn om något år eller mer
  • Hannathu
    Leiben skrev 2010-07-03 09:32:16 följande:
    NizzY: Tänk att du har två busfrön där inne! Är inte det galet???

Jag har lagt upp nån magbild i mitt galleri och lagt till er i min gäastbok så ni kan se.

En annan sak, jag tror att jag börjar få sammandragningar. Har haft det i 1-2 veckor men inte fattat vad det är. Oftast känner jag det mest i liggande utsträckt läge vilket jag har trott att det beror på just att jag sträckt ut livmodern fran att ha varit mer ihoptryckt (när man står upp). Känslan är iaf obehag och att magen langst ner blir stenhård och liksom ställer sig upp, framförallt på ena sidan (vilket jag läst kan hända) och så är det i c:a 30-60 sek undan "bulan" sjunker undan. Först trodde jag det var bebis som bökade och gormade långt ner men visst är det sammandragningar? Jag känner det några gånger per dag.
    Vilka fina magar ni har! Min ser bara degig ut utan kläder tycker jag

Sammandragningar har jag oxå sen några veckor tillbaka, kan få ibland när jag lutar mig framåt utöver när jag sträcker ut mig.

Känner era respektive några sparkar? Min håller på rätt ställe och jag känner att bebisen rör sig men han känner inget på utsidan. Jag känner ju på utsidan när jag håller på magen... 
  • Hannathu

Lieben det låter ungefär som jag hade det för en, två månader sen. Nu är det ett evigt brännande, knäppande och allmänt ont i bäckenområdet...

Folk blir förvånade när de hör att jag ska ha i november oxå men kollegan som är i samma vecka är ungefär lika stor så jag tror inte att det är ngt konstigt och det kan tydligen variera rejält...

• Hannathu
    Leiben skrev 2010-07-04 16:12:07 följande:
    jag får krupp på barnvagnar! Vill inte ens ha någon alls! Vi har varit och kollat och det som känns bra är en teutonia men min man som är lång sprinnger på hjulen. skitfå vagnar har tillräckligt långa handtag. hittar ingen vagn som passar våra behov som är att den ska: 2) få plats i vårt relativt lilla bagageutrymme, b) få plats i vår trånga hall (måste hålla den framför mig och inte bredvid så det måste vara nån slags mjuklift), c) den ska ha vridbara framhjul och d) mannen får inte springa på den.

Det verkar vara få märken som gäller dvs bugaboo, brio, mmaljunga och teutonia. den vagnen som passar bäst ar den där glassiga buggan och den är ful tycker jag och jag vill inte känna mig som en typisk vasastan- lattemorsa. jag är ju kommunist från norr! jag får identitetskris!
    Ärligt talat känner jag likadant så maken fick välja, han brukar ha bra idéer när det gäller det mesta praktiskt så jag litar på att han valt rätt
    Han är inte jättelång men sparkade i många vagnar när han testade och han föll för två olika dels buggan som han tyckte var på tok för dyr egentligen åsså den som vi sprang på med megarabatt, graco symbio. Funkar på längden i vårt bagageutrymme och har svängbara framhjul som är större än buggans.  
    Nu ska han bara välja bilbarnstol han har redan hittat några favoriter. 
  • Hannathu

Rea är bra ibland...
    Har handlat en nästan komplett spjälsäng för under 800kr på det stooora möbelvaruhuset. Det var inte det jag var där för att handla men när en säng går på under 300kr så är det svårt att låta bli...

• Hannathu
    Plly skrev 2010-07-05 15:13:57 följande:
    Ikea troligtvis men jag tror den är slutsåld överallt...
    Slut verkar det inte vara, de verkar få in den lite då och då så det gäller att hålla koll på nätet...
    Här i Göteborg fick Bäckebol in idag och Kållered får in imorn.

Jag fattar det som att det går att beställa till kampanjpriset på nätet oxå fast då syns inte rätt summa förrän de drar den. Finns en tråd om det här på FL 
  • Hannathu

Skönt att få vara med!

Så var det för fyra år sen resp  ett år sen i min omgivning och vi fick bara missfall istället... 

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?