• Leiben

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Hannathu skrev 2012-05-01 16:16:30 följande:
    Blev inget...
    nä, tråkigt!

samma här dock men det var ju inte så oväntat. det jobbiga är att vi inet har nåt i frysen kvar och vi måste dra igång en process utomlands. det är ett års kö på donatorer på island också där vi vill vara eftersom det finns öppen donation :(
  • Leiben
    Hannathu skrev 2012-05-01 20:19:36 följande:
    Nä fy vad trist!
    men ni har kvar några i frysen va? när kör ni igen?
  • Leiben

här händer nog inget på ett år. det är den väntetiden som är för att få en öppen donator på den isländska kliniken vi just skickat våra papper till.

• Leiben
    Ellish skrev 2012-06-18 18:00:16 följande:
    Ett Plus här idag! Hoppas på bättre tur denna gången :)
    Grattis och stort lycka till den här gången!
  • Leiben

Hejsan!

Länge sedan! Hur går det för er och era guldklimpar?

Vi var idag och hälsade på på dagis en liten stund. Inskolningen börjar på måndag. Nervöst som sjuttsingen men också spännande. Dock är jag ju ett fan av anknytningsteori och tror inte på tidiga separationer egentligen. Om vi lyckas få ett till barn så har jag bestämt att det ska få vara hemma tills det är minst två år iaf.

Hur många av era sötnosar har börjat redan och hur har inskolningen gått?  

• Leiben

polly: vad skönt att ni kan lösa det så. det är ju utan tvekan bäst för barnen att få vara hemma när de är så här små.

Själv går inskolningen  helt exemplariskt. Väntar bara på bakslaget. Vi har haft 3-dagarsföräldraaktiv inskolning så vi var med 3 hela dagar. Nu har vi lämnat skrutten 4 dagar 9-15 och det går huuur bra som helst. Inte en tår, han äter, han sover, han leker. Crazy alltså. Börjar nästan tro att det är nåt fel på anknytningen hehe! Men vad fan han fick ju amma när han ville hur länge han ville och sluta själv. Samsovit och typ vakat ihop hela första året så jag har verkligen svårt att se att vi inte skulle lyssnat på han behov. Men man kan ju börja undra alltså....

• Leiben

Men Åh, vilken sötnos! Stort grattis till er! Lik sin syster :) Hur var förlossningen?

• Leiben
    Ellish skrev 2012-10-07 23:15:48 följande:
    Det gick tyvärr inte vägen denna gång heller :( MF i v 11+2 ( 8 Juli ) Så nu har vi tagit en pause och tänkte börja försöka igen i början av nästa år.

Hur går det för er andra ??
    Tråkigt att höra :( att det ska vara så svårt.

själva vet vi att kön på den kliniken vi valt (för vi vill ha öppen donantion) tar 1 ½ år ungefär. 
  • Leiben
    Hannathu skrev 2012-10-30 19:45:45 följande:
    Har testat positivt! Så nu går jag på progesteron.
    Väntade på att köra ett par omgångar pergotime innan ett frysförsök i januari/februari.

Hoppas hoppas hoppas att detta går vägen.
    Vad säger du? Är du gravid?  Blev du spontant gravid nu?

GRATTIS GRATTIS! Vilka underbara nyheter!

Men hänger inte med riktigt. Läste att du fått 2 missfall. Beklagar :( Var det på FET eller ? 
  • Leiben
    Hannathu skrev 2012-11-21 19:51:35 följande:
    den lever, än så länge i alla fall, fick se en drygt 2 cm lång böna idag
    Hurra!!!!! underbart! Kom igen nu bönan och väx på!

• Leiben
    Hannathu skrev 2012-12-19 10:05:55 följande:
    Vi var på KUB förra veckan. Fick extremt bra siffror 1:20 000 på båda värdena och smal och fin vätskespalt.

liten var knappt 6 cm från huvud till rumpa och sparkade runt som en jag vet inte vad därinne.
    Men vilka bra nyheter! NU jädrar ska allt gå vägen! Kan ni känna er lugna nu då?

Hur mår stora killen då? 
  • Leiben
    Hannathu skrev 2013-03-28 11:04:11 följande:
    Hejsan

Hur är det med er andra? Här är det bra såvitt jag vet, foglossning som inte är av denna värld men illamåendet har gått över i princip helt.

Går i i tredje trimestern nu och är härligt nervös fortfarande, men det är väl så det ska vara
    coolt!

hur går tankarna?

själva har vi kommit fram i kön till syskonförsök, ÄD på island som blir i slutet av juni om allt går som beräknat. 
    jobbigt att ge sig in i det där igen och dessutom i ett annat land.

hur har ni andra det? 
  • Leiben
    Hannathu skrev 2013-04-19 09:41:34 följande:

Beräknad förlossning är i slutet av juni, jag hankar mig fram med kryckor och TENS men det har inte blivit så mycket sämre senaste veckorna så det kanske funkar att jobba en månad till.

Oj Island! Har de bättre möjligheter där eller mindre köer eller varför?

Vi kommer ju inte hinna använda våra frysta embryon, i det här läget hade jag mer än gärna lämnat dom till embryoadoption. Förstår inte alls varför det inte är tillåtet än, på det sättet borde det ju kunna bli ganska många fler som får chansen att få barn.

Jobbigt att du ska behöva ha så ont att du behöver kryckor :(

De har öppen donation på island och det vill vi. Sekretessen ang donatorn släps när vår nuvarande son är 18. Det är ju lag på det i Sverige och vi vill ge de ev nästa barnet samma förutsättningar.

Ja det är knasigt att det inte är lagligt med embryoadoption. Det blir nog det i Sverige framöver men kanske då med okända (för  varandra donatorer)  af i första skedet.

Fint iaf av dig att tänka så. 
  • Leiben

Här är det bara bra förutom lite förkylning.

Livet är som det är med småbarn. Vår son är en motorisk och babblig känslostyrd kille med mycket egen vilja. Ibland blir man tokig alltså. Han äter det mesta, gillar att lägga sig och somnar själv. Ganska okomplicerad på sådant som andra har lite körigt med men ett sjuhelvets humör dock. Fullt ös är det också. Stimmiga stojiga miljöer är inget för oss.

Ska göra syskonförsök nu i mitten på juni. Vi gör det på island då man där kan ha öppen donation. Vi vill ge båda barnen (om det nu blir ett) samma förutsättningar att kunna söka upp sitt "ursprung" eller vad man nu ska kalla det. Längtar egentligen inte alls efter en bebis men vet att processen är svår och kanske inte ens går. Lika bra att sätta igång.

Hur går det för er andra?

Tappat adressen till bloggarna. Skicka gärna meddelande ifall ni fortf. bloggar alt facebook eller instagram eller så. Den som vill alltså :) 

• Leiben
    Hannathu skrev 2013-07-27 16:10:45 följande:
    Oj jag har glömt bort att säga hur det gått!

Sitter med lillebror på fem veckor i famnen och dagarna går åt till att amma och roa storebror
    Det var ett tag sedan men stort grattis! 

Hur är läget nu snart 3 månader senare? 
  • Leiben

Hej alla!

Om det finns några kvar här dvs. Efter en lång tid väntar vi vårt andra barn med bf om en månad. Det blir en lillebror :)

Hur har ni det?

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?