Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?
här kommer adressen blogg.2sma.se den finns i mitt presentation med by the way
har ni varit på promenad (når inte frågetecknet som sagt med en hand) vad har ni på huvudet. I har en fleeceoverall men huvan är ju stor och vi har bara fått ärva såna tunna hjälmmössor. skulle vilja ha en tjockare men det finns bara i för stora storlekar typ 40/42. Hur gör ni
frågade om mössa på bvc och de sa att man intee hövde nåt tjockare på huvudet nu så.
Nizzy: wow vilken mage! Förstår att det är tungt men vad fin du är!
Hur mycket sover era bebisar mellan amningarna? kriker de nån gång utan att de lugnar sig vid bröstet?
mjölkstockning mrd feber, frossa och smärtan från helvetet! Fiiiiii faaaaen! Amningen som gick såååååå bra ju....
Här är det dött värre ;)
Hur går det för alla? Ingen som har undringar och funderingar eller tips att dela med sig?
20 minuter!!??
I är gärna vaken i 1-2 timmar. På dagarna är han mycket mindre vaken mellan amningarna men våra kvällar/ nätter ser ut så här med ett par timmars förskjutning .+- 1 timmar fram och tillbaka. Blir det sent skjuts ju de andra passen upp också.
pass 1
(då har vi inte lagt oss än. c:a 23)
långpass med glada pigga titt-runt-stunder, amning i några omgångar och 1-2 blöjbyte i kanske dryga 2 timmar eller mer.
pass 2
vaknar mellan 4 och 5 kanske.
äter och bajsar och vill snutta järnet i kanske 1- 1½ timme
pass 3
vaknar mellan 8-9
ammar och myssnuttar på bröst eller finger för att somna om. vaken 30-45 minuter.
På dagarna sover han längre mellan passen och är också vaken kortare tid mellan amningarna.
postade innan jag var klar men I ville ha bröstet så det blev lite brådis. Idag vaknade han dock 20.00 och är vaken fortfarande nu 22.40 så i natt blir det nog andra tider.
liggammar ibland eller avslutar ett amningspass så men nu har jag haft ont så det har inte funkat och jag har velat ha koll på "taget".
hannathu: ja jag upptäckte idag en vit hård prick på den onda tutten. värmde bröstet och lyckades pilla så det iaf rann igenom även om allt det vita inet är borta. dessutom har jag en stor rodnad under och på sidan om bröstet där det gjorde mest ont när jag fick stockning i fredags. fattar inte om jag har stockning på fler ställen dvs både utgången och inne i eller om de påverkear varandra. det gör iaf SVINONT att amma. av någon konstig anledning går det bröstet hur som helst inte att pumpa på medans det andra sprutar. Fast I får i sig mjölk därifrån det märks och om jag trycker så kommer det mjölk men inte så att det sprutar så som från det friska bröstet. Ska nog införskaffa Lecithin om det har hjälpt dig.
nizzy: vad drygt att vänta. fattar att du inte står ut. men ligger inte en av dem i säte? vill man inet snitta då? vågar man iså fall vänta på att "naturen ska ha sin gång"?