• Leiben

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

hej pp! allt väl?

var på mammagrupp idag. har ni börjat nån sån?

hannathu: vad är doseringen på de där lecitinkapslarna (eller vad det nu heter)? köpte en burk. har problem med mitt högra bröst alltså som är hårt och rött under och värker/ svider på bröstvårtan. den vita pricken är iaf borta men bröstet är problematiskt så att amma är en plåga. ska ringa någon amningsmottagning på måndag om det inte blir bättre tills dess.

• Leiben
    Wehee skrev 2010-12-04 10:55:39 följande:
    Usch lider mig dig Leiben, med såriga bröstvårtorna. Jag grät varje gång jag skulle amma de första två veckorna (ja nästan iaf). Köpte en sån mjuk boll att knipa i handen för det gjorde så ont. Köpte en kräm på babyproffsen att smörja bröstvårtorna med, sen blev det bara bättre.

Min mammagrupp börjar nästa vecka. Ska bli så roligt att träffa lite folk. Hur var din grupp leiben?
    usch då, när sår har jag sluppit tack och lov jag som har skavsårsfobi tom på fötterna så... men det är långvarig stockning i höger bröst som besvärar.

min grupp var trevlig. alla verkade ha ett stort behov av att prata så det var en öppen stämning. Vi var 7 st mammor och 8 barn, 1 par tvillingar. hoppas din är bra. tycker det ska bli roligt att ha kontakt med folk med ungefär lika gamla bebisar. Fast I är yngst.
  • Leiben
    Hannathu skrev 2010-12-06 15:15:40 följande:
    gaaaaah hur mycket kan en sånhär liten sak bajsa?
    Har precis bytt en fullkomligt jätteöverfull blöja, samt sonens kläder, mina kläder och filten i soffan!!!
    tillåt mig småle :)
  • Leiben

Hej!

Jo, allt går bra. Har börjat med napp så jag slipper vara napp själv hela nätterna. Hans sugbehov har ju inga gränser. Använder era bebbar napp?

Vi föredrar också pampers här strl 1 har vi. För en vecka sedan vägde han närmare 4200 och var 54 cm lång. Han börjar pluffsa till sig en aning.

• Leiben

luktar libero mindre än pampers? pampers har ju nån stark konstig doft.

• Leiben
    Hannathu skrev 2010-12-12 09:40:10 följande:
    Dum fråga kanske men vad har ni för skötväskor?
    Just nu har vi makens messengerbag som bara har ett stort fack och det är lite opraktiskt så jag vill ha tips!
    du, vi köpte en på åhlens, datorväska med två fack inne. Ett sidofack men småfack i för mina egna prylar och ett sidofack till på andra sidan där man kan ha en bok eller tidining eller papper eller så. Asbra! Vi hade letat länge efter vanliga skötväskor men hittade ingen som vi gillade.
  • Leiben
    bubblan79 skrev 2010-12-12 09:55:09 följande:
    nu har jag läst igenom heeeela er tråd.. ville bara säga grattis till alla er och det var jätteintressant att följa er...
    jag själv är inte gravid än men hoppas att en dag få den äran. vi har kämpat med ivf'er i snart 4 år.
    sitter och småler lite åt era senare inlägg om bajsblöjor...ååh va jag längtar tills dendagen jag får sitta med sånna dunderingar haha.
    lycka till allihopa med era små underverk
    Oj vilket jobb att läsa allt det här. Hoppas iaf det kunde ge dig lite hopp. Håll ut !  Vart står ni nu? Kram!
  • Leiben
    NizzY skrev 2010-12-13 13:54:34 följande:
    vi gjorde 4 icsi och ett fet... och vi var inte speciellt positivt inställda, vi hade lärt oss en bitter läxa genom åren. Men vi hade 4 st guld ägg i frysen sens 5 år tillbaks som nu skulle kasseras enligt lagen så vi kände att vi få ge de en sista chans... innan vi gav upp helst och åkte till Polen för att adoptera ett barn... och så tänka sig, fäste båda sig och imorgon få vi träffa Julia och Milton  
    I morgon alltså! Åh vad härligt! Vad de är efterlängtade! Hur känns det?
  • Leiben
    Hannathu skrev 2010-12-14 10:09:04 följande:
    Håller tummarna för NizzY idag!
    kollade inte tiden! siste man (barn) ut nu då!
Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?