• Leiben

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

NizzY skrev 2011-02-13 10:05:18 följande:
    hej tjejer... ja jag lever men tvillingarna är krävande, speciellt min son... hinne rknappt något annat än att vara mamma och hålla bloggen vid liv  blogg.2sma.se/
    tur har vi dock på natten för att de kan sova 6-7 h timmar mellan maten då, vilket uppskatas något enormt men på dagen skriker pojken jämt och är svår att trösta, han har kolik, gaser, växtvärk och nu undrar vi om han verkligen är smärtfri från sina besvär med den sjuka njuren, ni som minns, ni vet vad jag pratar om... jag läser me djämn amellanrum vad ni skriver och snokar hos er men hinner sällan skriva... massa kramr få ni dock från oss alla
    roligt att höra från dig! förstår att du har det hektiskt. svårt om killen har det lite jobbigt men det brukar väl avta efter 3 månader om det är kollik, säger de.
  • Leiben
    Hannathu skrev 2011-02-20 21:53:58 följande:
    Usch vad jobbigt med kolik!

Lilleman blev 4 månader idag, han är dock inte speciellt förtjust i sina fötter än
    Har ni andra några känningar kvar sen förlossning eller graviditet?

Jag har fortfarande kvar foglossningen från hell, det blev liiiite bättre första två veckorna sen har det hållit sig på samma dåliga nivå. Behöver inte kryckor men det är väl ungefär så det är... Försöker ändå ta promenader för att inte bli sittande.
    jag hade inte mycket besvär men känner ändå. dessutom på fram vilket jag inte kände av där utan bara bak när jag var gravid. Känner liksom att det "spricker upp" fram när jag gör vissa rörelser. obhagligt värre!

stackars dig som har så svåra besvär :(
  • Leiben

Helt förstörd! Idag tappade jag för första gången fattningen och liksom röt ÅÅÅÅÅH brevid honom när han vaknade tidigare än han brukar och inte gick att söva om på fm-vilan vilket betyder mindre sömn för mig också.

Håller på att bli galen på de här hemska nätterna som bara blir värre och värre. Så här såg natten ut för oss.
    somnade 20.30 Jag somnade 22.15
    mat          23.00
    mat         00.30
    mat         02.00
    mat + omsövning 3.15 - 3.45
    (sov sedan 30 min)
    omsövnin+ mat 4.15 - 05.15
    (sov sedan 45 min, jag 30 min)
     fick sedan sova en timme medan mannen tog honom när han gjorde sig i ordning för jobbet.. 

Det blir 5 timmar med flera uppvak och sedan sov jag alltså 1 timme mellan 3.15 - 7.

Är helt utmattad....Nätterna blir bara värre och värre. Han vaknar sååå ofta och när klockan är 3 (förr var det 5 sen blev det 4 och nu) Han vaknar varje 30 - 45 minuter ( så som han sover på dagarna) efter 3-tiden. VArför har det flyttats till 3 från 5???

Eftersom han sover så korta pass på dagarna och man måste söva om honom då också får jag ALDRIG sova.

Orkar inte....

• Leiben
    Hannathu skrev 2011-03-22 11:37:45 följande:
    Uuuuusch vilken nervös väntan. Tårarna trillar och jag kan inte slappna av en sekund. Maken sover vilket han inte gjorde i natt, jag sov i alla fall då men nu är det pest.
    När är op? Inte idag? Förstår att det känns hemskt! Är det sövningen som är värst? berätta!
  • Leiben
    Hannathu skrev 2011-03-23 06:14:22 följande:
    Han opererades igår....
    Allt gick bra, nu ska vi dit igen
    åh vad skönt att höra att allt gick bra! kram och puss på din gulliga unge!
  • Leiben
    NorrVimpel skrev 2011-03-23 17:31:00 följande:
    Skönt att det gick bra.

Gällande läggningen  så hade vi också sena, oregelbundna tider från början. Men började lägga henne tidigare och tidigare. Läste i en bok (Somna utan gråt) att det för många bebsiar passar att sova vid halv sju - sju och att man gärna kan börja med läggningen en timme innan man vill att babyn skall sova. Och det enda jag gör efter blöjbyte och ombyte till pyjamas är att jag går och lägger mig med henne och ammar.
    läser också den boken . önskar att det fanns en bok som heter Somna OM utan gråt.
  • Leiben
    Hannathu skrev 2011-03-28 22:28:42 följande:
    Nu är vi hemma.
    Det är som att ha en ny bebis eller värre för hormonerna finns inte där på samma sätt.
    Byter blöjor i snitt en gång i timmen dygnet runt och luftar så länge vi kan. Vi är trötta allihop men som tur är så får vi VABa båda två, eftersom det räknas som vård i hemmet (med läkarintyg) Sen lördag mitt på dagen minus ett anta timmar på förmiddagen idag har vi gjort slut på nästan 1½ paket blöjor (50pack) samt tvättbalsam, orabase och en massa underlägg.
    Vad härligt :)
  • Leiben

PP: ÄR DET SANT? Hur sjuttsingen gick det till??? Galet och supergrattis men hur känns det att du ska gå igenom en graviditet så snart. Det var ju inte ens 5 nånader sen sist! När är bf hahahaheheh?

KRAAAAAAAAM!

• Leiben

ok såg bf längst ner i inlägget. 1 år bara mellan barnen precis. vad crazy!

• Leiben

hannathu: skönt att allt gått så bra.

wehee: söta ni är både du och dottern. Hon har jättefina ögon!

Inga smakportioner här inte. Ska helamma till 6 månader och skippa pureerna i dess form och ju köra mer plock/fingermat. det är vår tanke men vi får se vad sonen vill :)

nättern här suger fortfarande men nu kan man iaf söva om honom utan att amma varje gång han vaknar. Ska försöka hålla ner matningen på natten för det håler ju kroppen i gång och den ska ju också vila. Den ska inet få matintag varannan timme och bajsa och smälta ny mat hela tiden nu i hans ålder tror jag. Eller... han verkar ju klara sig på att ammas som i natt 22, 03, 05.30 utan klagan så då gör det väl inget att jag styr lite där. Det är uppvaken däremellan jag vill kunna skipp och att han i bland tar över en timme att få att somna om. Vissa nätter så är det svårt vid flera uppvak och det är det tyngsta.

nu är han en snorkråka och också och inet sitt gladaste själv.

Hur sover era dagtid? hur många lurar? hur långa och hur många?

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?