• Leiben

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

hannathu: du som har haft stockning, har du fått mindre sprutt i det bröstet sen? Det tog ju 2 veckor innan min stockning gav sig och efter det är det bröstet helt slappt, läcker inte. går inte att pumpa men det finns mjölk. I
    åste dock suga lite mer. Det andra bröstet sprutar konstant och är så mjölkigt och spännt att det ibland känns som stockning. Ska till amningsmottagningen i morgon. Ringde dem mest för att få tips på telefonen men de ville att jag skulle komma så varför inte.

• Leiben
    Plly skrev 2010-12-14 15:33:29 följande:
    Nizzy, vad spännande för er idag! Du kommer nog ha fullt upp dom närmsta veckorna så jag önskar grattis nu i förskott att allt går bra med twinsen. Själv har jag börjat bli normal - tack vare min man som varit hemma med oss fram tills nu, riktig lyx! 
    Och i dagarna så har Judith börjat att le mot oss, tänk vad tiden går fort!
    kram 
    Vad härligt med leenden! Jag väntar på fler bilder på din blogg :)
  • Leiben
    NorrVimpel skrev 2010-12-15 17:07:49 följande:

Hoppas allt har gått bra för Nizzy.

Leiben: Jag har också haft mjölkstockning och fick inflammation, så jag o lillan tillbringade några dagar på BB och har fått äta pencillin i tio dagar. Sedan har jag ätit (äter) Lecitin och någon sorts havre (som jag inte minns vad den hette, hälsokostgrejs och svindyrt, räckte i en vecka bara, så det blev bara ett paket).  Det kan ta ett bra tag innan det blir helt ordning på det sa de till mig. Vi har fått ge ersättning som extra vilket känns sisådär, ibland tycker jag det är okej, i nästa stund gråter jag floder över detta.

iVsst är det jobbigt! Min stockning gav sig själv dock efter 2 veckor. Äter det där lecithinet på kapsel. Det är så himla vanligt att ge resättning, delvis eller bara.  Jag blir ledsen när jag hör att du gråter över det. Hoppas du snart  kan känna att det känns ok. Kram till dig!
  • Leiben
    Ellish skrev 2010-12-19 20:21:57 följande:
    Jodå nu är det bra , men kommer nog att ta en tid innan man förstår vad som hänt. Som sagt åkte bara in på en kontroll inga värkar och var helt inställd på att få åka hem inom kort. Men i stället så är man mamma efter ca 1 tim. 
    Grattis till bebis! Men vad galet att det gick så fort. Förstår att du inte hunnit med riktigt.
  • Leiben
    Hannathu skrev 2010-12-21 20:07:14 följande:
    Grattis nizzy, läste på bloggen!
    Har jag också gjort! Grattis till de fina små!  :)
  • Leiben
    NizzY skrev 2010-12-22 22:46:04 följande:
    tack tack så fort jag få lite tid ,så kommer jag o kollar läget med er men just nu har jag händerna fulla till max 
    det kan vi nog förstå :)
  • Leiben
    Hannathu skrev 2010-12-26 00:09:45 följande:
    Hoppas er jul varit bättre än min....

Kram på er!
    Jösses hur mår DU? Läste på din blogg.

Vad tänker och känner du/ni om killens tillstånd/sjukdom? Vad känns jobbigast och vad ger bäst förhoppningar? Lilla fina killen...

Och släktbråken herregud!!! Vad förbannad och ledsen jag skulle vara över allt. Som om inte sjukdomsbeskedet räcker.

Stor kram till dig hannathu!
  • Leiben

hejsan på er!

den här tråden är verkligen dödare än död nu ju. hoppas ni alla mår bra iaf.

Här rullar det på. I är ju 7 veckor nu och äntligen så har han fattat att han ska somna på natten. Han somnade 22 igår i sin korg för att sedan äta 03, 05.30 och slutligen 08.30. Förr kunde han vara vaken i 2½ timme ju pigg på natten men nu äter han, oftast kan jag lägga ner honom i sin egen säng igen och han somnar om. det tar inte ens en halvtimme. Ibland orkar han bara äta i 10 minuter innan han somnar. ÄNTLIGEN!

annars är han fortfarande en kille som är rätt nöjd med livet. inga stora skrikutbrott eller så.

kram!

• Leiben
    NorrVimpel skrev 2011-01-06 13:45:49 följande:
    Hej Leiben och alla andra.
    Alla har fullt upp med bebisarna nu så det blir väl inte så mkt skrivet. Lillan är också sju veckor. Hon vill snutta länge så det kan ta 1,5 timme att mata henne på natten. Pigg brukar hon inte vara som tur är. Kvällarna är jobbigast tycker jag, hon vill snutta/äta hela tiden och är nästan aldrig nöjd. Ja, ja, det blir väl bättre med tiden hoppas jag.
    ni ger henne/ hon tar inte napp?
Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?