• Anonym (TS)

En riktig skitolycka, bokstavligt talat

Ja herregud idag hände det som bara inte fick hända. Jag tar det från början.

Jag tröck i mig nästan en hel grillad kyckling med lite sallad till middag och packade in ungarna i vagnen för att bege mig till en lekpark 3km härifrån direkt efteråt.

När jag kommit en bit på vägen kände jag hur det riktigt bubblade till i magen, men tänkte att det är nog ingen fara så jag fortsätter gå.
    Helt plötsligt så small det riktigt till och jag kände att nu är det panik, snart skiter jag på mig.
    Lite längre fram står det några stora granar på en liten äng bredvid gångvägen och bostadsområdet som låg bredvid.
    Så jag skyndar mig in med vagnen mellan granarna och drar ner byxorna och sätter mig ner.
    3åringen frågar vad jag ska göra och jag svarar att jag ska bara kissar lite, till hennes stora förtjusning.

Sen lättar jag på trycker, och det riktigt sprutar ut. Det både låter och luktar. Jag kikar bort mot husen och gångvägen så att ingen ska se mig.
    Det var med bultande hjärta jag satt där!
    Sen tar jag servetterna ur skötväskan (tack och lov hade jag med mig den)
    och torkar mig.
    Någonting jag inte räknat med var att mitt arsle var mycket närmare marken än vad jag trodde, så när jag har torkat klart och ska ta bort handen råkar jag doppa hela handen i härligheten.

Jag trodde seriöst att jag skulle dö. Hela handen var täckt av en gul/brun sörja.
    Så jag börjar torka av det värsta med servetterna och sköljde av lite med varmvatten som jag hade i termosen (tack och lov äter bebisen ersättning)

Men jag var fortfarande helt gulfärgad om handen och det luktade apa.
    Svär över mig själv och min motvilja mot våtservetter.
    Precis då ser jag hur det kommer folk gående mot mig på andra sidan ängen.

Och där står jag. Fullt med små bruna servetter omkring mig, en stor bajshög och en hand full med skit.

Så jag tar vagnen och skyndar mig därifrån. Panik hade jag eftersom jag var långt hemifrån. Vad fan gör jag nu?!

Så får jag syn på ett äldre par som står och lassar in utemöbler så jag skyndar dit och säger
    "Jag har världens konstigaste fråga, jag har bytt blöja på bebisen och råkade få lite bajs på handen. Jag är långt hemifrån, skulle jag kanske få låna eran toalett och tvätta händerna?
    De får jag så jag skyndar tacksamt in och tvättar händerna riktigt ordentligt.

Skyndar sen ut igen eftersom barnen är kvar ute i vagnen med mannen som bor i huset.

När jag kommer fram så säger jag glatt till 3åringen "sådär nu är mamma fin om händerna igen"

Då kläcker ungen ut sig "mm mamma bajsade i skogen"

jag trodde jag skulle dö!! Jag blir helt eldröd i ansiktet och säger lite fint "nämen mamma bytte ju blöja på bebisen"
    Samtidigt som jag tackar för lånet, tar vagnen och skyndar mig därifrån.

GAH vilken jäkla dag jag har haft!
    Nått är säkert iallafall och det är att jag ska inhandla våtservetter!

Är det någon mer som har nån skitolycka att dela med sig av?

• Svar på tråden En riktig skitolycka, bokstavligt talat
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Bajspojken) skrev 2012-03-22 10:03:46 följande:
    Det verkar nästa som att detta problem hör ihop med kvinnor. Vi män har inte det här problemet. Blir jag fruktansvärt dålig i magen och det känns som att det ska komma ut så skulle jag ändå kunna hålla inne det i några timmar till om jag verkligen behövde och det har jag behövt flera ggr. Blir aldrig så illa att det kommer i byxan. Är själv 30+ och har aldrig varit med om någon sådan olycka även om det har kännts som att det varit nära.

Dock har det hänt när man varit magsjuk att man bajsat okontrollerat när man böjt sig över toaletten. Man liksom ska spy, men det sprutar skit också även fast man inte vill, det kommer exakt samtidigt i takt med spyorna :)
    Men då är man ju hemma från jobbet och är beredd på det, så då är det inte heller så pinsamt då man inte har massa folk runomkring sig. 
    Så du menar att det inte är pinsamt att kaskadspy rakt ut i duschen/golvet hemma hos svärmor på julafton och sitta och skita ner hela toaletten samtidigt? ;)

Som sagt, du har aldrig varit med om en RIKTIGT akut situation, för om det VERKLIGEN är akut så kan man inte hålla sig. :p 
  • Anonym
    Anonym (Min mardröm) skrev 2012-03-21 01:56:07 följande:
    Jag skrattar så jag gråter, förlåt, men det ni berättar är min värsta mardröm jag har tom med svår panikångest pga av något sådant skall hända mig och här sitter ni och skriver om det som att det händer var och varannan människa och jag känner mig dum så är så orolig för att jag skall råka ut för det. nu inser jag att alla kan få magsjuka eller nått liknade var som hellst och många borde redan ha varit vittne till det så jag kanske bara skall sluta vara så orolig.
    Samma här, men börjar få lov att tänka om då det verkar vara något som drabbar de flesta nån gång i livet. 
  • Anonym

Jag klarade mig precis från en olycka igår, gick in och skulle handla lite på affären, känner hur det bubblar till lite, tänker gaser och går vidare. Sen kommer den ack så välbekanta känslan: Nu är det bråttom! FAN! 
    Jag drabbas av ren och skär panik, men försöker så lugnt och sansat som möjligt gå mot kassan och betala de få varor jag lyckats få i korgen. Kniper som en galning i kassan och svetten börjar lacka.. Hastade ut i bilen, körde som en dåre hem och hann precis in på toan! Phu! 

För 3-4 år sen så hade jag dock inte sån tur. Och fan vad det alltid ska gå fort från lite lätt skitnödig till ren och skär panik!!! Jag fattar inte. Skulle hem till en kompis, mådde hur bra som helst, halvvägs ner så känner jag hur det börjar grumla lite... 5 sekunder senare är det PANIK. Letar ställe att kunna stanna med bilen, hinner inte ur förrens det börjar rinna. Inget papper, ingenting har jag med mig! Ramlar ut i skogsbrynet och sätter mig. Fi fasiken! Kräks
    Drar på mig de äckliga jeansen och tankarna börjar då gå runt på hur jag ska rädda klädseln i bilen! Åhh, det var en låååång och hemsk bilresa hem, halvstående för att inte smeta ut ytterligare och förstöra bilen, och skammen att svara min kompis, nej tyvärr kan jag inte komma, har fullt upp med att skita i diken!!  
    Hon (den elaka jiveln) bara skrattade och haft jävligt gott åt den historian efter det....! 

Det är inte enda gången heller.... Min mage ogillas!  

• Anonym (Min mardröm)
    Anonym skrev 2012-03-22 21:00:28 följande:
    Samma här, men börjar få lov att tänka om då det verkar vara något som drabbar de flesta nån gång i livet. 
    Anonym 352, ja dags att tänka om och sluta oroa sig. Det värsta som kan hända förutom äckligheten, är att man skriver ner det på familjeliv och folk får skratta så tårarna rinner ;)
  • MatsAtari
    Anonym (Bajspojken) skrev 2012-03-22 10:03:46 följande:
    Det verkar nästa som att detta problem hör ihop med kvinnor. Vi män har inte det här problemet. Blir jag fruktansvärt dålig i magen och det känns som att det ska komma ut så skulle jag ändå kunna hålla inne det i några timmar till om jag verkligen behövde och det har jag behövt flera ggr. Blir aldrig så illa att det kommer i byxan. Är själv 30+ och har aldrig varit med om någon sådan olycka även om det har kännts som att det varit nära.

Dock har det hänt när man varit magsjuk att man bajsat okontrollerat när man böjt sig över toaletten. Man liksom ska spy, men det sprutar skit också även fast man inte vill, det kommer exakt samtidigt i takt med spyorna :)
    Men då är man ju hemma från jobbet och är beredd på det, så då är det inte heller så pinsamt då man inte har massa folk runomkring sig. 
    Händer män också. Den här olyckan hände i början på Göteborgsvarvet:

• izzibizz

Citat från länken Ivan från gp tv. "man vill ju inte bryta loppet för en småsak". Nej det är väl mer en liten skitsak!!! Killen har nog inte alla hönsen hemma

• Anonym (been there)
    izzibizz skrev 2012-03-23 06:47:05 följande:
    Citat från länken Ivan från gp tv. "man vill ju inte bryta loppet för en småsak". Nej det är väl mer en liten skitsak!!! Killen har nog inte alla hönsen hemma
    Gunde Svan har gjort samma sak när han körde skidor.
  • MatsAtari
    Anonym (been there) skrev 2012-03-23 07:28:45 följande:
    Gunde Svan har gjort samma sak när han körde skidor.
    Mycket möjligt, men han åkte ju skidor och antagligen inte i kortbyxor så att Göteborgsvarvets 200 000 åskådare och youtubes 100 000 tittare kunde se eländet.
  • Anonym

Hahahaha, Jag vet inte vad jag ska säga, men jädrar vad jag har ont i magen nu av skratt. FÖRLÅT men jag kan verkligen inte hålla mig..

Tycker jag känner en bajsdoft här hemma nu, förmodligen hormonerna som söker efter det jag läser om

• Anonym
    Anonym (Min mardröm) skrev 2012-03-23 02:54:44 följande:
    Anonym 352, ja dags att tänka om och sluta oroa sig. Det värsta som kan hända förutom äckligheten, är att man skriver ner det på familjeliv och folk får skratta så tårarna rinner ;)
    Hahaha, precis!!
Svar på tråden En riktig skitolycka, bokstavligt talat