Allergitråden
La in en bild på hans kinder igen. i går såg de lite annorlunda ut, knottriga på nåt sätt men inte alls lika röda som de brukar vara. Blir galen!
Någon vars barn med veteallergi som ätit Sempers Flakes & Fibre??? De innehåller fruktos... Men vet inte från vad, än.. Mailat.
Både jag och sonen har reagerat på något i alla fall. Jag med magen som är kaputt och även lite klåda och sonen hade jätte mycket eksem idag, stackarn...
ELI, det tar tid om det är sömnen som påverkas. Kan nog ta flera månader om man har otur. Som sagt, här märker vi det omedelbums om han fått i sig på att han vaknar och sen kommer eksemen som ett brev på posten...
Jag tror också att det lättaste för er är att ta bort allt. Risken är att man ersätter en allergen med en annan. Som jag misstänker att ni gör med sojan litegrann. Oavsett, det går alldeles ypperligt att ersätta soja med kokos och risdryck. Bara man orkar och vill... Fattar att det är tufft när man är i det, har ju haft/har grova sömnproblem här med... När sonen blev ok så var det ju min glutenintolerans som ställde till det så jag inte kunde sova. Och sen blev det bebis, och med bebis får man inte sova, iaf inte en med reflux och förmodligen allergier... Men det är självförvållat, bebis alltså. Men sååå mysigt. Så det får det vara värt.
Sen måste jag även fråga hur det var med din store son och hans förstoppningar... Det låter också jätte tufft för er, men främst för honom. Kan det inte vara så att han är allergisk, det är väl inte helt normalt att vara förstoppad jämt i flera år?! Känns ju som att han har anlag, men tanke på lillebrors allergier...