Tibell skrev 2011-01-03 20:00:05 följande:
ELI : Gud så skönt att höra att ni verkligen fått en toppen läkare. Jag håller tummarna så hårt att de blir blå att denna kost hjälper E nu! Och det tror jag den kommer göra!
Men skulle det inte funka så måste du kräva mer hjälp..för det är ni värda efter alla års slitande helt på egen hand!! Stor kram till er
Här har hönan fortsatt vara kass i magen =( Hon bajsade till och med inatt. Och bajset fräter verkligen sönder hennes lilla rumpa och underliv =/
Så nu vill maken ha det till att det är tandbajs. För han tror minsann inte att lite bett på en sockerärta kan orsaka dessa blöjor. Hon har en kindtand som syns genom tandköttet ( och har säkert gjort ett tag ) men den är absolut inte på väg igenom. Och om jag fattat det hela rätt så får barn "tandbajs" för att de producerar mer saliv som sedan åker ner i magen och ger diarré. Men hon dregglar inte det minsta. Dessutom tycker jag det är märkligt att tandbajset bara kom sådär. För på morgonen bajsade hon en korv och 2-3 timmar efter sockerärtan kom första diarren.
Blir så trött att han alltid ska förklara bort hennes reaktioner med allt annat. Trodde vi kommit längre än så efter snart 1 år med allergier i familjen =( Förlåt för massa icke relevant info men ville bara spy ut lite.
Har även fixat en läkartid med pricktest och blodprov för egen del. Har redan märkt att jag reagerar starkt på sädesslag nu efter eliminering och även på mjölk.
Men hur funkar det på vuxna ? Är det samma sak där att man kan få negativt på prick och rast men ändå vara allergisk ??
Känner igen det där med bortförklaringar. Maken erkänner ju själv nu att han inte ville tro, det tog lång tid innan han insåg att jag hade haft rätt hela tiden. Men mig veterligen så fräter inte tandbajs....
På gott och på ont, men tyvärr så låter det som att det var sockerärtans fel.
Angående prick och RAST! Så klart det funkar på samma sätt. Sen reaktion, eksem och magont visar ju sällan... Men håller tummarna att det visar något.
GLÖM INTE ATT ANTECKNA HUR DE PRICKAR!!!! (alltså vilket ämne var) Och dokumentera, ta kort och kolla efter 3 timmar hur det ser ut och efter 6 och efter 12 och ett dygn. Om du får sen reaktion så är det bevis nog för dig (även om nu inte läkaren tycker det..)
Det kanske låter löjligt att skriva upp och ta kort, men är suberb hjälp då minnet brukar svika.
Fast jag tror du redan vet, men ändå.