ViFrånLandet skrev 2011-01-20 22:00:17 följande:
Idag är jag visst fylld med frågor, sorry att jag tar över tråden så här...
Denna fråga gäller inte sonen utan mig. Jag har alltid haft problem med magen och hade VIPkort på såväl vårdcentralen som akuten när jag var liten, utan att de hittade något fel... Problemen har dock kvarstått men kommer och går i vågor.
Jaja, nu till saken: Jag kan dricka litervis med mjölk och äta fil och ost och andra mejeriprodukter utan några bekymmen men när jag äter grädde, glass eller chips får jag otroligt orolig mage, blir gasig, får magknip och ibland diarré. Någon vänlig själ här inne som kan tänkas veta vad det beror på?
Jag har inga dokumenterade allergier. (Dock svällde läpparna upp och hakan domnade bort veckan före jul, fick äta antihistamin i några dagar för att få bort det, har aldrig hänt varken före eller efter det så det berodde troligtvis på färgen jag målade för tillfället)
Och för att vara motvalls.
Hur stor sannolikhet är det att du får multiallergiska barn och inte har några sådana anlag?!
Jag var ju tydligen glutenintolerant, som jag inte visste om det...
Ibs har jag aldrig hört om något barn som har...?
Jag tänkte lite kan det vara kombinationer som spökar alternativt sen reaktion som Blå Myran skriver?
Alltså kombinationen med att när du äter grädde äter du något med vetemjöl t.ex. Jag blev ju först dålig av vad jag märkte laktos när jag "blev" glutenintolerant.
Men jag har alltid mått extra dåligt av tårta t.ex, även innan jag visste om det. Har aldrig gillat semlor så mycket osv och blivit "uppkörd". Men inte fasen kopplade jag för det.
Chipsen, äter du samma sort, eller spelar inte chipssort någon roll? Det är inte alltid så att du dricker kolsyrat till chips eller liknande vanor, alltid äter chips på lördagar när ni alltid äter/dricker något annat?
Sena reaktioner är superluriga att lista ut.