Allergitråden
Dags att gnälla lite om nån orkar läsa.. Det är jobbigt att ha barn med sena reaktioner, när det är dags att provocera.. Särskilt när allergin har blivit mildare och det tar längre tid innan dom reagerar.. Samtidigt är jag ju naturligtvis tacksam för att dom inte får livshotande reaktioner! Har börjat med mjölk-provocering på äldsta dottern på 2 1/2 år. 4:e dagen idag och det är först nu som dom fysiska rektionerna kommer, dvs magont, diarré, klåda. Psykiskt däremot har hon varit ett vrak senaste dagarna och blivit förtvivlad för minsta lilla. Men det hör ju till åldern oxå så det är ju inget "bevis" man kan komma dragandes med till läkaren... Skönt att mjölk-allergin i alla fall har blivit bättre,produkter med "spår av mjölk" lär ju gå bra nu i alla fall! Sen är det bara alla andra provoceringar kvar att ta tag i... Det blir ju aldrig av, det passar ju aldrig! Jag brukar få panik typ ett par veckor innan planerat återbesök till läkaren! "Tur" att det brukar visa sig efter kalas att dom andra allergierna finns kvar... Sen är ju bara frågan vilken av dom som är värst. Känner mig dum, men jag hoppades nästan att mjölk inte skulle funka än.. lillasyster på 1 år är ju oxå allergisk och hon har varit extremt gnällig dom dagar storasyster har fått mjölk. Hon har väl lyckats få tag på hennes napp eller nåt antar jag. Vi har ju varit väldigt försiktiga, men det hjälper ju inte när storasyster är för liten för att förstå.