Tibell skrev 2010-04-19 08:47:40 följande:
åhh tjejer nu får ni hjälpa mig igen! La in bilder på hur tösens prickar ser ut i galleriet. Dessa är från idag så det var ju mer irriterat igår! ( ena bilden är gjord mörkare bara för att man ska kunna se prickarna)Vad tror ni?! Är det allergi prickar eller är det värmeutslag!? Utöver dessa har hon även några på kinden samt på bägge armarna, både under och överDet enda som jag kan komma på ha orsakat prickarna är att vi badade henne i fredags. Och vi använde en parfymerad tvål till huvudet ( endast 1 droppe ). Men då borde hon väl ha fått reaktionen då och inte nu?!Och mjölk kan det inte ha varit för idag har hon ätit bra igen.. äntligen =)
Min dotter tål inte parfymerat tvättmedel, får utslag av det. Så det kan ju bero på den parfymerade tvålen. Om hon mår bra för övrigt så skulle jag "blunda och glömma" dom utslagen och sen låta bli att använda parfymerad tvål/tvättmedel i fortsättningen... Lättare sagt än gjort, jag vet, men man blir galen av att analysera allt..
Här har vi varit på kalas i helgen och stora dottern är eksemig i ansiktet. Ingen idé att spekulera i vad det beror på, då det bjöds på allt hon inte tål: mjölk, ägg, vete...Men så länge hon inte får i sig utan bara PÅ sig så går det an.. Men som sagt, jag vet hur jobbigt det är att försöka komma på vad allt beror på, speciellt innan man är hundra på vad det är dom är allergiska mot...