• Molina

Allergitråden

Behöver er nu!
    Min dotter har en ganska kraftig mjölkallergi men läkarna pront säger att vi ska testa lite som innehåller protien så nu under ca 1v har hon fått GB:s vanliga Twister som har en arom som innehåller mjölk och ingen reaktion häpnar men idag har hon haft riktigt lösa avföringar varav 1 diaree kan det vara så att en reaktion kommer sent så att det byggs upp och magen reagerar, för vad jag förstår så i Twistern är det riktigt små mängder av mjölk???? Och sen har hon ätit och varit precis som vanligt badat i poolen i ca 1.5t så en ev magsjuka borde väl inte bete sig så men sen har hon badat nu flera dagar i poolen och klor kan det ge taskig mage?

• Molina
    Kavat skrev 2011-08-08 10:42:22 följande:
    Lite sent svar, men hur har det gått?

Supersvårt att veta. Ja, det kan ta tid innan reaktionen kommer.
    Twister kan ju innehålla spår av t.ex nötter väl? Tål hon det? Vet du att hon tål resten av sakerna i glassen?

Jag hade nog istället valt att prova med något jag har full kontroll på. T.ex. provat med mat jag vet att de tål och så ha yttepytte lite mjölk i (då menar jag jätte lite eftersom hon verkar så känslig. Kanske börja med att ha en minidroppe mjölk i.)
    Jodå vi har inte gett henne nå mer Twister och magen är helt ok nu igen så det troliga är nog att det kom från glassen vad jag vet så ska hon tåla resten, nötter är vi försiktiga med men spår av nötter klarar hon utmärkt.

Japp hon är super känslig för mjölk så nu väntar vi ett tag, men samtidigt blir jag glad att magen reagerade och inte luftrören som hon haft tidigare så kanske börjar reaktionerna/allergin blir just mindre.
  • Molina

Annakoh1209: Vart har du köpt den osten?
    Gratängen ser helt underbar god ut.

• Molina
    annakoh1209 skrev 2011-08-08 21:01:14 följande:
    min sambo köpte den på ICA 
    den finns även på Hemköp och Coop Konsum

ja gratängen var helt underbar 
    Tack får kika på ICA nästa gång
    Om du orkar får du gärna inboxa mig hur man gör den den såg så himmla god ut allt är så tråkigt nu hhär hemma.
  • Molina

Haha bättre om man kollar innan, den är gjord på sojabönor och det grejjar inte min tjej * suck *

• Molina
    annakoh1209 skrev 2011-08-08 21:14:39 följande:
    vilken är gjort på sojabönor?? 
    Tofuline Creamy Spread är gjord på sojabönor.
    Klarar din son soja? För han hade också mjölkallergi?
  • Molina

Hej tjejer, nu vill jag ha hjälp!
    Min Moa fick lös mage i helgen och vi trodde det berodde på att vi testat mjölk men nja nu är det dax igen, inge magont utan enbart dålig mage mer allergier eller förstoppning som inte släpper hur ska man börja kolla ev mer allergier än mjölk, har varit extra noga med mjölkfritt utom igår fick hon en biskvi (kan innehålla spår av mjölk samt en bulle med samma kan innehålla spår) Hur reagerar era små med mycket fibrer dvs ritigt grovt bröd? Kan det starta en reaktion i magen. Blir tokig snart på allt skit.

Älskling: Men lilla pluttan då så hon ser ut, hoppas det lägger sig snart och att ni får en riktig genomgång på en multiallergi.

• Molina

Usch nu bombar jag er här era strackrare men Moa har fått en medicin som innehåller LAKTOSMONOHYDRAT och det står att den ska vara fri från mjölkprotien och vissa sidor säger att den innehåller mjölksocker och min tösa är som sagt riktigt känslig för all ev mjölk och hon fick igår den medicinen och blev pruttig imagen redan på kvällen men idag efter 1 till tablett så brakade diareen loss.
    Är det nån här som har erfarenhet av det ämnet?

• Molina

Usch nu vet vi hur pass allvarlig mjölkallergi vår dotter har blääää hon har en extrem mjölkallergi, så från och med nu måste vi ta med betapredtabletter om en ev olycka är framme f-n sånt skrämmer mig nu när hon börjar förskoleklass.

• Molina
    Tibell skrev 2011-08-12 19:48:56 följande:
    Troll : usch då :( har hon fått en kraftig reaktion nyss ?? Stackars liten... Och stackars er !! Kram
    Japp allt blev kaos inatt hon hyperventilerade och hamnade i en lättare chocktillstånd så hon fick åka blåljus in av en enkel liten medicin som innehöll mikrogram av ett laktosämne som vanligtvis en med mjölkallergi inte ska reagera på, väl inne fick hon en sån adrenalinspruta sen vände det men burr burr otäckt.
    Och vi trodde hon fått en magsjuka :(
    Så konstig vi gjorde ju en koll på om hennes allegi kunde sitta i andningvägarna på barnkliniken och där reagerade hon inte alls så jag förstår inte hur det här kunde hända men otäckt va det.
Svar på tråden Allergitråden