• Tibell

Allergitråden

Hej tjejer! Vilket egenbakat bröd utan allt tycker ni är det bästa? Har någon ett bra recept på vanligt ljust bröd? Har fått ett recept innan minns jag men det var sparat på våran gamla data :(

• Tibell

Ett liitet liitet slick på en sked som stora tjejen ätit sojayoggi med så är minstingen full med
    eksem på magen =( Fasiken vad fort det går ! Och nu ska hon behöva se ut såhär i minst en vecka...faaasiken *dåligt mamma samvete*
    Dessutom har hon problem med astman igen. Stackars min lilla höna

Men vill ändå sticka in och berätta att dagis är sååå bra och verkligen tagit flickornas allergier på allvar. Barnen äter som aldrig förr och än har det inte blivit ett enda fel. Så tummen upp till dem!!

• Tibell

ELI : Blir han likadan vid alla måltider eller är det bara lunchen ?? Är det skillnad på helgen och vardagen ??

• Tibell

ViFrånLandet: Åhhhh jag vill ha recept!! Hönans bröd smular alltid sönder :(

• Tibell

För någon vecka sedan skickade jag en egenremiss angående lapptest på minstingen till Göteborg. Idag fick jag tillbaka att de mottagit min remiss och att vi ska få en tid inom 3 månader. Kan man ha tur och få en relativt tidig tid eller brukar man alltid få vänta 3 månader ?? Hur som är jag super glad över att de ville ta emot oss och hoppas att få lite mer svar när lapptestet är klart. Visar inte heller lapptestet någon mjölkallergi kommer vi provocera. Var säkert ett halvår sedan vi gjorde en medveten provocering.

Men nu vill jag ha recept på en god och gräddig potatisgratäng som är fri från typ allt =) Vi ska fira lite jul i helgen och har nu klart köttbullar, prinskorv och så ska jag göra risalamalta som utanallt bloggen hade recept på. Är ju barnens julbord så det måste inte finnas mycket mer ( de är både kräsna och små i maten ). Vill inte ha med ägg eftersom vi inte vet om dottern tål det eller inte, dumt att chansa eftersom hon är en snabb liten räka och antagligen skulle lyckas sno ett under ett obevakat ögonblick.
    Annars kanske någon annan har tips på vad som mer bör finnas med ?

• Tibell

Okej. Vet du hur lång tid det brukar ta innan man får tid ?? Och kan det hända att vi inte får tid alls ( till patch alltså )? Hoppas verkligen vi får ett patchtest nu. Eller kan det vara så att vi "bara" får tid för kontroll ? Jag var väldigt tydlig i remissen att det var just patchtest jag ville ha

• Tibell

K Kavat : Nope..läcker här med :/

I morgon ska jag göra potatisgratäng och tomtegröt ( om det går ) till barnen. Någon som har något bra recept?
    Hoppas kunna laga något lilltösen äter. Hon har varit/är sjuk och äter knappt. Har inte fått i sig mycket annat än vätska sen i söndags och har tappat lite i vikt =(

• Tibell

Bra tips med tomtegröten..låter lite likt det jag tänkt göra med risalamatlan =)
    Har kikat på hennes blogg men inte hittat något recept på just potatisgratäng. Gör en form i morgon och testar..går ju alltid slänga om den smakar illa =)
    Just nu testar jag vad som helst..bara hönan äter. Vi blir ju tokoroliga här hemma. Hon har verkligen inget att ta av om man säger så med sina 7.9 kg ( hon är snart 14 månader ) Min lilla plutta

Svar på tråden Allergitråden