• Tibell

Allergitråden

Här gjorde precis lillan en megakräk igen :( tredje gången denna veckan!
    Men det måste ha varit astmans fel? Hon har varit kass denna veckan och varit helt galet rosslig! Jag har kunnat känna utanpå hennes tjocka vinteroverall hur hela bröstkorgen vibrerat..
    Och nu när hon är så mycket bättre kanske det beror på att hon kräkts upp allt?
    Hoppas verkligen inte det är något allergirelaterat...

• Tibell

Har nog listat ut varför lillan kräkts osmält mat 3 ggr denna vecka ! Hon är förstoppad :( igår bajsade hon en hård plutt på morgonen, på eftermiddagen en diarré ( antagligen pga av förstoppningen ) men nu idag fick vi ta till
    Microlax och ut kom en stenhård plutt. Jag Fattar inte hur hon kan bli s förstoppad!! Just nu äter hon inget alls... Inte ens ersättning! Man vad gör henne såhär galet hård i magen? Hon äter ingen gröt eller välling utan får bara althera, äter två lagade mål mat om dagen, ibland bra ett, yoggi, och hon dricker bra! Vi har alltid olja i ersättningen! Begriper inget :(

Eli : du som är haj på det här med förstoppning.. Är det vanligt att de kräks osmält mat och matvägrar?

• Tibell

Kanske därför hon hade feber i förrgår och inte pga av tand som vi först trodde!
    Hon har haft lactulos sen hon föddes typ men varit utan den senaste månaden för vi tyckte det blivit bättre ... Men vi har nog haft fel då :(
    Hur mycket ska vi ge henne nu ibörjan ? Hon har säkert massa bajs kvar i tarmen eftersom hon knappt Bajsat alls i veckan och som sagt kräkts :(

Ja hon har nog väldigt omogna tarmar som blir såhär förtstoppad när hon nästan bara äter ersättning :(

• Tibell

Super tack för hjälpen! Då har jag lite mer kött på benen :) så hoppas vi att det snart löser sig , bokstavligt talat...

• Tibell

K kavat : ja det kan det mycket väl vara! Dumma dumma mjölk :( hon har ju alltid haft lite problem med hård mage men nu är det mycket sämre :(

• Tibell

Fast det känns som att infon inte är riktigt rättvis ändå! För jag skulle inte kalla min dotter extremt allergisk och hon reagerar tydligt på den.

• Tibell

Ja hon har säkerligen haft rice dream på dagis hela tiden ...
    Får se hur hennes mage artar sig efter vi fått bukt med denna förstoppningen !
    Hon har knappt ätit på två dagar :( och idag har hon inte kissat sen 10 i morse! Har det inte kommit något under natten åker vi in med henne i morgon!
    Men är det ens möjligt att bli såhär förstoppad av lite mjölk? Det handlar ju bara om något glas om dagen!
    Undrar om hennes försämring i astman beror på den med då??

• Tibell

Eli : ja vi ska ha stenkoll på henne! Har jagat henne med saft+olja hela dagen men hon är bara måttligt intresserad. Kan ta ett par klunkar ut glas men inte mer än så!
    Tror du vi reder ut detta på egen hand med hjälp av klyx och lactulos eller behöver hon mer hjälp tro? Första gången hon kräktes var i tisdags så hon har nog varit förstoppad ett tag utan att vi märkt något :( antagligen bara några dagar efter hennes allergiska reaktion på sockerärtan

• Tibell

Hon fick ju microlax i eftermiddags och ut kom en barnhands stor hård klump! Så lite har hon ju fått ut!
    Så imorgon tar vi en tur till Apoteket och införskaffar klyx och lactulos!
    Så jag tror nog vi ska klara det :)
    Sen kommer hon få stå på lactulos ett tag tills vi ser att hon klarar det på egen hand

Svar på tråden Allergitråden