• Tibell

Allergitråden

FrökenLindström : Hur gick det med tösen sen ?? Hoppas hon inte mådde allt för dålig av provoceringen!!
    är så jobbigt med omedvetna provoceringar eftersom de alltid får i sig alldeles för stor mängd än vad som är bra! =/

Blir ingen äggprovocering i helgen. Maken gjorde en miss för tre veckor sedan då han kokade lillans mat tillsammans med ärtor. Hon fick eksem direkt på sidan på magen ( alltid EXAKT på samma ställe..märkligt ) och detta sitter fortfarande i..dock bara liiie liiite kvar. Men jag vill att hon ska vara helt symtomfri. Dessutom är hon fortfarande flåsig och rosslig .. trots 6 puffar pulmicort och 3 airomir om dagen ( schemat har vi fått av hennes läkare ). Men hennes hosta är nästan helt okej nu..bara andningen kvar som sagt!

Tack för alla tårttips =) Lovar att återkomma nästa helg och berätta hur det gick. Hönan kommer älska att få något annat än gröt/välling/yoggi och korv att äta =)
  • Tibell

Här har stora tösen reagerat på något =( Eksem i hårbotten, nacken, ner på ryggen+ massa på kinderna och ner under hakan. I natt har hon kliat sig alldeles fördärvad och fick därför en dos aerius! problemet är att vi har ingen aning om vad det kan bero på =/

• Tibell

Någon som vet om karamellpojkarnas klubbor innehåller vete? Det står glykossirap på... Är det från vete?

• Tibell

Jo jag misstänkte nästan det :( lillhönan fyllde 1 år igår och fick smaka lite klubba... Imorse hade hon kräkts ner sängen och är röd prickig runt munnen :( fasonen också... Hur kunde jag glömma kolla ingredienserna? Brukar vara super noga! Aka... Nu mår hon inte dåligt i allafalll, får trösta mig med det! Nu ska jag ge mig på att baka tårta!

• Tibell

Minstingen fyllde 1 i fredags och har således fått äta lite tårta . Bakade på en färdig sockerkaksmix från glutenfria hyllan. Istället för ägg använde jag no egg. Istället för grädde använde jag rapsy vaniljvisp med karamellfärg i. Detta borde väl hon kunnat äta utan reaktion?? Är allergisk mot mjölk, soja, sojasläktingar, baljväxter, vete och havre!!

• Tibell

Vi vet inte om hon reagerat på något eller inte. Men hon har fått en jätte stor blåsa på insidan av läppen samt att hon varit extremt gnällig och dålig i magen! Hon fick ju i sig glykossirap i fredags och blev prickig runt munnen som nästan var borta igår... Idag är hon prickig igen, mycket mer än i fredags dessutom!!

• Tibell

Angelgbg: jag tror nog det var oldana sockerkaksmix!! Fyllning ser dy i svaret ovan!!

Som sagt, vi vet inte än om det var en reaktion men hon har fortfarande eksem runt munnen och är dålig i magen

• Tibell
    Kavat skrev 2010-11-03 14:29:51 följande:
    Vilken sylt = vilket innehåll
    Brukar hon äta den sylten?

Min kille tål inte bl.a eldorados med glykossirap ej heller E202 som ofta finns i sylt...
    syltet har hon äit av inann..så den är ok! Är någon ekoligisk tjohej och innehållsförteckningen ser helt ok ut!

Men jag pratade med min mamma idag, som också var på kalaset, och hon hade sett att dottern stoppat något i munnen och hann inte få ut det. Så något var det ju säkert!! Idag mår hon dock bättre!

Kan nässelutslag se ut som ett rött fläckigt "täcke" eller måste det vara blåsor ?? Får själv titt som tätt ett rött fläckigt område som täcker mage+ bröst och som kliar något såååå fruktansvärt. Har aldrig lagt någon vikt vid det eftersom det lägger sig efter någon timme. Men igår hände det igen och nu kunde jag inte sluta tänka vad det beror på!!??
  • Tibell

Nu har stora dottern reagerar på något igen ( ja lilla med för den delen) eksem i ansiktet, under hakan, bak i nacken och öronen som kliar vansinnigt mycket!! Hon har ätit bulle med mandelbitar på samt en twister glass som är nytt! Bullen har hon också ätit innan så jag gissar på glassen!! Några idéer ??

Lilla hönan har eksem på hela siderna av magen!! Och hon hittade storasysters bortglömda lakrisbit! Som tur var hann hon bara ha den i munnen en kort stund innan vi kom på henne!

Svar på tråden Allergitråden