trållmor skrev 2010-09-17 20:48:38 följande:
Blå Flygare skrev 2010-09-17 20:30:22 följande:
Man söker alltid för alla ihop. Däremot bör man väl skriva omvar barn för sig.
Okej. Vi har redan börjat skriva om var och en för sig. En liten novell för var och en
Neelah är allergisk mot mjölk, ägg, soja, vete och havre. Och jaa, tyvärr är alla mina allergibarn. Alla har gemensamt mjölk, ägg, soja och vetemjöl. T.o.m Aliina fast det inte visade på henne på rast. Hon är f.ö det enda barnet där allergierna inte visas på rast, vilket det gör på pojkarna. Vi väntar på rast-svar på Neelah, fast å andra sidan så känns det inte som att det har någon betydelse eftersom vi vet om vilka allergier hon/de har.
Timon är den som har längst allergilista, och den som det är mest jobb med pga hans otroligt svåra eksem
Usch vad jobbigt med eksem =( Lillan hade också massa eksem men efter en strikt mjölkfri kost, vi hade inte ens mjölk i huset eftersom hon reagerade via kontakt, så försvann de tillslut. Nu kommer de endats tillbaka vid reaktioner. Tycker så synd om din lille kille =( Har själv problem med eksem och vet hur det svider och kliar !! För några år sedan var det så illa att hela mina lår var täckta med eksem som varade, blödde och vätskade sig. Inte skoj. Hoppas han kan få må bra snart!!
Våran minsta har samma allergier förutom ägg ( har iofs inte testat ordentligt än ). Hon har ju även vetestärkelse, sojasläktingar och baljväxter..men det har kanske Neelah också?
På tal om hurvida hon tål ägg eller inte har jag funderat på det de senaste dagarna. Har lagt ut bilder innan på hennes torra runda fläckar hon hade på bröstet. Minns inte hur de uppkom men nu är de väck i allafall.
För nån vecka sedan fick hon smaka en milimeter liten bit ägg och vi ansåg inte att hon reagerade . Men igår frågade min mamma var det var för rund fläck på magen och jag vet faktiskt inte vad det är och varför den är där. Den har dock suttit där i flera veckor nu ( kanske i samband med äggprovocering...minns faktiskt inte) och inte verkar den ha tänkt att försvinna heller. Har smörjt med locobase men nu är det kanske dags med lite mildison för att få den att försvinna för gått. Annars står hon ju på äggfri kost automatiskt eftersom hennes kost är sååå minimal.
Så nästa gång vi provocerar ska jag minsann ha koll på om det kommer någon rund torr fläck!