Allergitråden
ELI: inga bilder tyvärr

Jag rekommenderar varmt att ta med Ceridal till förskolan, det innehåller inget vatten och är alltså inte uttorkande heller.
Idag har vi varit och träffat våran underbare läkare! Tänk, jag har bara lovord om honom, och det är sällan jag har den inställningen om en läkare (särskilt efter åren i Göteborg ). Han bytte ut barnens astmamediciner och så fick de inhalatorer istället, och jäklar vilken skillnad!!!
Det bästa var ändå att Neelah fick ett jättekraftigt anfall just där inne hos honom, ganska precis efter han lyssnat på hennes lungor och konstaterat att "det lät ju inte så där jättefarligt" och därefter konstaterade han ganska krasst, med väldigt stora ögon på Neelah, om hur snabbt de kan skifta i andningen och bli jättedåliga (vilket jag försökt förklara för alla, men ingen lyssnat på).
Han skrev ut medicin som vi kan ta med till förskolan, och sa att om de ifrågasätter Timons vikt nåt mer så kan de ju ringa upp till honom så kan han visa svart på vitt att Timon går upp i vikt hemma, men inte när han är på förskolan, så NÅT är det ju där. Precis som vi redan misstänker! Skönt att faktiskt ha upptäckt ett samband tillsammans med läkaren, och att han står på vår sida. Och det bästa av allt så skulle han självklart skriva sin del av läkarintyget till vårdbidragsansökan (tillsammans med Timons epilepsiläkare, som bara ville skriva sin del om epilespin). Så nu vet vi att vi har läkarna bak i ryggen helt och hållet när vi skriver vår ansökan!!!
Skönt det känns med sådana här dagar
Sen har jag ett outlöst recept på Neocate LCP om det är någon som vill att jag hämtar ut det? Det kostar ju 120 kr, eftersom det är en livsmedelshänvisning, plus frakten (tror Schenker blir billigast). Totalt 12 burkar.