Inlägg från: trållmor |Visa alla inlägg
  • trållmor

Allergitråden

t0va skrev 2010-12-12 12:20:07 följande:
    Ja det är väl vårdlogik som vanligt... Obestämd

Heter ditt barn Timon, som i lejonkungen, så sött :) 

Japp, Timon efter Lejonkungen Jag fick ju bestämma Aliinas namn och så ville Fredrik bestämma den andra tvillingens namn, och efter många förslag som jag sagt nej till så kom Fredrik helt överlycklig en dag och sa att han hade hittat det perfekta namnet. Så när han sa Timon så hade jag inte mage att säga nej, däremot så sa jag att om han inte ser ut att heta Timon så får han heta Ossian och det heter han i andranamn Sen så sa vi också att om det mot all förmodan skulle visa sig att Aliina är en pojke så får han inte heta Timon, för då kommer alla kalla dem Timon och Pumba
    Mattis -06, Aliina & Timon -07, Neelah 3/12 -09
  • trållmor

Jag frågade Fredrik nu om de hade gjort några fler tester på våra barn, och han påminde om att förutom RAST så tog de fler blodprov på våra barn vid samma tillfälle. Svaret sa de bara var negativt, men vi båda har glömt bort vad det var testerna skulle visa. Sen fick Aliina lämna bajsprover också, eftersom hennes RAST var negativt, men de bajsproverna var också negativa. Test för celiaki har varit negativt på alla barnen.

• trållmor
    2små2stora skrev 2010-12-16 08:30:43 följande:
    Ni som bakar utan ägg, vad penslar ni bullar med?

Åt en lussebulle penslad med ägg igår och 2st rödspättafiléer vända i ägg innan paneringen i går. Och han kräktes kopiöst hela kvällen. Dock inte ont i magen.
    Bullar penslar vi oftast med kokt honungsvatten, vill vi ha mer färg så penslar vi med kaffevatten Annars så penslar vi bara med vatten
  • trållmor

Sen tänkte jag säga att om det är någon som är i behov att Neocate, och bor i närheten av Sundsvall-Härnösand-Örnsköldsvik, så kan vi skänka några burkar Nu är det våran tur att ge tillbaka

• trållmor
    ELI79 skrev 2010-12-16 08:34:16 följande:
    Någon här som har barn som sover dåligt som INTE beror på allergi?? Eller sover allas barn som små söta änglar när de mår bra eller???
    Det är ju Aliina här hemma som har stökigt med sömnen bara, blir värre om hon får i sig nåt allergent. Resten är änglar
  • trållmor
    3Busfrön (fast du har 4 nu ): Var bor ni? Kanske göra ett byte? Neelah ska ju övergå till Advance nu

ELI79: hon vaknar och är, precis som du skriver, pigg. Sen är hon inne i en jättemammig period så då vill hon bara vara hos mig. Hålls hon ifrån allergenerna så kan hon sova hela nätter, om vi har tur Men annars så kliver hon upp och är superpigg, och vill gärna väcka de andra för att leka. Andra nätter så kan det bara vara gråt. Får hon i sig allergener så är det säkert tre uppvak/natt, varav två kortare och en längre period. Men då är det oftast magont och ren och skär ilska hon kommer med Utbrott som heter duga, och skittrist mitt i natten då man helst vill emigrera till landet långtbortistan
  • trållmor
    2små2stora skrev 2010-12-16 14:51:05 följande:
    Utanför strängnäs
    Nu har jag lite dålig koll på strängnäs, men det är inte så där jättelångt till/från Gävle, va?
    Angel Gbg skrev 2010-12-16 15:39:26 följande:
    Trållmor: Vi åker upp till Svall på söndag och jag har en himla massa Neo Adv så jag ska kolla datumen så... för det är nog rätt länge tills vi åker upp nästa gång och om det inte är en evighet kvar så kan du få ta det så dom inte går till spillo. Försöka oss på en dejt? Vi stannar till 7/1
    Åhhh, jättegärna Vi ska ju till Sundsvall nu på lördag, och sen åker vi ner igen i mellandagarna någon gång

Jag ska skälla på dietisten jag, för hon har bara skrivit ut 40 st Advanced, fast vi kom överens om där att det går åt minst 60 st på en månad. Okej, jag blir glad bara jag slipper betala vad det egentligen kostar, men man tycker ju att de kan skriva ut så det räcker i en månad iaf...
  • trållmor
    ELI79 skrev 2010-12-16 09:30:32 följande:
    Ja fan jag håller på att bli tokig! Han har ALLTID sovit dåligt och haft svårt att somna om på nätterna (han har dock inget problem att somna själv på kvällarna). Förut var det även dagtid men nu sover han nästan inte på dagarna...
    2-4 timmars vakenhet gör ju en GALEN!!! 2 år nu??!!
    Jaa, här är det Fredrik som blir mer tokig än jag men det har att göra med att om jag kliver upp så blir jag klarvaken och kan inte somna om, medans Fredrik inte har några problem alls med att somna om efter han har klivit upp, och det är därför som han får kliva upp

Aliina är ju tre år nu, och så här har hon varit de senaste två åren. Dock är det senaste året som det har varit riktigt jobbigt eftersom det är då som vi har märkt hur hon blir när hon får allergener i sig (och främst vete, mjölk och soja som hon blir värst av).
  • trållmor
    3Busfrön: jaa, det är ju ett alternativ När vi har bytt klart till Neelah kan vi ju höras av så kan jag skicka de burkar vi har kvar
  • trållmor
    Lussekatten87 skrev 2010-12-21 13:16:36 följande:
    En undran bara..ni som har barn med sojaallergi, reagerar era barn på kex/kakor innehållande sojalecitin?
    Eller är det för liten mängd för att de ska bli dåliga?
    Jag undrar för min dotter blir så röd om munnen när hon ätit kakor innehållande sojalecitin.
    Hon har bara reagerat på vanlig soja förut då blev hon knallröd om munnen,men såg inte att de innehöll detta i kakorna!
    Är det samma typ av sojabönor i soja och lecitin?
    Alla våra barn reagerar på sojalecitin, Neelah reagerar även på sojaolja.
Svar på tråden Allergitråden