Eligrabbarna skrev 2010-09-19 20:17:37 följande:
hmm jag är så förvirrad. vet inte vad jag ska tro.
Senaste 2-3 kvällarna har sonen varit VÄLDIGT svår att få att sova. I går sov han 1 timme på dagen men somnade ändå inte förrän 22:30 fast han var så trött att ögonen gick i kors. I kväll har han hållit på i 1½ timme och nu fick vi ta upp honom så han får ligga hos pappa i soffan.
Han verkar inte direkt ha ont för när han kommer upp till oss så blir han lugn men han ska INTE ligga i sängen. Han har stor mage, men inga eksem. Han var hård i magen i morse och tryckte ut en hel del och sedan 5 min senare så var han jättelös i magen.
I natt somnade han som sagt 22:30, vaknade igen 03:30 o var vaken i minst en timme...somnade igen men ville upp för morgonen redan 06:30...
Han vaknar ofta en gång per natt så själva uppvaket på natten var inte så märkligt men att han har så svårt att somna på kvällen.
han är lite förkyld men inte alls så det ska påverka nattningen så till den milda grad.
Vi har tagit bort råg sedan i somras och havre sedan ca 2 veckors tid. Det enda nya är att vi testade rice crispies som ju innehåller maltextrakt gjord av korn (korn är det enda sädesslaget vi inte testat än). Det fick han första gången i tisdags eller onsdags, så det skulle faktiskt kunna stämma att det är det han reagerar på....maltextrakt står sist i innehållsförteckningen så hur stor är verkligen risken att det är det han verkligen reagerar på?! Jag menar, det kan väl inte vara så stora mängder han får i sig om han äter kanske 2 msk flingor på en dag.
Han verkar sååå otroligt närhetstörstande men inget tyder på att han har ont i magen eftersom han blir tyst när han kommer upp till oss...men kanske besvärar honom fast han inte har ont?!
Det skulle kunna vara flingorna.
Jag skulle testa med att under 1 månad bara låta honom få sådan mat som ni vet att han tål och på så sätt låta magen hämta sig.