Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Allergitråden

Noskapin är ok vid tillfälligt bruk. 

Nu när de skördar alla åkrar så är det mycket skit som åker runt i luften. 

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • 2små2stora
    Kavat skrev 2010-08-11 22:42:08 följande:
    Torr som gör att jag nästan inte får luft ibland. Vill ju egentligen inte ha något, men när hela underlivet är mörbultat efter förlossningen och man håller på att kissa på sig varje host (super knipträning. ) så är det så himla jobbigt..te, jag berättade vad J sagt om att huvudvärken kan hon fortsätta stå ut med men hon tänker inte äta
    Testa med noskapin då och se om det hjälper.
  • 2små2stora
    Kavat skrev 2010-08-11 22:45:14 följande:
    Hum, det är nog det enda jag inte vill testa. Får hemska magkramper av den... Finns det någon annan?
    Nipaxon men vet inte vad det är för ämne i den.  Fråga dem på apoteket vad du ska ta. En rejäl dos med pulmicort  kan funka också.
  • 2små2stora
    Mela78 skrev 2010-08-12 07:34:22 följande:
    Ser inget mjölk, ägg, soja eller baljväster. Har de kanske bytt recept? Har för mig att jag kommit fram till att vår dotter inte kunde äta något på McD´s, hon har samma allergier som er dotter.
    McD har gjort om sina hamburgerbröd. Tidigare innehöll de sojamjöl men inte nu längre. 
  • 2små2stora

Här reagerar J på något igen Efter veckor med stenhård mage så är det nu tvärt om och det har en gräslig lukt

• 2små2stora
    Tibell skrev 2010-08-13 21:33:44 följande:
    Hur snabbt efter att man har fått i sig något man inte tål kan man få diarré `?!
    Johanna reagerar med allt från 2 till 36 tim vilket gör det jätte svårt i bland. Nu har hon varit lös sedan i går em.
  • 2små2stora
    Snutten skrev 2010-08-18 20:10:35 följande:
    Vi ska provocera med mjölk och sedan ägg är det t'änkt men vi har probem då lilla fröken kategoriskt vägrar stoppa något med mjölk i munnen. Även om hon inte vet om att det är mjölk smakar hon bara och spottar ut och vägrar äta mer. Kan man tolka det som en allergisk reaktion eller ska man fortsätta försöka? Har ni något bra tips på något man kan försöka ge henne? Det blir ingen annan reaktion men å andra sidan får hon inte sig något direkt. Hon har inte gjort så här förut utan det har gått att lura i henne och så har hon fått eksem och ont i magen. Suck vad sjutton ska man göra?

Dessutom har vi fått tid för att provocera med fisk påÖstra om ett par veckor. Det ska bli mycket intressant att se om hon äter där. Jag har redan börjat förbereda henne för att hon måste smaka då.
    Kan ni blanda i vanlig glass i tex havreglass?

• 2små2stora
    Blå Flygare skrev 2010-08-19 21:29:59 följande:
    Är det extra mycket av någon pollen,  mögel eller annat nu (i Gbg-trakten)? S är åter snuvig, röd och svullen i ögonen... Kan kanske varaen förkylning i kombination med ansiktsmålning i ögonen, men vadär sannolikheten för det?
    http://www.vardguiden.se/Tjanster/Pollenprognoser/Goteborg/

Antar att de skördar för fullt hos er med, mycket damm och skräp som far runt då.
  • 2små2stora

Här blir J jätte förstoppad av laktosfria mjölkprodukter men får löst surt bajs av mjölkpulver. Hon lyckades i kväll pilla upp sin storebrors nya rör med mini m&m´s och fick väl i sig runt 10st eller så. Efter bara 1 tim så har hon bajsat ned sig med surt illa luktande bajs Men verkar inte fått något ont i magen. 

• 2små2stora

Johanna fick i sig skummjölkspulver i lördags och hon är fortfarande kass i magen Hoppas att det vänder snart.

Svar på tråden Allergitråden