• Tibell

Allergitråden

Soffifi skrev 2011-05-28 20:38:39 följande:
    Det står faktiskt på sidan två i tråden, hittade det precis själv.. ;) Vet fortfarande inte vad hon reagerade på. Men hon tål inte ägg, jordnöt och sesam.
    Såg på första sidan vad hon hade ätit
    Både ärtor och den turkiska yoggin är ju misstänkt då
    Men har hon ätit mjölk efter det och inte fått nässelutslag borde det inte vara yoggin i allafall!
    Men ärtor helt klart eftersom hon inte tål jordnöt som också är en baljväxt!
    Äter hon andra baljväxter nu ? 
  • Tibell
    mithrandil skrev 2011-05-28 20:38:09 följande:
    älskligen: vad har bella för "matschema"/matrutiner?
    Hon får en flaska althera på morgonen vid 5.30 ( väljer en vanlig vardag )
    Sedan äter hon frukost på dagis vid 7.30
    Middag runt 11.40
    Mellanmål : 14.30
    Kvällsmat (lagad måltid oftast ) : runt 17
    De har även fruktstund på dagis, vet ej tid dock!
    Ser iofs likadant ut på helger =)
  • Tibell
    Kavat skrev 2011-05-28 20:55:58 följande:
    Letar foton på sonen 4 år där man ser hans mage men hittar ingen nu. Men visade maken och han gjorde stooora ögon och sa att den var ju jätte svullen.
    Ja du ser ju vad man vänjer sig =/ 
  • Tibell
    Kavat skrev 2011-05-28 20:55:58 följande:
    Letar foton på sonen 4 år där man ser hans mage men hittar ingen nu. Men visade maken och han gjorde stooora ögon och sa att den var ju jätte svullen.
    Eller menade du Tildes mage fresten ??

Har fresten svarat på ditt inbox nu * ursäktar mitt guldfiskminne*
  • Tibell

Tes: jo det stämmer ! Men vi fick bara 3 burkar som täckte i 2 veckor och eftersom vi inte sett någon förbättring fick vi gå tillbaka till altheran!
    Och då fick hon ändå i sig glukossirap i mitten på testveckan och blev tokförstoppad.
    Nu har hon ätit altheran i 2 dagar och magen funkar nästan bättre.
    Men sen vet man ju inte om det kan vara en sen reaktion på neocaten..

• Tibell

Tack Mithrandil!
    Ska ringa dietisten i morgon och se om vi kan få ett lass till utskrivet, får vi inte det hör jag av mig! Gulle dig!

För liten förbättring såg vi ändå! Vi kunde sänka ungegär 5 ml lactulos. Så ger man det ett tag kanske det blir helt bra ?? För just nu känns det som om vi aldrig kommer få bukt på hennes förstoppning =/

• Tibell

Lägg upp på youtube och länka ? Annars byter du namn på dem. Högerklickar och suddar ut det som står sist och skriver mp4 istället.. Tror det funkar så :)

• Tibell

Alltså högerklickar, byt namn, suddar ut det som står efter punkt ( ex mp3 ) och skriver dit mp4 och enter

• Tibell

Usch stackars liten :(
    Ja man ser verkligen hur kan kämpar! Andas han lika ansträngt när han sover ? Precis sådär andas Bella när hon får det jobbigt :(
    Har det inte släppt tills imorgon och att han även andas såhär när han sover tycker jag ni ska åka in med honom!
    Be att få betapred så kanske allt släpper ! Sådär ska han inte behöva ha det!

Håller med mithrandil om magen.
    Så oavsett vad provsvaren säger ska ni bort med sädesslagen!
    Fast be om ett glutenprov först för att ha det gjort!
    Kan mycket väl vara allergi som ger honom andningsbesvären!!

• Tibell

Om ni inte får hjälp imorgon ta kontakt med hans allergiläkare och säg till att ni inte kan ha det såhär längre. Överdriv gärna lite om han inte tar det på allvar!
    Sen be du honom skriva ut en aiolos, eller kolla om det finns någon möjlighet.
    Jag tror faktiskt en sådan vore toppen för lillkillen!! Då inhalerar han ånga istället vilket är mer effektivt!
    Det var först när Bella fick den som hennes astma blev under kontroll !
    Innan andades hon som din pojk från november tills för 1 månad sedan ungefär!

Svar på tråden Allergitråden