• Tibell

Allergitråden

Ja hon hade ätit pasta efter det första kortet.. Tror jag iallafall.
    Det första kortet är tagit i morse men nu är hon lika svullen igen. Inte ätit pasta till lunch men åt smörgås till frukost.
    Ska visa gubben bilderna sen och helt enkelt säga att nu blir det sädesslagsfritt för Tilde med..
    Hon har även massa blåsor i rumpan.. Och har haft länge nu. Det kanske hänger ihop det med?

• Tibell

Kavat : Tilde har inte blöja.. Inte haft på 2 år nu :) så den kan jag inte skylla på...
    Kan man få blåsor pga av allergi utan att kissat eller bajset ligger emot ?

Japp.. Ska svara på det när barnen lagt sig sen. Sitter vid telefonen nu.. Går inte svara på inbox då!

• Tibell

Första dagen med bättre väder och barnens näsor rinner som kranar. Bellas ögon var även röda och blanka.. Såg febersjuk ut :( detta trots mediciner. Bajs trött är jag på allt!!

• Tibell

Har pratat med mannen nu och visat honom bilderna på tildes mage. Han blev faktiskt riktigt chockad. Han, precis som jag, har inte tänkt så mycket på skillnaden eftersom den sker gradvis under hela dagen.
    Så han tyckte med vi skulle testa fritt från sädesslag. Man kan ju inte förlora något på det.
    Och jag har en viss känsla av att hennes förstoppningar, orolighet/rastlöshet, extrema gnäll och trötthet hänger ihop med den svullna magen.
    Ska även ringa hennes läkare imorgon och kolla om de vill göra fler allergitester..

SÅ skönt att han faktiskt höll med.. Och att det inte är något fel på min syn ;)

• Tibell

Mithrandil : stackars liten :( hoppas det vänder fort !!

Men måste ni verkligen utesluta kyckling ? Vet flera som är tokallergiska mot ägg och som får kraftiga reaktioner men som tål kyckling..
    Har de reagerat på det förut ? Det utökar ju utbudet lite i allafall :)

Här har Bella också fått i sig något..
    Diarré, eksem på magen och gasig. Satt uppe med henne igår kväll pga av magont :(
    Alternativet är en bit klubba hon hittade som innehåller glukossirap men det har hon aldrig fått eksem av innan. Utan det blir hon snarare förstoppad av..
    Däremot fick hon tag i en 2 mm bit stor kokt ägg vid frukosten igår. Hon stoppade den aldrig i munnen eftersom hon hade nappen inne...
    Aja.. Hon har inte lika ont i magen idag så det går nog rätt snabbt över :)

• Tibell

Tes: testa aerius istället. Den får mina töser dagligen nu.
    Vad har hon för symtom pluttan ? Bella är påverkad.. Mer än Tilde faktiskt!
    Men aeriusen tar bort en del i allafall..
    Stackars våra små :(

• Tibell
    tes 75 skrev 2011-06-15 10:41:14 följande:
    hennes syprtom; nattlig mild astma, kli i ögon, rinnande näsa.
    Hoppas aeriusen hjälper henne =) hjälpte tavigylen mot alla symtom ?
    Jag tycker inte riktigt den hjälper fullt ut på Bella. Den tar bort den värsta rodnaden och svullnaden runt ögonen men näsan rinner lika friskt ändå.
    Astman är ju som den är med. Lite bättre på nätterna men påverkad dagtid, framförallt utomhus.
    Har även upptäckt röda plitor runt ögonen på henne, kan det har med allergin att göra ??
  • Tibell

Mithrandil : ingen aning.. Aldrig hört något om det :-0 . När det skiljer i cm på mina ben är jag alltid sne i ryggen.. Men det kanske inte barn kan bli ??
    Hade hon växt bättre nu då?

Vi fick neocate nu.. Inget snack om saken :)
    Fick 10 burkar per uttag.. Perfekt!

Svar på tråden Allergitråden