• Tibell

Allergitråden

Kavat : tack :) ja det känns helt underbart, och overkligt. Hon har ju ätit lactulos dagligen sedan 3 månades ålder och ändå varit hård och bajsat riktigt mossgrönt!
    Jag hoppas verkligen det håller i sig.. Vore fantastiskt!

Vi börjar känna oss mer och mer säkra på att Tilde inte tål sädesslag. Hon har varit utan i bara några dagar men magen såg bättre ut och hon klättrade inte runt som en tok dagarna i ända..
    Men sen fick hon pasta till middag igår, hon åt inte så mycket men magen blev stor direkt. Och hon har knappt ätit sen dess :( och bara klättrat runt. Sitta stilla vid matbordet är ingen ide att ens drömma om utan hon far mest runt som en propeller...
    Hoppas verkligen läkaren ringer idag.. Har en hel del att ta upp med henne!

• Tibell
    Allrona skrev 2011-06-27 12:38:21 följande:
    Vad skönt! Men jobbigt att inte Tilde tål sädesslag, fast å andra sidan bra att hitta felet. Hur går det med din man, är han också säker på detta nu?
    Nä det vill jag inte påstå =/ Men men , i detta fallet har han inget att säga till om.

Tildes mage efter 1 macka och havredryck...

Pratade med läkaren idag. Hon tyckte inte vi skulle ta bort sädesslagen , inte alla i allafall.  Men just nu känner jag att jag gör det som känns bäst. Denna läkaren kommer sluta efter sommaren och vi kommer få en ny. Och har vi då märkt skillnad på Tilde under semestern kommer jag kräva ett intyg.
    Den enda positiva med samtalet var att vi bokade in ett pricktest på båda flickorna i höst ( för pollen ) och att hon blev glad över att höra att Bella inte längre behöver lactulose..
  • Tibell

Bläää.. deppar lite =/
    Bellas mage har funkat felfritt nu sen hon fick neocaten.. Och idag var det stenhårt igen!
    Får ångest och inbillar mig att allt kommer bli som innan, stora doser lactulos och ändå en höna som knappt bajsar.
    Det enda positiva var att det inte var grått/grön i allafall...
    Hon har fått "veteprickar" runt munnen och var ordentligt svullen om magen i förrgår samt att hon sov dåligt den natten. Nu ser magen bättre ut men hon fiser massa..
    Jag HOPPAS verkligen att hon fått i sig spår av vete/havre. Låter kanske knas men jag vill inte gå tillbaka till ruta ett..

Dessutom är hon lite småfebrig och har krupp med.. Bläää

• Tibell

Mithrandil : hur vi har det ser du en bit upp :(

Hur funkar det med havre för Amanda ? För Alexanders del låter det som att det inte funkar så bra :(

• Tibell

Mithrandil : Ja det låter ju som att ni alla skulle må bättre på sädesslagsfritt =) Äter ni fritt från soja, ägg, baljväxter och sådant med ??

Och ja, det känns ju som att hon fått i sig något, har ingen aning om vad dock. Hon är ju rätt känslig och reagerar på väldigt små mängder så det kan lika gärna vara smulor eller liknande..

Så här ser hon ut...

( ignonera minen ;) )

Det är väldigt lite så jag antar att det är glukossirap hon fått i sig. Av vetemjöl eller liknande blir det mycket mer. Iförrgår hade hon även runt ögonen..
    Gav henne lite movicol idag och håller tummarna att det inte blir stopp och vi måste börja om från ruta 1..
  • Tibell

Var på nytt bvc besök idag, gick både bra och dåligt. Bra är att Tilde nu, 4 år gammal, faktiskt väger över 15 kg och är snart 1 meter =) Hon följer sin kurva perfekt

Sen har vi då Bellabusan. Hon hade inte ökat ett enda gram sedan april men hade i allafall ökat 2 cm...sedan oktober.
    Hennes kurva ser verkligen inge vidare ut, VARFÖR växer inte ungen ?? 20 månader gammal och väger nu 8.7 och är 76 lång ( kort ?? )

• Tibell

Tråkigt kavat att liten är dålig :( hoppas ni kan klura ut vad det beror på!

Överaltivt/speedat barn har jag med här hemma just nu.. Hon VÄGRAR sova. Har precis varit ute på en lång promenad med henne men icke. Ögonen är precis röda av trötthet men sova ska hon inte.. Knasungen!

Någon mer här som har haft små och knappt icke växande barn ? Bellas vikt strulade redan vid födseln men då berodde det ju på massa oupptäcka allergier. Nu har jag ingen aning om vad som orsakar det..
    8.7 kg och 76 cm är inte mycket för en 20 månaders, framförallt inte när hon faktiskt vägde nästan 3.7 när hon föddes..
    Hon kanske satsar på beatch 2011 ??

Ps : bajseriet kom igång idag igen, fick liite movicol igår och hoppas att det fortsätter såhär.
    Kavat : Maken erkänner att han använde samma smörpaket till Bella som vi använder, finns nog lite smulor där i.. Antar att det är det isåfall..

• Tibell

Thalia : vi har avamys till vår 4 åring och den är också från 6 år. Är ingen fara :)

Svar på tråden Allergitråden