Inlägg från: Älskade Ängel |Visa alla inlägg
  • Älskade Ängel

Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3

Fick ju stegring på billig sticka, 16 dagar efter det kom mensen... Då kan det ju inte varit stegring... jag trodde då jag hade äl på måndagen, men det måste har varit torsdag-fredag och då bommade vi det totalt.... That`s it!!!! Jag startar monitorn, paralellt med min pågående viktminskningGlad... Dag 3 idag....

• Älskade Ängel
    Maria84 skrev 2010-08-27 07:17:19 följande:
    Testade både igår och idag, fast med olika tester.. Men så negativt som det bara kan bli...
    Jädra kropp!!
  • Älskade Ängel
    gina2012 skrev 2010-08-30 20:04:14 följande:
    Får ni Max varje månad? Har ganska oregelbunden mens.. Första gången fick jag inte ens hög och denna gången hade jag hög i 1,5 vecka ca sedan gick den ner på låg igen.. Jag som trodde att jag alltid hade äl:(
    Nej, jag har använt monitorn tre gånger, men bara fått max en gång... Så då tog jag en paus från monitorn, men nu testar jag med den igen och hoppas på maxGlad
  • Älskade Ängel
    gina2012 skrev 2010-08-31 11:08:25 följande:
    Å jag hoppas verkligen att det går denna gången då.. Lycka till!  
    Tack detsammaGlad
  • Älskade Ängel
    emau88 skrev 2010-09-06 06:44:47 följande:
    Idag har jag BIM, men ingen mens.. däremot negativt test imorse, så mensen dyker väl upp imorgon om inte idag.. blir så trött, känns som om det är helt omöjligt för oss! Vi kämpar o kämpar med får ingenting för det.. jag håller på o bli galen känns det som!! Får hoppas att utredningen kan hjäpa oss..
    Jag håller tummarna att mensen inte kommer{#emotions_dlg.flower}
  • Älskade Ängel
    emau88 skrev 2010-09-06 20:36:38 följande:
    Tyvärr kom den innan idag,, men men, bra på ett sätt för nu kan vi börja på ny kula igen! Än ger vi inte upp! :P
    Det är bra det, för plötsligt kommer det där fina plusetGlad
  • Älskade Ängel
    Mejaochjag skrev 2010-09-07 10:42:41 följande:
    fick mens igår på dag 42...nehepp, inget pluss denna månaden heller. för väl hurra för att cykeln var 3 dagar kortare än den brukar va. påt igen!
    Rynkar på näsan
  • Älskade Ängel
    nyproduktionen skrev 2010-09-07 09:07:58 följande:
    Visst blir man lite besviken när kärringen kommer, själv så fick jag MAX på dag 21 i cykeln och vi hade 6 på dag 19 och 22 så har inte alls någon förhoppning. Jag måste bara se till att hitta en ny monitor tills nästa cykel, har bara lånat den här så är det någon som vet av en hojta till är ni snäll
    Kolla Köp& Sälj här på FLGlad
  • Älskade Ängel
    nyproduktionen skrev 2010-09-10 23:30:17 följande:
    Nu har jag lämnat monitorn ifrån mig och skaffar en egen som kommer nästa vecka, känns bra att få en egen men frågan är om allt sitter hos mig eller är det simmarna?? Jag vill kolla upp det, frågan är om maken vill det?!!!
    Hur länge har ni försökt? Efter ett år har man rätt till utredning och då kollar dom ju upp er båda... För oss gick det på försök 13 sist, slutade i ma... Nu är vi på försök 10... seeegt....
  • Älskade Ängel
    nyproduktionen skrev 2010-09-12 10:22:32 följande:
    Efter att vår son dog i vecka 23 så har vi försökt nu i 7 månader
    Oj va sorgligt. .. vi hade ett ma i vecka 19. Men då tänker jag ändå att det borde väl inte vara nåt "fel" på oss... Vi har ju "lyckats" bli gravida en gång förut.... Eller, kan det vara nåt fel ändå??? det är nåt jag funderat mkt på... Hmmm... Just nu har jag dock "lagt ner" känner jag... Hög fortfarande, men att jag skulle bli gravid känns långt bort...
  • Älskade Ängel
    nyproduktionen skrev 2010-09-12 16:19:18 följande:
    Det känns till slut så jobbigt att det aldrig blir av att jag nästan är inne på att ge upp, åldern har vi emot oss också så det gör inte det hela lättare. Men om man läser lite på nätet så ligger snitt tiden på 7 månader för ett par att bli gravid så det kan pendla mellan 1 månad och 14 månader utan att något är konstigt. Det skulle bara finnas lite mera tålamod...
    ja mer tålamod skulle ju vara bra...
  • Älskade Ängel
    gina2012 skrev 2010-09-13 20:45:22 följande:
    Yes! är Hög idag på dag 9:) Hoppas verkligen den stiger upp på Max denna gången det hade varit så gött!!!
    Kul!! Är också superglad, hög igår morse och vid lunch testade jag med vanlig digital äl-test och får se en glad gubbe!! Första gången på länge!! Nu imorse max på monitor och glad gubbe på den andraGlad. Att jag har en super-dunder-förkyld sambo hemma så det säkert inte blir nåt sex är en annan sak...Obestämd. Kroppen funkar och ger stegring, tjohoGlad
  • Älskade Ängel
    Nathie skrev 2010-09-14 08:46:31 följande:
    Du får väl göra jobbet;)
    SkrattandeFlört
  • Älskade Ängel
    nyproduktionen skrev 2010-09-15 19:26:21 följande:
    Jag tror att jag har PLUSSAT!! TystSkrattande
    Men GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!SkrattandeSkålSolig Är du på bim-dagen?
  • Älskade Ängel
    nyproduktionen skrev 2010-09-16 20:26:49 följande:
    Fick en blödning på papperet idag så får se hur det går, ska sova nu för jag är mega trött. BIM vet jag inte när den är, har lite ojämn mens.
    Man kan få en liten blödning, det ska nog gå braGlad... Hoppas du sovit gottGlad
  • Älskade Ängel
    nyproduktionen skrev 2010-09-17 17:24:40 följande:
    Tack snälla, hoppas du har rätt. KRAM
    Jag håller tummarna stenhårt för dig... Man kan ha lite skörare slemhinnor när man är gravid som kan göra att det kan komma lite blodblandade flytningar. Klart detta SKA gå braGlad
  • Älskade Ängel
    gina2012 skrev 2010-09-18 10:12:08 följande:
    Men Grattis nyproduktionen!!!!!!  Härligt!!!!! Man kan blöda lite även om man är gravid. Jag hade vanlig mens de första 14 veckorna. när jag var gravid en gång när jag va väldigt ung. Gjorde tyvärr abort då. Ångrar man ju nu:(

Fråga: Märker ni om ni får två streck på stickan när ni har äl också? (stickorna som är till fertilitetsmonitorn?) Dag 9 hade jag två klara streck på stickan men var "bara" hög på monitorn. Jag hade inte testat dagarna innan då jag varit bortrest och glömt monitorn hemma. Kan jag ha haft äl redan dag 7 el 8? 
    Jag har ALLTID två streck på äl stickorna, både till monitor och vanliga billiga äl stickor, detta under hela cykeln... Ju närmre äl desto starkare blir strecket. MEN när jag har max/stegring så är strecken lika starka...Glad
  • Älskade Ängel
    puh1976 skrev 2010-10-07 18:57:07 följande:
    Hej jag vet att jag lovade att uppdatera er på hur det går för oss när jag lämnade er för att göra utredning. Nu har det äntligen hänt även oss, vi plussade nu i veckan Skrattande
    GRATTIS GRATTISGladGlad
  • Älskade Ängel
    gina2012 skrev 2010-10-07 11:03:44 följande:
    Om jag skulle vara gravid och inte vet om det.. Hur reagerar fertilitetsmonitorn då på stickorna?
    Vet inte tyvärr...
  • Älskade Ängel
    Spe skrev 2010-10-12 07:57:38 följande:
    Hoppar in i tråden igen. Var med i våras men fick akut operera bort en äggstock...tog sedan en lång paus för att hämta mig. Har börjat använda monitorn igen och hoppas på ett plus. Är det någon som vet om man bara har ägglossning varanann månad då jag har en äggstock?? Är inne på dag 15 med monitorn och det är fortfarande lågt. Jag brukar ha i alla fall högt nu..
    Hej igen!! Jag tror man har äl varje månad ändå faktiskt, men är inte säker... Eller förresten, ingen har väl äl varje månad(?). Har för mig jag läst att man släpper ett ägg ca 10 ggr per år... Hmmm... Jag är på dag 17 idag och låg... Sist gick den upp på hög på dag 17, men inte denna månad...

Jag har haft ca 8 kg övervikt men har nu gått ner 3,5 kg, alltså en liten bit på väg, och hoppas jag då inte krånglat till cykeln... Men läkaren på kk sa att det kan hjälpa att gå ner 2-3 kg för att lättare blir gravid.. Hoppas vi alla får våra Plus snartGlad

Mår du bra nu Spe? Har kroppen återhämtat sig efter op?
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3