Inlägg från: Älskade Ängel |Visa alla inlägg
  • Älskade Ängel

Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3

Maria84 skrev 2010-06-03 20:07:17 följande:
    Andra kollen idag och det har gått åt skogen igen
    Det har inte växt ett dugg sen förra veckan så blev hemskickad med tabletter som ska sätta igång det och så smärtstillande.. Återbesök den 14:e..
    Och så har de ju gjort om när man har rätt till att få utredning, tidigare var det efter ett tredje missfall på raken men inte nu längre om man har barn tillsammans..
    Så förmodligen kommer vi att vända oss till nån privat.
  • Älskade Ängel
    Bebislängtan82 skrev 2010-06-13 13:20:57 följande:
    Här är det BIM idag el imorgon men jag testa minus i morse så jag förmodar att mensen kommer när som helst men jag deppar inte, nu kan jag gå ner 10 kg till vår resa i augusti
    Hoppas ändå att det blir ett plus imorgon, annars så kan det ju vara gött att hinna tappa 10kgFlört. Skulle jag också behövaObestämd
  • Älskade Ängel
    LinNea08 skrev 2010-06-14 15:02:37 följande:
    beklagar för er som fått mens, kämpa på!
    håller tummarna för er som har äl i dagarna!

själv räckte det med kalkonande 1 gång dagen innan Max! plussade nyss!!!
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!GladGlad
  • Älskade Ängel
    Maria84 skrev 2010-06-14 16:08:25 följande:
    Var på återbesök idag och det har inte hänt ett dugg trots tabletterna.. Så på måndag ska jag läggas in och skrapas. Det som jag hade hoppats på att slippa!

Men så ringde de från Karolinakliniken idag när vi var på väg hem. Och de tyckte att vi inte skulle behöva vänta så länge på tid till dem, de har 4v väntetid egentligen men de har fixat en tid åt oss nästa vecka!

Så skrapning på måndag och så börjar vår utredning på onsdag.
    Skönt att få starta utredningen, nu SKA det gå bra ska du seGlad{#emotions_dlg.flower}
  • Älskade Ängel
    Bebislängtan82 skrev 2010-06-14 11:38:32 följande:
    Min mens kom igår som jag kände på mig, men idag börja jag med cambirdgekuren så mig gör det inte så mkt just nu.
    Lycka till med camebridge!! Fortsätter du med monitorn under tiden?
  • Älskade Ängel
    LinNea08 skrev 2010-06-15 09:38:31 följande:
    Tack Tur att jag har hosta o nyser! Jag ska smitta er med gravbaciller!!!!!!  Och det ÄR er tur denna månaden!!
    Bara att smitta på, vi tackar och tar emotGlad
  • Älskade Ängel
    asfaltsblomman skrev 2010-06-16 21:30:23 följande:
    ok, så det här testintervallet bestäms när jag sätter på den första gången? jag satte på den halv 8 i morse så då bör jag sätta på den tidigast kl halv fem och senast halv 11 då? perfekt i så fall!
    Exakt så!! Eftersom det är första gången du använder monitorn så vill den "lära känna" din kropp och kommer troligtvis be om ett test på dag 6... Men sätt på den varje morgon och gör bara som den säger så funkar det kanon.... Good luckSkrattande
  • Älskade Ängel

Monitor Hög igår morse... Billiga testers äl sticka stegring igår vid 14.00 tiden... Nu på morgon är monitor fortfarande hög och inte längre nån stegring på billiga testet... Hmmm, kanske jag bara hade stegring igår på dagen då??? Hmmmm...Obestämd

• Älskade Ängel
    Nathie skrev 2010-06-20 07:03:58 följande:
    Jag brukar ha hög i minst 4 dagar innan max kommer idag kom mitt max vi sexade igår och ska sexa idag med hoppas på imorgon också men får se hur mycket lust vi har,

känns som ett måste att ha sex nu för tiden och inte för man vill inte riktigt samma glöd som man hade förr barnverkstaden blir liksom en besatthet på nått sätt....

Känner ni igen er???
    Jag har försökt släppa pressen att jag MÅSTE bli gravid, men visst ibland är man kanske inte jättesugen även om det visar max... Svårt det där, alternativet då är ju att avbryta med monitorn o stickor i en eller två månader och på så sätt släppa ev tvång-sex-dagarGlad.. Kan ju vara då plusset faktiskt kommer!!Flört
  • Älskade Ängel
    gina2012 skrev 2010-06-21 21:33:49 följande:
    Nu är jag på dag 24 och är fortfarande låg...  Känns ju helt hopplöst:( Jag som alltid trott att jag haft äl var 14 dag och det känns i kroppen som jag haft det nu de senaste två dagarna. Har iof oregelbunden mens och långa cykler men gud så nedslående:( Är det ngn som får max så sent?
    /s
    Första månaden med monitorn fick jag max dag 21 tror jag... Andra cykeln fick jag hög dag 28 och låg igen dag 29! Då började jag testa med äl stickor och fick stegring på onsdag dag 30!!

Denna cykeln 3:e gången med monitorn fick jag hög på dag 19 och dag 20, stegring mitt på dagen med billiga tester, men monitorn visade aldrig max. Så nästa gång ska jag ställa in monitorn så jag testar mitt på dagen istället... Lycka till!!
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3