• Hjärtat längtar

Unga Adoptanter

Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans. 

Jag är 23 år och min man 24 år. Det verkar vara ganska ungt i "adoptionsvärlden"
    Så jag ville se om det finns fler unga som ska adoptera eller har adopterat. För att dela tankar osv. 
    Vi ställde oss i kö hos AC i februari. Vi ska gå föräldrautbildning i höst. Och så hoppas jag att vi kan göra utredningen nästa vår och att vi kan få vårt medgivande till nov-11 då jag fyller 25. 
  • Svar på tråden Unga Adoptanter
  • Hjärtat längtar

Ja, jag förstår. Men jag tror du kan vara lugn! 
    Jag hoppas vi får tillbaka våra adoptionskontrakt från ambassaden den här veckan, så vi kan skicka dem till barnhemmet och sedan vänta på domstolstid! 

• TomMon

Idag var det Court Hearing för våra barn, hoppas vi får något besked om hur det gick snart!

• ekke
    TomMon skrev 2012-05-30 19:30:55 följande:
    Idag var det Court Hearing för våra barn, hoppas vi får något besked om hur det gick snart!
    Tack :)

Håller tummarna för att ni får de bästa besked ni kan få!! 
  • Kiwi10

Hejsan. Vi är båda 30 år.

Vår utredning blev klar i april och nu samlar vi papper för fullt för att adoptera från Ungern.

Vi fick ett mail och en pappersbunte som vi håller på att plöja igenom. Vi behöver ett psykologutlåtande som verkar vara det som tar längst tid. Får ge oss ut på jakt!!!    

• Hjärtat längtar
    ekke skrev 2012-05-30 18:18:07 följande:
    Vi har fått vårt medgivande idag!! :) 
    Underbart GRATTIS! Skrattande SNART är du mamma! Baby
Svar på tråden Unga Adoptanter