• Hjärtat längtar

Unga Adoptanter

Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans. 

Jag är 23 år och min man 24 år. Det verkar vara ganska ungt i "adoptionsvärlden"
    Så jag ville se om det finns fler unga som ska adoptera eller har adopterat. För att dela tankar osv. 
    Vi ställde oss i kö hos AC i februari. Vi ska gå föräldrautbildning i höst. Och så hoppas jag att vi kan göra utredningen nästa vår och att vi kan få vårt medgivande till nov-11 då jag fyller 25. 
  • Svar på tråden Unga Adoptanter
  • leia83

Inget jag hört något om. I värsta fall får man ta ett annat land, BFA har inte nämnt något om det

• Hjärtat längtar
    leia83 skrev 2012-03-27 15:26:34 följande:
    Inget jag hört något om. I värsta fall får man ta ett annat land, BFA har inte nämnt något om det
    Nä förhoppningsvis är det ju bara rykten, men det skulle ju vara tråkigt att skicka alla papper till landet och sen få avbryta. Och kostsamt!
  • leia83

Vad tyst det är i tråden. Vad händer för alla? Några framsteg?

• ekke

Vår utredning rullar på, snart dags för fjärde träffen av 6 :)
    Drygt 6 veckor kvar till medgivandet går upp i nämnden.

hur går det för er?

leia83 skrev 2012-04-13 12:44:54 följande:
    Vad tyst det är i tråden. Vad händer för alla? Några framsteg?

• leia83

rätt dött här också. Vår utredning går upp i nämnden d 18 april. Sedan blir det väntan igen. Vi vill bara ha iväg papperna nu till BFA och till ryssland.
    Är det någon som vet om man måste komplettera något till ryssland? Vill dom ha fler handlingar än dom som finns i utredningen?

• leia83

Nu kom samtalet! Vi är godkända av nämnden!!!! TJOHO!!!

• Hjärtat längtar
    leia83 skrev 2012-04-16 14:21:40 följande:
    Nu kom samtalet! Vi är godkända av nämnden!!!! TJOHO!!!
    STORT GRATTIS! Roligt att det blev 2 dagar tidigare! 
    leia83 skrev 2012-04-16 09:54:09 följande:
    Är det någon som vet om man måste komplettera något till ryssland? Vill dom ha fler handlingar än dom som finns i utredningen?
     Jag har ingen aning, men det brukar ju vara en hel del mer dokument och intyg än utredningen som ska skickas till landet. Vi skickade 63 sidor + fotoalbum till Taiwan. När vi hade fått medgivandet tog det 3 månader innan vi fick iväg allt till Taiwan. 
    Lycka till med pappersamlandet, BFA ger er säkert svar snart! 
  • leia83

Har pratat med bfa idag. Vi har skickat vårt medgivande till dom och dom meddelade oss att vi är en av de 5 familjer som dom startar upp nästa vecka för Ryssland!!! Aaaaah!!! Jösses!!! Tjohoiooo!!!

Svar på tråden Unga Adoptanter