Unga Adoptanter
Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans.
Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans.
Vi är färdiga med vår utredning. Ska upp i nämnden i slutet av mars vi kommer bli godkända. Sedan skickas ansökan till Taiwan.enda problemet är att jag är 29 och man måste vara 30 för att stå i kö i taiwan. Men bfa skulle skicka en förfrågan dit så får vi se.
Det enda som stör mig är att vår utredare envisas med att skriva in min krisreaktioni vår utredning. Det var 6 år sedan nu men hon säger att hon måste nämna det. Men hon kommer skriva att hon berömmer att det inte påverkar min förmåga att vara en god förälder. Hur kommer det påverka tror ni? Kan vi få svårt att få ett barn?
Har för mig att jag var med i denna tråd för länge sedan, och vet inte var jag i så fall var i processen när jag skrev, men är inte helt säker, har inte tid att leta...
NE liten uppdatering i alla fall: Vi fick medgivande i sept. -10 och BB 3 veckor senare. Nu hemma med vår son sedan ett år, han kommer från Kina och var 2½ när vi fick honom. När AC hittade honom på Kinas 72- timmarslista så var han precis fyllda 2 år.
Jag har också funderat på det. Förstår inte varför hon ens ska nämna det om hon inte tycker det påverkar.
Tror du det kan försvåra för oss i taiwan? Kommer bli tilldelade ett barn ändå?
Känns som det är kört nu!
I nämnden kommer vi bli godkända enligt henne
Grattis till sonen Föresten
leia83!!
Vad roligt att ni ska få ert medgivande i april! Hoppas det löser sig och att de inte skriver med din krisreaktion om det nu skulle försvåra för er.
Jättejättekul att ni är intresserade av TAIWAN oxå!!
Fyller du 30 nästa år eller? Vet du andra som har fått skicka trots att de inte uppnått åldersgränsen?
Om ni får skicka er ansökan till Taiwan så kommer med största sannolikhet ett barn väljas till er annars borde ni ju inte få skicka ansökan dit.
Vi var tvungna att bli godkända av barnhemmet innan vi fick skicka ansökan.
De tyckte vi var jätteunga och vi fick komplettera en massa pga det. Men jag är ju 25.
Hjärtat längtar: jag fyller 29 i juni. BFA kommer skicka en förfrågan till Taiwan när dom fått vårt medgivande. Sen får vi hålla tummarna.
Men ni blev godkända vid 25? I Taiwan? Det är ju toppen!!
Leia: hoppas ni blir godkända! Barnhemmen har väl lite olika krav. Vi adopterar genom barnens vänner och det barnhemmet har ingen 30-årsgräns.