• Hjärtat längtar

Unga Adoptanter

Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans. 

Jag är 23 år och min man 24 år. Det verkar vara ganska ungt i "adoptionsvärlden"
    Så jag ville se om det finns fler unga som ska adoptera eller har adopterat. För att dela tankar osv. 
    Vi ställde oss i kö hos AC i februari. Vi ska gå föräldrautbildning i höst. Och så hoppas jag att vi kan göra utredningen nästa vår och att vi kan få vårt medgivande till nov-11 då jag fyller 25. 
  • Svar på tråden Unga Adoptanter
  • Hjärtat längtar
    leia83 skrev 2012-04-25 12:55:54 följande:
    Har pratat med bfa idag. Vi har skickat vårt medgivande till dom och dom meddelade oss att vi är en av de 5 familjer som dom startar upp nästa vecka för Ryssland!!! Aaaaah!!! Jösses!!! Tjohoiooo!!!
    Vad roligt!!! Stort GRATTIS! Lycka till! Skrattande
  • Hjärtat längtar

I dag fick vi Barnbesked! Vår son är 2,5 månad och befinner sig i Taiwan! 
    Det känns helt overkligt att detta har hänt oss! Vi är obeskrivligt lyckliga! Skrattande 

• ekke

Hjärtat längtar: det går inte att beskriva med ord hur glad jag är för er skull!!! Det är så fantastiskt! Ni har blivit mamma och pappa :)

Stort, stort grattis igen

• TomMon

Åh vad härligt, stort grattis! Våra barn är också i Taiwan, vi fick BB i slutet av augusti!

• fabbemam

GRATTIS TILL ER SON (igen)Hjärtat längtar! Tom Mon, hoppas att ni snart får åka!

• leia83
    Hjärtat längtar skrev 2012-04-28 00:32:24 följande:
    Det känns helt overkligt att detta har hänt oss! Vi är obeskrivligt lyckliga! Skrattande 
    Men gud vad underbart. Grattis, jag blir helt tårögd för er skull. Vilken fantastisk nyhet!!!Hjärta
  • Liliuokalani
    Hjärtat längtar skrev 2012-04-28 00:32:24 följande:

Stort grattis! Vet ej om du kommer ihåg mej, men va med i tråden nästan precis när den startades upp har alltid haft ett öga hit ibland för att se hur de går! Vi valde ju mellan adoption och spermiedonator(ivf) och valde att testa donator först.
    Har varit en lång kamp för oss också, testade insemination några ggr utan resultat. Gjorde IVF och fick missfall men testade ivf igen och är nu gravid och har bf om 2 veckor. Väldigt kul att vi kommer få barn som är ungefär lika gamla bara det att resan dit har vart olika.
    Tycker det är så himla fint med adoption så vi har inte uteslutit det än om vi vill få syskon sen!
    Vet ej om du såg programmet tv3 hade i höstas, drömmen om ett barn! Men har aldrig gråtit så mkt till tv som när jag såg de som fick hämta hem sitt adoptiv barn.

Vet ni hur länge ni måste vänta på att hämta er lilla son? 

Grattis igen till er son!

Liliuo           
  • Hjärtat längtar

Tack så mycket allihop! Skrattande

Liliuo:
    Hej!!! Jo, jag kommer ihåg dig! Roligt att höra hur det har gått för dig! GRATTIS till att nu vara så nära förlossningen! Lycka till med allt! Ja, det var ju häftigt att våra barn blir så jämngamla trots att vi valde olika vägar!
    Man brukar få vänta ungefär ett halvår på att få hämta... 

Svar på tråden Unga Adoptanter