• Hjärtat längtar

Unga Adoptanter

Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans. 

Jag är 23 år och min man 24 år. Det verkar vara ganska ungt i "adoptionsvärlden"
    Så jag ville se om det finns fler unga som ska adoptera eller har adopterat. För att dela tankar osv. 
    Vi ställde oss i kö hos AC i februari. Vi ska gå föräldrautbildning i höst. Och så hoppas jag att vi kan göra utredningen nästa vår och att vi kan få vårt medgivande till nov-11 då jag fyller 25. 
  • Svar på tråden Unga Adoptanter
  • fabbemam
    TomMon skrev 2012-06-14 18:14:42 följande:
    Shit! Preliminärt RB idag, vi reser ca i mitten av juli!! :)
    Wow, håller tummarna för att det blir då ni åker!
  • Hjärtat längtar
    TomMon skrev 2012-06-14 18:14:42 följande:
    Shit! Preliminärt RB idag, vi reser ca i mitten av juli!! :)
    Helt underbart!!! Grattis! Skrattande
  • TomMon

Tack! Nu gäller det bara att hitta prisvärda biljetter, igår hittade resebyrån flyg för 52000, helt galet...

• fabbemam
    TomMon skrev 2012-06-15 06:08:01 följande:
    Tack! Nu gäller det bara att hitta prisvärda biljetter, igår hittade resebyrån flyg för 52000, helt galet...
    Prova med resebloaget i Halmstad, om ni får välja själva, de är helt underbara och har en otrolig service och erfarenhet av adoptionsresor. Berätta att det gäller en adoptionsres så får ni rätt person att prata med även om alla kan så har de en som oftast hjälper till men jag har glömt hennes namn. 52000 låter ju helt overkligt för det är väl i Taiwan inte på månen barnen finns?!?
  • TomMon

52000 var Resebolaget... Vet inte om vi kommer under det men jag hoppas det innerligt! Det känns som att man börjar bli lite trött på att strö pengar omkring sig som man hade velat lägga på att vara hemma med barnen... :(

• MissMe83

TomMon: det måste ju finnas billigare någonstans. Det låter ju helt galet! Man är redan barskrapad som det är ju :-/
    Sök på alla resebolag du får upp på Google.
    Lycka till

• HOBBE49

Tipsar om att söka på flygresor.se så får man åtminstone ett hum om priser och tips på resebyråer. När vi skulle flyga föreslog Resebolaget biljetter för 31.000 men genom en annan resebyrå blev priset 23.000-lite skillnad. Skillnaden då var att en del av resan inte var ombokningsbar utan avgift.

• TomMon

Ok, tack! Men hur söker man priser där man är fler på vägen hem än dit? Eller är det ok att köpa extra säten som ingen sitter på på ditvägen?

• MissMe83

TomMon: ja det var en bra fråga. Börja med att söka priser för er två sedan kan du ju ringa resebolagen i fråga med bäst priser och höra hur du gör. En liten plutt kan ju inte höja kostnaden allt för mycket
    Eller så söker du dit och hem var för sig.

Svar på tråden Unga Adoptanter