Unga Adoptanter
Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans.
Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans.
Vilken flygplats ska ni till?
Jag kan titta lite när jag är uttråkad och hemma själv i morron, jag har lyckats skrapa fram jätte billiga biljetter tidigare. Får se om min talang håller i sig!
När vi bokade biljetter kollade vi hur mycket vikt barnet fick med sig hem.
Det kan bli billigare att boka en tur och retur resa för barnet.
Resebolaget säljer biljetter som är ombokningdbara utan avgift. Om något skulle strula i landet. Vi tyckte att det kändes bra att ha betalt det extra.
Vi ska till Taipei, från Köpenhamn, tack! :)
Vi använde en resebyrå som hette Via travel (tror jag?) som skötte alla bokningar.
Vår korta resa (till London) var då ombokningsbar mot en avgift men den långa resan var ombokningsbar utan avgift.
Skillnaden i pris jämfört med Resebolaget var så stor att det skulle bli billigare att köpa helt nya biljetter på Londonflighten. Nu var vi helt säkra på avresedatum men hemresan var lite mer osäker och vi var tvungna att boka om en gång (det skulle ha kostat 500 per person men blev dyrare än beräknat (ca en tusenlapp per person) pga den där jäkla vulkanen på Island som precis slutat spy ut aska).
Hade det strulat en massa och vi fått göra ännu fler ombokningar hade det kanske blivit lika dyrt som resebolagets förslag. Fördelen är ju att det är skönt att låta nån boka som vet vad det handlar om och "köpa" sig sinnesro på det sättet. Man har ju nog att tänka på som det är ändå! Kolla även direkt med aktuella flygbolag hur det ser ut. Jag skulle inte boka själv på nätet eftersom det kan bli struligt med barnbiljetterna då barnen saknas på utresan.
TomMon: det e bara kul att kunna bidra med nåt, detta är ju jätte stort!
TomMon: Jag vet ju inte exakt vilka datum ni vill resa men jag har hittat en rätt bra deal på finnair.
Sökte på tur och retur med ett spädbarn.
pris 19700
Här är länken.
www.finnair.com/pl/AYOnline/wds/Override.action?
Återkommer när jag har hittat fler bra priser
www.bokasmart.se/flights.php&date2=2012-08-06&adults_num=2&childs_num=1&city1_id=2842&city2_id=3491&children_ages=1&trip_type=2
denna sida har rätt bra priser också.
Kolla in dom
Tack för era tips! Våra barn är 4 och 3 så det blir hela säten för dem bägge två, puh! :)
Ska kolla sidorna nu!
Jag letar lite fortfarande, men än så länge är det dom billigaste jag hittat. 17900 är rätt ok pris. Men visste som sagt inte vilka datum drt gällde så det varierar kanske lite i pris beroende på det. Lycka till!
Jag hojtar till om jag lyckas skrapa fram något bättre.