• pilliss

Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!

Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10.
    Fortsättningstråd efter:

Denna tråd är för oss vars partner har/ska lämnat landet och kan tillföra något positivt.

Vi som drabbats av liknande händelser diskuterar, delar med oss av glädje & sorg, ger råd och tips och stöttar varandra genom den långa vägen som vi har framför oss.

Ni som har synpunkter på våra val av män samt ni med negativ ton är inte välkomna här inne. Ni kan starta en egen tråd, för det hör inte hemma här.
    Respektera detta!

Våra män har kommit hem:

1/4 -08
    Pilliss

7/5 -08
    sophiie

8/7 -08
    Liqyss

22/7 -08
    Anonym (me)

5/8 -08
    Finadu

12/8 -08
    GashH

15/8 -08
    Nettan 1982

23/9 -08
    hexanmaria

2/12 -08
    MaRo

12/12 -08
    Lilja0709

17/12 -08
    sthlmfilur

17/12 -08
    AllasNalle

22/12 -08
    MamiDiddi

6/1 -09
    Deniskizi

15/1 -09
    Anonym ((jag))

6/2-09
    Dizd

16/2-09
    teser

11/3-09
    Kicki

23/4-09
    ndeyecoumba

15/5-09
    anonym (hur?)

3/6-09
    bajo

13/6-09
    Kim Olsson

21/7-09
    Dalias mamma
    Mariamababy
    Zandrina

14/8-09
    Mashenka

5/9-09
    elisalundbergh

18/9-09
    Citlali

25/9-09
    Beautifully Decayed

4/10-09
    lovemissen

19/10-09
    ArizonaB

19/1-10
    Kozzan

Tråd för oss vars män har kommit hem:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50899885.html
    elbi.blogg.se uppdat. 4/3-10
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-17 23:13
    15/7-10
    Monica G E S
  • Svar på tråden Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!
  • tänkerpådig
    kirakira skrev 2013-11-14 18:10:41 följande:
    Det här med väntetiderna är så himla olika för alla verkar det som, oavsett hur väl man fyllt i blanketten och vilken information man lämnat. Verkar som att intervjun är i början för vissa och i slutet för andra? Eller hur ligger det till egentligen? Vet inte alls vad jag ska förvänta mig. Hur ska man planera allt liksom. Ska man bara gå i ovissthet i ett helt år och sen helt plötsligt rycka sig ur sitt liv och flytta? 

Jag vet... det är super tungt att vänta även jag har, efter att ha väntat 11mån, många ggr funderat över varför vissa (i liknande situation som oss dvs inte gifta, ingen förtur etc) fått besked så himla snabbt. Den sökandes intervju brukar vara i början, referenspersonens intervju (OM det blir någon) mot slutet. Lycka till!
  • onlylonely

Jag fattar ingenting , vi har väntat 12 månader nu. Är gifta, har enligt mig iaf tydliga bevis på att vi har en äkta relation sedan flera år tillbaka , äktenskapet är registrerat överallt som det bara går. Fick för några veckor sedan tag på personen som enligt växeln har ärendet( ej handläggare) då berättar hon att min mans akt är lagd i källaren och uttagen för intervju på mig då.. Och då är det ju så klart 15 månaders väntetid vilket blir februari.. Skjut mig ungefär.. Men varför tror ni?? Jag är oerhört stressad av väntan. Har varit i hans hemland 2 gånger och har knappt möjlighet med en gång till.. Vad ska man göra??

• tänkerpådig
    onlylonely skrev 2013-11-16 21:11:12 följande:
    Jag fattar ingenting , vi har väntat 12 månader nu. Är gifta, har enligt mig iaf tydliga bevis på att vi har en äkta relation sedan flera år tillbaka, äktenskapet är registrerat överallt som det bara går. Fick för några veckor sedan tag på personen som enligt växeln har ärendet( ej handläggare) då berättar hon att min mans akt är lagd i källaren och uttagen för intervju på mig då.. Och då är det ju så klart 15 månaders väntetid vilket blir februari.. Skjut mig ungefär.. Men varför tror ni?? Jag är oerhör stressad av väntan. Har varit i hans hemland 2 gånger och har knappt möjlighet med en gång till.. Vad ska man göra??

Hej, usch vad jobbigt, stackars stackars dig! Även vi har väntat länge. Jag misstänker att jag kommer att bli kallad till intervju eftersom vi inte är gifta, men har inte hört något om det. Har inte hört något överhuvudtaget. Även jag känner mig sååå stressad Ja du... vad kan man göra... Typ ingenting förutom att ta en dag i taget och försöka överleva! Eftersom du blivit kallad till intervju trots att ni är gifta måste de ju vilja utreda er och ha mer information. Tror inte du ska oroa dig för detta. Det kommer gå bra! Låter konstigt att ert ärende är lagt "i källaren" pga detta... Vilket kontor tillhör ni? Vi tillhör Norrköping. Styrkekramar till er!
  • Leniz
    onlylonely skrev 2013-11-16 21:11:12 följande:
    Jag fattar ingenting , vi har väntat 12 månader nu. Är gifta, har enligt mig iaf tydliga bevis på att vi har en äkta relation sedan flera år tillbaka , äktenskapet är registrerat överallt som det bara går. Fick för några veckor sedan tag på personen som enligt växeln har ärendet( ej handläggare) då berättar hon att min mans akt är lagd i källaren och uttagen för intervju på mig då.. Och då är det ju så klart 15 månaders väntetid vilket blir februari.. Skjut mig ungefär.. Men varför tror ni?? Jag är oerhört stressad av väntan. Har varit i hans hemland 2 gånger och har knappt möjlighet med en gång till.. Vad ska man göra??
    Usch vad jobbigt. Sökte ni via webben eller lämnade ni in papper? Men han har varit på intervju? Ring och försök pusha på.. 
    tänkerpådig skrev 2013-11-17 12:29:04 följande:

Hej, usch vad jobbigt, stackars stackars dig! Även vi har väntat länge. Jag misstänker att jag kommer att bli kallad till intervju eftersom vi inte är gifta, men har inte hört något om det. Har inte hört något överhuvudtaget. Även jag känner mig sååå stressad Ja du... vad kan man göra... Typ ingenting förutom att ta en dag i taget och försöka överleva! Eftersom du blivit kallad till intervju trots att ni är gifta måste de ju vilja utreda er och ha mer information. Tror inte du ska oroa dig för detta. Det kommer gå bra! Låter konstigt att ert ärende är lagt "i källaren" pga detta... Vilket kontor tillhör ni? Vi tillhör Norrköping. Styrkekramar till er!
    Har din man varit på intervju?

Styrkekramar till er båda!!

• tänkerpådig

Ja han har varit på intervju i februari, dvs det var c:a 9 månader sedan. Jag skickade in min del max en månad senare (vi gjorde pappersansökan). Sedan dess har vi hört precis nada Jobbigt!

Detta är synnerligen en sann prövning av ens tålamod och i att försöka lära en hantera saknad... Men snälla MIG, vi har fått stå ut med detta mer än ett år, det räcker nu!!!

• onlylonely

Vi tillhör Malmö kontoret, min man var på intervju i Januari ????känns så tröstlöst nu. Hjälper inte tänka på det kunde varit värre. Pratade med en på kontoret idag som sa att de har blivit tilldelade de ärenden som de hinner innan v 50 nu, och ja vi var ju inte bland dem. Eh nej.. Sen får de nya ärende igen från v 2. Men att nu kunde det ta 14-17 månader.. Och hon la till ett litet skratt.. Jo men kul.. Eller hur.. Men fick numret till en chef, men vad hjälper det??

• tänkerpådig

Hej onlylonely!

Fy så jobbigt det ska vara! 14-17 månader!!! Inte klokt!!! Vilken typ på Mig som dessutom hade mage att skratta!!! Finns inget minsta roligt i detta... Håller tummarna för att det går mycket fortare för oss alla.

Jag har inget att säga som kan göra att det känns bättre Vi sitter i samma båt och det tar så mycket kraft... Allt jag vill är att det snart kommer en dag då allt detta är över och jag får krama min man igen... Tanken på det håller mig uppe, även om jag ofta önskar att jag kunde dra täcket över huvudet och vakna när mitt hjärta är hemma hos mig igen. Den dagen måste komma! Snart!

Skickar dig styrkekramar i massor...

Själv ska jag sova och krama kudden i brist på min älskling

Godnatt

• Leniz
    tänkerpådig skrev 2013-11-18 19:18:22 följande:
    Ja han har varit på intervju i februari, dvs det var c:a 9 månader sedan. Jag skickade in min del max en månad senare (vi gjorde pappersansökan). Sedan dess har vi hört precis nada Jobbigt!

Detta är synnerligen en sann prövning av ens tålamod och i att försöka lära en hantera saknad... Men snälla MIG, vi har fått stå ut med detta mer än ett år, det räcker nu!!!
    Okej! Det är så jobbigt det att man inte vet något. Att de inte kan höra av sig så att man vet att något händer. 
    Javisst är det en prövning..
    Idag är det 3 veckor och en dag sedan min man åkte, jag tycker det är riktigt jobbigt. Det är ju inte ens i närheten av ett år som för er. Detta  är bara början för vår del.
    Jag skickade in min del en timme efter han skickade in sin del.  Igår fick min man  intervjutiden som är i början av januari..  
Svar på tråden Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!