Anonym (väntan) skrev 2013-11-07 21:40:41 följande:
Nej dom reagerar inte på det!
Ok vad bra! Tack!
tänkerpådig skrev 2013-11-10 20:01:44 följande:
Jag håller ärligt talat på att bli tokig av att vänta... Har precis mailat vår assistent på MIG igen för att höra om något nytt finns att säga. Vet egentligen inte varför, de ger ändå inga svar, men vad har jag att förlora! Jag hoppas att smilla75 går in snart då hennes svar varit så värdefulla för mig och många andra... Jag undrar över formuleringen att om man planerar att bli sambo eller gifta sig "får" MIG bevilja UT. Händer det att folk får avslag enbart pga att de inte är gifta? Vad betyder denna formulering i praktiken? Tacksam för svar.
Usch jag förstår dig..
jag tycker redan det är jobbigt efter två v och en natt sedan han åkte. Helst av allt skulle jag vilja lägga mig i sängen och sova genom hela proceduren. Vakna igen när han får ett ja.
kirakira skrev 2013-11-11 17:29:23 följande:
Vi fick avslaget på turistvisum förut, för de inte tyckte att relationen verkar seriös. Vi var inte gifta. Om man beskriver sin relation och den verkar seriös, borde det inte vara problem. Vi skrev brev och överklagade, och det gick bra.
Man kan logga in med sin användare på MIG. Min man har inte varit på intervju så finns inte mkt på hans sida, men kan vara värt att ta en titt.
Kan man logga in på mig-sidan och se om något händer?