Inlägg från: Malin 79 |Visa alla inlägg
  • Malin 79

vi med många barn del 9

7småtroll skrev 2011-03-29 16:57:57 följande:
    Malin79; Tiden går jättefort! Snart har jag gått halva tiden vilket känns förvånande.
    skönt att de går undan,, tyckte de gick tokfort med Tove fram till v 30 sedan var de 7 låååånga veckor tills hon kom =)

en fundering till har ni haft hormonerna i berg och dalbana med alla,, har bara haft nu med de tre sista och det är inge trevligt och svårt att förklara för barnen med varför mamma helt plötsig bara grinar och egentligen för ingenting,,
    nu dock har de varit bra några dagar lite nedstämd kanske ibland,,

men nu e de ju där med minnet igen,, hur länge har de suttit i för er minns inte hur de var senast
  • Malin 79
    Bellatrix skrev 2011-03-30 10:25:11 följande:
    Malin-kollade din blogg, vad fin hon är!
    Tack =)

ja det är underbart att slippa mörkret =)
  • Malin 79

hej tjejer,, hoppas allt e bra med er,, var ett tag sen jag var in,, och har nu inte hunnit läsa ikapp,,
    Tove e nu 3 veckor ich tiden springer iväg,, försöker njuta så mycket vi kan,,
    dock har vår lilla tös magknip så det är långa nätter nu =(
    hittar inget tillägg som funkar bra för hennes mage,, har även gett henne sempers magdroppar i en vecka med men de har inte blitt nån skillnad, skall in och köpa miniform då apoteket öppnar och hoppas de hjälper så hon och vi får sova på nätterna,,
    nä nu e de nån som är hungrig

• Malin 79
    Malin:
    Jobbigt med magen -hoppas att Minifomen hjälper -kan ni inte prova lite babymassage -just över mage och bröst -på en del hjälper det -man masserar medsols i tarmrörelsens riktning.
    Hoppas att det blir bättre -jobbigt både för er och henne =( 
    det är faktiskt lite bättre eller rätt mycket,,och hon har börjat soman tidigare på kvällarna,,
    men att somna om efter nattmålet är inte lätt hon vill sov hos mig på bröstet, oftast somnar hon på en gång då,, men man sover ju så himla dåligt själv då,, men men bättre de än ingen sömn alls,,
    har kunnat lägga henne bredvid mig nu då hon somnat så de blir nog bättre
  • Malin 79
    Bellatrix skrev 2011-04-07 11:23:52 följande:
    Tänk att man nästan glömmer hur det är att ha en liten bebis...Känns som en evighet sen (minsta är 2 år)
    Skönt om hon kan sova bredvid dig istället för på! Kan du få sova nån gång på dagen så är ju det guld värt?

Här är det hemskt blåsigt, är lite orolig för våra hästar som är ute, men kan inte ta in dem just nu, ensam med 2-åringen...Och det skulle ju bli mer blåsigt på eftermiddan.Förvånad
    Ja de e ju tur att man glömmer de jobbiga =) trodde jag mindes hur ont de gör att föda barn med, men ack så fel jag hade, =) minnet kom dock tillbaka haha tur de gick fort =)

jo jag kan sova medans de små e på dagis 3 tim, men jag har en förmåga att bli sååååå sömnsur haha så brukar skippa de om jag inte är allt fööööör trött,,

vi är inte alls vana detta då alla de andra sovit jättebra,, men de kommer de med =)

här blåser de inte, men regnar och snöar och såå trist,, ville ha samma väder som igår,, 10 grader varmt i skuggan och soooooool =)
    hoppas vädret blir bättre snart,,
    6barnsmamman skrev 2011-04-07 11:29:03 följande:
    Här blåser det oxå idag!! Tur man inte är på jobbet idag o ska kratta löv     Vård av barn igen... vart hemma hela veckan nu, samma igen, förkylning, feberRynkar på näsan Åkte iväg till VC i måndags för hon var så pipig i bröstet när hon andades, fick ventoline utskrivet så nu är det bättre, men snoren rinner åt alla håll.....
    Välkommen till nya förresten!! Hänger inte riktigt med i svängarna nu när man jobbar! Men hej hej på er!!
    vi åkte på den värsta förkylningen nånsin just då Tove var bara 2 dagar, så typiskt,, och den satt i och barnen var däckade minst 1 vecka innan de började vända =(
    hoppas ni har gjort erat nu och ni får bli pigga
  • Malin 79

En fråga tjejer, jag hade avslag knappt en vecka efter de bara lite flytning nu i torsdags fick jag så ont i magen o efter de blödning har blödde sen dess o idag massor, kan de va så att menstrutionen redan kommit tillbaka ? Har ej vart med om detta tidigare

• Malin 79
    7småtroll skrev 2011-04-09 11:10:04 följande:
    Jag har haft så efter flera av mina graviditeter. Avslaget har minskat men kommit tillbaks med förnyad styrka. Enligt min bm är det väldigt vanligt att det är så. Sedan kan det ju vara mens men för mig har det inte varit det. Efter första barnet hade jag så som du skriver och sedan kom mensen dagen innan hon skulle bli 6 mån gammal. Har haft som du skriver efter flera andra graviditeter också och efter de andra barnen har mensen kommit efter 11-15 mån efter förlossningen. Mao har det inte varit mensen som kommit för mig efter ett par veckor.

Däremot har jag inte haft ont när blödningen återkommit. Brukar du ha mensvärk?

Iaf så förklarade min bm den återkommande blödningen med att det liksom bildas sårskorpor inne i livmodern när den läker. Om en sårskorpa lossnar så återkommer blödningen och därför säger man också att man kan ha avslag i 8-9 veckor för detta kan alltså ske många veckor efter förlossningen...6-7 veckor. Så var det för mig. Tröttsamt men det försvann ju till slut. Efter första barnet hade jag avslag i 9-9,5 vecka om jag minns rätt.
    oki tack för svaret,, kan ju vara som du säger,, aja jag hoppas de minskar snart för imorse var de en flod som kom,,
    de e bättre nu så jag hoppas de fortsätter så
  • Malin 79
    Bumblebina skrev 2011-04-11 14:24:12 följande:
    Malin79: Jag har haft det så de senaste två gångerna, men det har troligtvis berott på ofullständiga hinnor. Alltså att det blivit hinnrester kvar. Då har det kommit och gått tills hinnresterna försvunnit. Kolla med din bm, för säkerhets skull.
    oki ja denna blödning har inte varit skoj,, snacka om att jag har blött,, gör de fortfarande men inte lika myck nu så jag hoppas de börja avta,,

kanske får ringa henne imorrn,,

ni som har haft små med en mage som krångla lite,, hur länge höll de i sig för dom,,
  • Malin 79

Bumblebina nä inte kolik, hon e mest smågnällig då hon e vaken, inte riktigt hundra nöjd, o hon pruttar väldigt då o då
    Skulle va härligt att få bort de ;)

Akupunktur finns inte här ;( annars lät de ju väldigt bra

Svar på tråden vi med många barn del 9