Inlägg från: Malin 79 |Visa alla inlägg
  • Malin 79

vi med många barn del 9

tack alla,, ja de e roligt,, fick ett bra bildbesvis så vi e ganska säkra,, men lite nervös att den inte växer till sig =( har den inte de den 16 kanske de blir beslut att den skall ut och då redan i v33 =(

mår inge vidare alls och nu har jag haft tre sömnlösa nätter,, kan kan knappt va vaken men så fort jag läger mig på kvällen går de inte =(

vad härligt de låter med spa =)

mecce hoppas på ett bra samtal denna gången

• Malin 79
    Bellatrix skrev 2011-02-03 11:48:44 följande:
    malin- på vilket sätt mår du inte bra? Är det sömnbristen som är problemet eller nåt annat? Hoppas lilltjejen växer till sig. Har hon varit liten länge eller kom det plötsligt att hon inte växer bra?

mecce-ja hoppas du får ett bra samtal snart

Här är det förenat med livsfara att gå ut. Isgata överallt, skulle lätt kunna åka skridskor på bilvägarna. Och vår sand är nu slut. Men plusgraderna håller väl i sig så isen måste ju försvinna någon gång.
    ja jag e trött, huvudvärk, magen gör ont o ömmar konstant, har hydronefros dvs utvidgade njurar som gör ont, hög puls, och foglossning =(

förra ul sa de inget  så antar att de var bra,
    magmåttet har legat på övre kurvan o nu bebisen nästan under de undre kurvan =(
    så ingen får de att gå ihop,,

nu tycker ja ochmånga i min närhet att magen blivit betydligt mindre =( så de känns väldigt konstigt allt,,
    börjar fundera nu om jag kan läka vatten, har rätt mycket föytningar men kanske e vattnet ist ja vet inte,,
    blir ev en tur till fl eller imorrn
  • Malin 79
    zezzan skrev 2011-02-03 16:10:17 följande:
    Hoppas det går bra med er och att du får sova lite, det kommer ju behövas.....
     fick själv göra ett akutsnitt i just vecka 33 då vår kille inte växte alls från vecka 28, före det såg allt bra ut men sen slutade han bara växa... Allt gick ju bra ändå men man oroar sig mycket.... dessutom sitter vi i samma sits igen nu (tredje gången) var på ul idag och den lille har växt alldeles för dåligt (är i v.31 nu) fick ny tid om 3 veckor, har h*n inte växt tillräckligt då så blir det antagligen förlossning alternativt snitt då den lille envisas med att ligga i säte....
    oki ja de e knepigt e själv i v31+5 idag  skall till bm på måndag och ul den16 feb men börja inte den lille röra si med blir de no en koll på fl imorrn,,,

hur mådde er lilla sist då blev ni kvar länge på sjukhus,,
    hoppas de går bättre denna gången
  • Malin 79
    zezzan skrev 2011-02-04 10:34:29 följande:
    Adam (född i v.33) fick bo på neonatal i lite drygt 1,5 månader. vägde 1470g vid födsel men klarade sig på egen hand utan syrgas och sånt men fick ligga i kuvös mest för värmens skull.... Albin som föddes spontant i vecka 35 och vägde 1845g och mådde prima fick stanna på neonatal i exakt en vecka sen fick vi åka hem men komma på kontroller en gång i veckan. Båda barnen är sondmatade i ca 2 månader, det fick vi göra själva hemma men annars har det gått bra med dem båda, så denna gång är vi inte så jätteoroliga.....

oh de lät ju bra =) har fått en i v27 men var så länge sen,,
    vår lilla beräknades väga ca1495 i måndags,, så jag hoppas de väx till sig lite mera,,
    va in på fl en sväng då den lille inte rört sig men kurvan så bra ut och hon vaknade till =)
    dock har min mag sjunkit jättemycke så en ny kurva skall göras på tisdag,, känns skönt,, plus att mitt bt var lite högre denna gången

mecce ohh vad glad jag bli för er skull,, vad härligt,,,
    hihi växer vår lille till sig skall de försöka reta igång mig runt de datumet med =)
  • Malin 79

hej hej  tjejer nu var de ett ta sedan igen =(
    har inte läst allt,,  kan svara på lite

fick våran första då ja var 14 och jag blir nu 32 när 8:an kommer,,

vi har en renault trafic den långa och nöjd med de mesta,, hade dock helst sett att den haft 2 dörrar ist för en och den hade gärna kunnat få vara automat men man kan inte få allt,,

alla barnen utom våran yngsta har haft vattkoppor,,

i fredags for ja in på fl fick göra en kurva allt så bra ut så de var skönt,
    igår var jag hos bm allt såg bra ut förutom att mitt magmått stått still sedan v28 och e nu i v32 =(

i övrig finns en bild på vår lillas kön under starka bilder, under bebis nr 8 om ni vill kika,, får gärna säga om ni e lika säker som vi på att de e en tjej =)

• Malin 79
    trållmor skrev 2011-02-08 18:21:27 följande:
    Malin79: det är klart att det är en tjej
    ja ja tycker att vi kan vara rätt säkra på de eller =)finns ju ingen likhet alls om man kikar på de andra bilderna som e från minsta sonen =)
  • Malin 79

hoppas allt löser sig för er med barnen och skolan,,
    vet hur mycket problem min syster har ang rätt hjälp tilll sin son
    han har sotos syndrom vilket innebär att han bla har adhd, autiism o epelepsi,,
    ingen hjälp har de ännu fått och de e bråk och tjafs hela tiden,,, hoppas ni får den hjälp ni behöver,,

ingen fler som vill kika,, så jag inte inbillar mig att de e en tös =)

• Malin 79

Har hört de där med ketchup tidigare vi fick också sluta ge ena sonen,
    Men har ni tänkt på att om man vill få koppar saker skinande rent så ska man använda ketchup så då förstår man hur starkt de e,

Här e de väldigt yrt i skallen haft huvudvärk så jag legat två dygn nu lite bättre men då har jag hög puls ist :( hm bara några veckor kvar nu. O på onsdag få vi ju se den lille igen på ul, bara hålla tummarna att den växt på sig ;)

• Malin 79

Hej tjejer
    En fråga till er hoppas ni kan hjälpa mig lite,
    Jag har fått väldigt ont längst ner i ryggen o de strålar ut smärta liksom när jag sätter mig stålar de runt o i hela magen de försvinner efter en liten stund, kliver jag upp o gör någonting o sen sätter mig igen så blir de samma smärta igen ilande strålar, kan de va någe på g eller foglossning ?

• Malin 79

Min bm e sjuk :( nu kommer de sd o menavärk med har nu tagit lite mera värktabletter så släpper de inte efter de får jag ringa fl

Svar på tråden vi med många barn del 9