Inlägg från: Malin 79 |Visa alla inlägg
  • Malin 79

vi med många barn del 9

hej tjejer
    har inte orkat läsa allt tyvärr,,
    tänkte bara höra om nån vet hur tidigt man kan få havandskapsförgiftning,,
    har konstant ont i huvudet,,
    allmänt hänging , slut svimfärdig och ont som bara den i övre delen av magen  =(
    huvudvärken har jag varje dag hela dagarna =(

• Malin 79

beklagar till er alla över er förlust,,
    de är något man bävar för =(
    alla släktingar på min pappas sidan har gått bort tidigt, redan från 50 års åldern,, så han tycker de e lite jobbigt själv e han 60 fast känns mer som han vore 50 haha
    farmor min e snart 85 så de har ju klarat sig fin fint,, så hoppas de förblir så ett tag till,,

tack alla för er omtanke,,
    jag mår idag lite bättre och hoppas en vänding e på väg,,
    har ul imorrn så kan kolla då vad de säger,,

• Malin 79

välkomna alla nya =)
    väntar själv nr 8
    var på ul idag
    blev flyttad från 17+5 till 16+3 =(
    men allt såg bra ut,,

undrar lite,, har nån haft gravdiabetes och hur har ni mått,,
    kom på de idag att kankse e nått sånt jag har med tanke på hur jag mår som

• Malin 79
    mecce skrev 2010-10-19 18:29:50 följande:
    hej hej
    åååhh vad kul..
    vad blir BF då?
    jag ska dit imorgon..såå kul det ska bli..
    mvh camilla
    hej ja de var skoj att se den lille =)
    och inte ville den visa upp sig heller riktigt så vi får vara nyfiken ett tag till =)
    nya bf blev 1/4
  • Malin 79
    mecce skrev 2010-10-20 15:42:57 följande:
    hej hej
    hemkommen nu

det gick jättebra och nya BF vart 20 mars..
    men får jag igångsättning så blir det väll tidigare..

hon trodde det var en flicka..
    kollade flera gången o såg ingen snopp haha
    så 95 procent på en tjej..

mvh camilla
    härligt att de gick bra,,
    spännande att se om de e en tjej då =)
    här hittade vi ingen snopp heller men vågar inte riktigt tro på de ännu då vi har förmågan att få grabbar =)
    de spelar ju ingen roll men skoj att spekulera,, men vi kommer nog ta reda på vad de e senare =)
  • Malin 79
    6barnsmamman skrev 2010-10-22 08:52:47 följande:
    Hoppar in o säger hej, här har vi inte haft nån vidare vecka. Började blöda i måndags natt o fick åka in, tyvärr gick det inte så bra o det blir ingen bebis denna gångRynkar på näsan Sen har jag fått koncentrera mig på o må bra för jag förlorade mycket blod..... Aldrig igen att jag skulle gå med på o ta tabletterna istället för o bli skrapad!!!!! Eller finns det nån som vet varför läkarna hellre rekomenderar tabletterna?
    nejvad tråkigt =( aldrig skoj,, lider med dig,,
    hade ett mf i maj jag med,, =(
    hoppas du piggar på dig snabbt,,
    kramar
  • Malin 79
    gutegirl skrev 2010-10-28 12:45:44 följande:
    Hej hopp, nu är jag gravid igen med nummer sex. Vet inte vad jag ska säga till morsan min
    grattis =)
    här väntas ju nr 8, och vet inte hur vi skall säga de,, men ett måste snart då jag inte mpr bra och ja det syns nu ,,

var på läkarbesök igår, fick då veta att jag har en extra moderkaka hm,, men var inget att vara orolig för,, bebis hade den som en kudde =)

sedan kommer hydronefrosen igen =( och på allt så var mitt ekg inte helt normalt,, ja,,
    inte mycket att göra,, mer än att göra de bästa av situationen,,

åter igen gissa de på en tös denna gången =) tredje gången gilt,, men vågar inte riktigt tro på de =)
  • Malin 79

barbamamma ,, kramar om 

zezzan skrev 2010-10-31 15:16:56 följande:
    Finns det nån här i tråden som har erfarenhet av carenas nya vagn swing????
    När de två största barnen var små hade vi den jättegamla tvillingsulkymodellen och trivdes med den förutom hjulen men den nya modellen finns ju med stora lufthjul och väger inte så mycket heller. Vi funderar på att köpa tvillingvagnen (double swing) med en liggkorg till bebisen och sen även enkelvagnen för liggkorgen passar ju på den med.... det vi oroar oss mest över är hur klumpig vagnen blir ihopfälld, nån som vet? har haft en trehjulig vagn förut som inte alls var bra ihopfälld, den hamnade på sidan så det blev mycket slitage..... ska försöka hinna in på babyaffären på tisdag och klämma lite på vagnen där... Har ju andra alternativ med men sambon tyckte att det verkade ekonomiskt att göra så här, dessutom har de kampanj på enkelvagnen här nu och säljer dom för 1695kr....
    vi har den äldre varianten utan lufthjul och jag e nöjd med den,,
    tänker ha den nu då nästa kommer,,
    tycker den inte alls e klumpig ihopfälld,, i vår minibuss går den in i bagaget uppfälld och de gör inte vår brio duo,,
    och tycker de e toppen att man kan fälla ihop den med liggkorgen på de kan man ju inte göra på babytraveln tex och den känns inte lika klumpig som babytraveln,,

så vi trivs toppen med den
  • Malin 79

hej tjejer en fråga till er,,
    vår minsta kille som är nu 1 1/2 har lite problem emd sovningen,,
    han e ofta jättetrött allt mellan 18-19
    han äter sin välling och somnar,, men sedan allt mellan en timme och tre tim så vaknar han och gallskriker går ej att få han att somna om,, tar med han ner,,
    sitter med oss ett tag nån timme vaknar han mycket senare får han sova med oss,, annars lägger vi han igen och han somnar och sover till morron,,
    vad tro ni de kan vara,, har ej varit med om detta,, eller drömmer han bara,, har ni tips eller råd,, eller kanske bara vänta ut de hela

• Malin 79
    gutegirl skrev 2010-11-02 22:27:23 följande:
    Hur sover han på dagarna?
    Min erfarenhet är att barn som är övertrötta ofta sover sämre, de har svårt att komma ner i varv och vaknar lättare. Han kanske behöver sova mer på dagarna?
    han sover från ca 12-14:30 sov lite längre tidigare då han inte ville lägga sig alls på kvällarna,, men kanske skall gå tillbaka och låta han sova tills han vaknar,, vilket brukar vara vid 15
Svar på tråden vi med många barn del 9