Inlägg från: Malin 79 |Visa alla inlägg
  • Malin 79

vi med många barn del 9

hej tjejer hoppar in lite snabbt bara,,
    har inte hunnit läsa allt,, vi tog ju oss en tripp till barnens farmor och farfar i stockholm i trosdags,,
    då vi koma fram så gick bilen sönder,, =(
    vi skulle ju åka hem igår men de gick inte då vi inte har nå reservdel till bilen,=(
    kan ev få tag i en ny tills imorrn,, men ingen beg och en ny kostar =(
    de skall alltid stula,, barnen dock e lyckliga som få några extra dagar ledig från skolan =)

spaceray oh härligt,, lycka till nu,,

• Malin 79

spaceray

grattis till lille Marlon =)

• Malin 79

hej hej tjejer
    nu har vi äntligen kommit hem =)
    efter en massa strul men ack så skönt de e att vara hemma,,

hann på ul med =)
    en fråga, läkaren tittade idag vad de var och han var ganska säker på vad han såg,, har nån av er andra sett kön så tidigt som v 12

ang tvättmaskin har vi en siemens 6kg och tumlare i samma för 7 kilo och de funkar kanon

• Malin 79
    zezzan skrev 2010-09-15 20:00:59 följande:
    Malin: tur att ni tog er hem till slut =)   
    Visste inte att man kunde se vad det var så tidigt, nu blev jag lite nervig, ska på ultraljud i morgon och då är jag i v.12+3... hade räknat med att få vänta med att veta vad det blir.... men det syns väl inte alltid och de säger väl inget om de inte ser säkert vad det är.....
    ja de vvar tur och ack så härligt,,
    troddde inte heller man kunde se, men han frågade om jag han såg om jag ville veta =)
    får höra sen hur de gick för dig,, vi ligger rtt nära på tid, jag är i v12+1 idag =)
  • Malin 79

plura vad skönt att de inte var någonting,, hoppas han e piggare nu

• Malin 79

plura ja men visst var det den bilen =(

spaceray, härligt att va hemma,, hoppas de blir bättre snart,, låter inge vidare.

här har vi idag haft kalas,, för stor grabb fyllde 17 idag,, hua vad tiden går,,
    vi firade även sonen som fyller 5 på tisdag blir lite lättare så,,
    men de kommer några imorrn med och på tisdag =)

• Malin 79
    plura skrev 2010-09-18 00:31:36 följande:
    Haha känner igen det där med att fira "i dagarna tre" det tar som aldrig slut, när inte alla kan komma samma dag.
    Shit 17 år, tycker att min största (fyller 11 om 2 mån) blivit stor alldeles för snabbt. Kommer nog få panik precis som Evanor om några år -då de snart ska flytta hemifrån.

Hoppas att det inte var nåt dyrt med bilen.
    men de e ok att dela upp de lite,, vi blir så himla många annars =)
    haha ja jag har haft panik med,, men har fått böja träna =) sonen har bott nu för andra sommaren i rad i sin mormor oh morfars hus medans de bott i sommarstället,, men visst vill man ha hem han, som tur e så är deras hus bara 2 hus ifrån oss =)

jo de var lite dyrt,,=( det var styrservopumpen =( men nu borde den hålla ett bra tag hoppas jag
  • Malin 79
    mecce skrev 2010-09-18 13:04:55 följande:
    hej hej
    skrev förrut men tror det hamnade långt bak
    det där köntestet du gjorde själv hemma..
    kan man få det receptet..haha
    tänkte prova om det går..
    ha en bra dag mvh camilla
    måste missat de,, =)
    klart du får =)
    kokar rödkål i ca 10 min slå av och låt de sedan svalna tills de e ljummet ungefär samma som urinen =) blanda sedan lika mängde av rödkålssaften som urin,
    blir de rosa = pojke
    och blir det lila = flicka,,

lite skoj
    själv fick jag flicka på detta och vad läkaren sett hittils så tror han på tjej =)
    men men vem vet kan vara en lite grabb som gömmer sig där inne =) vilket jag mera tror på =)
  • Malin 79
    6barnsmamman skrev 2010-09-18 14:18:46 följande:
    Skrattandetror oxå jag ska prova med rödkålen i veckan.....
    Javisst kommer sonen klara sig utmärkt när han flyttar (fyller oxå17 snart). Det är bara det att förut har man ju vetat att "nån gång" flyttar dom ut, men nu vet jag ju att han försvinner direkt efter gymnasiet..... Nästa söndag fyller dottern ett år, hjälp vad fort tiden går!!!!!!
    ja tiden bara springer iväg,,
    ja man vill ha dem nära så länge som möjligt =) bävar för den dagen vår son flyttar längre bort,,
    men hoppas han håller sig här runt omkring =)

men bara tiden som kan utvisa
  • Malin 79
    mecce skrev 2010-09-18 19:37:57 följande:
    oohh tack så mycket..
    ska testa det i veckan nu.. häftigt...

ska på inskrivning på måndag och får då lyssna på hjärt ljuden ..längtar..så man vet att det verkligen är nått därinne..
    even fast jag känner små fladder  o så ,,så är det mer verkligt att höra hjärtljuden..

nu vet barnen o dom flesta i byn..
    han bara ringa till bm så visste alla..skumt värre..men men
    nu är nyheten ute iallafall..
    ha det bra..
    får höra sen då hur de gick =) spännande att få lyssna,, själv har jag ju sett den lille två gånger =)
    här vet bara de närmaste ca 4st men snart e de lika bra att berätta s har man de ur världen
    att de skall vara lika jobbigt varje gång

här e de fortfarande förkylt och jag håller på bli tokig jag orkar ju inget,,
    och idag har jag hållit på med tvätten och matteboken =( kan ju säga att tvätten var mycket roligare,,
    matten gör mig galen
Svar på tråden vi med många barn del 9