Inlägg från: Malin 79 |Visa alla inlägg
  • Malin 79

vi med många barn del 9

hej hej  tjejer,,,
    inte varit inne mycket nu,, först var barnen sjuk och nu e de min tur,, tro min hals håller på att spricka sååååå ont och rösten ja  den fungerar när den vill =( helt slut i kroppen,,

verkligen fel tajming att bli sjuk,,
    imorrn har jag tid för tillväxt ul skulle vart förra mån men då var barnen sjuka,, nu vet jag inte hur jag gör som,, vill ju åka men kanske inte så smart samtidigt skall jag få svar på ett viktit blodprov med,, plus all snö som kommer som man köra fem mil i ,,, aja har tills imorrn att fundera,,,

hoppas ni andra har piggat på er

• Malin 79

hej tjejer och god fortsättning,,
    nu var de länge sen ja var in, har inte hunnit läsa alt ännu,,,
    har vart nere o stockholm nåra dagar och innan dess fullt upp med jul =)

välkomna alla nya och grattis till er som fått plus,

mirka beklagar verkligen erat mf, hoppas ni tar er igenom de på bästa sätt kramar,,

nu har hunnit gå hela 27 veckor bara 10 veckor kvar tills de skal börja reta igång mig,, vart har tiden tagit vägen =)
    i övrig e de rätt ok men magen,, njurarna värker men fortfarande handterbart,, haft en del onda sd men får ta upp de med bm på måndag,,

resten av familjen e de bara bra med,, så skönt hoppas de fortsätter så

• Malin 79
    6barnsmamman skrev 2011-01-04 09:01:22 följande:
    Malin79: vad kul att höra ifrån dig! Vad gott att det inte är så länge kvar! Lite ledsen blir jag oxå, vi skulle väl ha ungefär samtidigt.....Men vi jobbar vidare o väntar...kan ju inte göra så mycket annat liksom...
    Nu ska jag sätta fart vid symaskinen o försöka få till lite kläder till minstingen så hon har lite nytt när det är dags för dagis...blääääää, vill inte! Men, börjar väl jobba 1a mars. Måste ju få ihop det ekonomiska, dåp har jag några sparade dagar om jag räknat rätt, som jag kan ta ut i sommar.
    Barbamamma: tråkigt att du känner så, hoppas du kommer tillbaka till oss så småningom!
    tack, ja det är jätteskönt,,,
    förstår att du e ledsen,, har kännt lite så ja med, skulle egentligen haft bf idag men den lilla slutade i mf =(
    nä man kan ju inte göra annat,, jag hoppas de tar si för er snart,, ja håler tummarna,,

duktig du e som syr, skulle vilja med då jag tycker de e skoj men just nu finns inte tiden,,,

barbamamma trist att du känner så
  • Malin 79

plura studion heter chockland tro jag hihi han heter iaf Andreas,,
    har ingen super koll, var ett tag sen jag var dit, har hört nått om att han tar 1000 i tim nu så de kostar lite =(

vi har nu mannens tremänning som tatuerar så vi kommer lite billigare undan nu =)

el räkning jaa hua,, fast förra var för oss på 2500 och vi har 7 rum o kök plus källaren,, så de var ju rätt ok men undra vad den komma va på denna gången,, minns i fjol låg den på 3500 men verkar vara rätt ok om man hör er,,
    sen har vi annan el räkning varannan mån på ca 500
    och vattnet på ca 2200 varannan mån
    så vi kanske inte har så mycket ändå,,
    fast de känns då man inte fått pengar sedan oktober,,, tack vare f-kassan

• Malin 79
    plura skrev 2011-01-06 21:05:28 följande:
    Ok ja det är väl ganska normaltaxa. Praktiskt med släkten.
    Tyckte att min svägerska som är fantastiskt duktig på att teckna skulle prova på det här med tatueringar -men hon tycker att det är så fruktansvärt fult

Vad är det med FK egentligen herregud vad tycker de att du ska leva på?

Jag har svårt att förstå att det egentligen får ta så lång tid. Sverige som är så superreglerat i allt annat, men sjukskrivna och föräldralediga de ska ha några månadslöner på banken att leva på i väntan på kassans pengar.

de var ju synd att hon inte ville de =)
    ja du först satte de min årinkomst på 0 hur fattar jag iinte,, sedan e de tjafs om vad jag gjorde för över ett år sedan då jag blev arbetslös,, de dumma e att de fick de uppifter 09 redan då dom bråkade om de då redan,,
    nu har jag fått tillbaka min årsinkomst men nu har de gjort nå fel med mina föräldradagar i sep har inte fått utb för 11 dagar då de pådtår NU att mina dagar på ett barn var slut men var inte de enligt  min sida hos dom och inte enligt hon jag pratade med då,,, och de var lägsta nivådagar och de var inte många kronor så jag tänkte inte mer på de då,,
    så nu vill de veta vad jag gjorde där 11 dagar mitt emellan 2 f-ledihets perioder,, SUCK ja jag trodde jag var f-ledig,,
    nu svarar de inte heller ej svarat på 2 veckor,, de skall ha nå fel på tele sägs de,,,

de börjar kännas nu att man vart utan pengar =(
  • Malin 79

plura ja ja hoppas de löser snabbt med,,,

ja du här vräkte snön ner hela dan igår och hela natten,,, de e sjukt mycket snö nu,, så de e bara att dra på sig kläderna och gå ut och skotta

• Malin 79

här var de 0 radigt igår men blåste massor,,

idag e de också 0 och de har slutat snöa,,, var superhärligt ute,, dock inte skottningnen men de e nu klar eller ja en infarten iaf,

sen blev lite spark med minsta medans de andra hade fullt upp i snöhögen =)

• Malin 79
    Bumblebina skrev 2011-01-07 19:34:42 följande:
    Jaha... Nu har gubben åkt på magsjuka... Han är dock portad hemifrån och får sova på annan ort... Hoppas det stannar med honom. Har ingen som helst ork som det är, utan att själv ryka på magsjuka eller nån av de andra... M är ju bara 1 mån dessutom så det vore väl om han slapp det tycker jag... Har gjort den resan en gång med E då hon var runt halvåret. Amma, kräkas, amma, kräkas, amma, kräkas osv i all oändlighet... *suck* Håller både tummar och tår, äter vitpepparkorn och slänger iväg en bön till vår herre då och då...
    hua,, hoppas ni klarar er,,
    de e en fasa här,, när minsta sonen gjord op av öronen i maj fick han de på sjukhuset som tur var för han blev riktigt dålig vi övriga har klarat oss i två år nu så ja hoppas innerligt att vi klarar oss ett ta till,,

idag hade jag tänkt att barnen skulle få åka lite skridskor men nää då skulle de såklart bli 20 grader kallt hmm
  • Malin 79

trållmor välkommen,
    själv väntar jag nr 8

har precis vart hos bm,, allt bra  mitt sf mått var dock 30 i v28 mitt på översta strecket,, har aldrig legat där med nån av de andra,, hm tror nog mitt bf efter sista mens stämmer bättre som är 23/3 och inte som ul säger den 1/4

liten fundering,,
    var en stor lapp om svininfluensan hos bm att var man inte vaccinerad bör man göra de snarast om man var gravid,,
    jag e inte de och undrar hur ni andra har gjort,, vet inte vad jag tycker om detta,,

Svar på tråden vi med många barn del 9