Inlägg från: Malin 79 |Visa alla inlägg
  • Malin 79

vi med många barn del 9

Här har de lättat lite, dock e magen stenhård o trycket neråt känns, går som en kossa, här vill vi att den lille ska stanna ett tag till e bara i v33+ enligt ul enligt sista mens v34+4

• Malin 79

Här har de kommit mer snö med :( less less o nu har de två minsta börjat blivit dålig i förkylning, men kan de bli annat då vädret e som det är.
    I övrigt var vi på ul igen idag o den lille hade vuxit men e fortfarande för liten :(
    Mitt bt var högre o äggvita i urin :( bli en massa koller nu i även nytt ul om två veckor, oh med tanke på min huvudvärk så har jag ny koll hos bm på fredag så de känns bra att de håll koll på en

• Malin 79

hej  alla var ett tag sen igen,,
    verkar som de flesta av oss har sjukstuga =(
    även så här,,
    mannen har tom fått varit hemma från jobbet då jag vissa dagar inte pallar att vara uppe,,
    nu dock har de varit pigga så de kunna gå till skola och dagis, själv har man legat, onda sd och tokförkyld =(
    allt såg dock bra ut i fredags,, så de var ju bra,, nytt bm besök på torsdag och sen ul igen onsdag till veckan.

här blir de inga fler fasen de klara jag inte,, ja barnen klara jag men inte en grav till,
    men så e de ju nr 8 med =)
    roligt att de kommit nya hit med =)

bebis suget kommer man nog aldrig ifrån tror jag,, så här hoppas jag de blir barn barn i framtiden =) ena sonen blir ju 18 till hösten så om inte allt för många år kanske haha =)

nä nu skall man börja natta lite barn

• Malin 79
    Mamma Lotta skrev 2011-02-22 20:38:55 följande:
    Hej på er idag har jag gjort mkp och allt gick bra nu väntar jag bara på svaret som kommer om en vecka! Här är vi alla friska för stunden i alla fall!!

Ja vad gäller suget så känns det som om jag är nöjd efter nr 6 men man vet aldrig å andra sidan så börjar åldern ta ut sin rätt så vi får väl se vad som händer!
    har aldrig gjort nått,, vet itne riktigt vad man får veta, du får gärna berätta,,
    hoppas iaf att ni får bra besked =)
    plura skrev 2011-02-23 12:23:41 följande:
    Min man vill verkligen inte ha fler, men jag vill.
    Fast jag har nog landat lite att det får räcka med de 5 vi har
    I mina drömmar blir det fler

de ville inte min man heller efter fjärde se hur de har gått =) men dock har ingen av våra barn varit planerade, de har kommit ändå,, =)
    tom med då vi haft preventivmedel hmm

idag e de bm besök och hoppas de komma gå bra,, e förkylda här så hoppas vi blir friska innan den lilla kommer =)
    nu pratas de namn här hemma,, jag vill ha ett flicknamn men mannen vill inte så vi är oense,,
    jag vill Milla och han Ellinor
    ja vi får se, har ni förslag får ni gärna komma med de =)
    vi kan inte ännu känna oss säker på att det är en tjej =) de har ju sagt fel tidigare,,
    men pojknamn har vi klart sedan länge,, skulle de nu ändå komma en kille så får han heta Figo =)
  • Malin 79

Oki då e jag med,
    De gå säkert bara bra, men förstår att väntan e jobbig

• Malin 79
    mecce skrev 2011-02-24 11:08:34 följande:
    hej hej..
    här gick min slemprop eller tecken blödning i tisdags morse..
    kan inte skillnad på dom sakerna men det kom först rent blod som fyllde halva tros skyddet o sen har det slemmat massor med blod i..

nu är det bara lite slem men inget mer blod..

Jag som har igångsättning den 8 :e .tror ni jag går fram till dess?..
    har inget annat än mensverk till o från.

ska till bm på måndag så får hon känna om jag e öppen nått..
    mvh Camilla
    svårt att säga =( efter min gick så tog de bara några timmar innan de satte igång,,

själv har jag nu vart till bm,, måste bara säga att hon måste vara världens sämsta, tack o lov skall jag inte till henne mer,,
    ska ju gå på extra kollar vilket hon inte förstår varför men de e ju läkaren som sagt till,, och sen ska jag få retning på jag gått 37+0 om inte de skulle vara nått knas på ul till veckan,,
    men hon har inte tid,, tidigast jag kan få ett besök till henne är den 18 mars fast läkaren skrivit klart och tydligt att bebisen skall vara ute senast den 17 då även min sjukskrivning går ut,,

idag undrade hon vad jag gjorde där, hmm ja helt blåst,, hon har inte frågat om de e något speciellt jag vill ,,
    idag var bebisen puls ganska länge uppe i 175 efter ca 15 min gick den ner till 145 och hon sa ja nu e de bra,,

men ska jag vara nervös, borde jag åka til fl eller ringa,, hur vet jag om pulsen stiger igen,,

vet varken ut eller in,,
  • Malin 79

hej tjejer

nu var de ett tag sen igen,, har försökt läsa ikapp men de är lite mycket,,

ni verkar många ha de lite jobbigt =(  vet hur de e,, styrkekramar till er.'

muskedalen,, härligt med en frisk liten kille =)

här e de upp och ner,, har haft förkylningen på besök och hos mig verkar den stanna =( sån rethosta då man skall sova,,

i övrig hade den lille i magen vuxit på sig lite och följer sin egen kurva så slapp föda nu i v35 +

men från och med lördag får den gärna komma har då gott 36 hela veckor =)

har en väldigt öm mage, en massa sd, mensvärk och brösten spänner massor,, har inte gjort de med de andra,, undra om de med kan vara ett tecken på att de börjar vara på g, eller bara önsketänkande =)

ja vill den inte komma innan 14 mars så skall jag på hinnsvepning då,, men jag hoppas den kommit innan dess =)

• Malin 79

Mymy välkommen ;)
    Här väntar vi nr 8 helst får den komma nu ;)
    Har bf 1 april

• Malin 79
    mecce skrev 2011-03-09 12:28:10 följande:
    hej hej
    ville bara berätta att

Igår kl 12:09 kom vår lilla tjej..
    hon vägde 3260g och var 48 cm lång..
    'mvh camilla
    Stort Grattis igen =)

Trållmor hihihi mitt namnförslag här är oxå Milla =) men mannen e inte lika impad så blir nog inte de här =(
  • Malin 79
    Bumblebina skrev 2011-03-10 14:06:50 följande:
    Mecce: Jättegrattis till er lilla tjej! Njut nu fullt ut!

Här hamnade vi på barnmott i tisdags med Melle som hade fått feber och var jättehängig. Det visade sig att han fått öroninflammation och lunginflammation... Det var på håret att de släppte hem oss. Men M svarade till slut på de adrenalininhalationer han fick, så då fick vi åka hem med penicillin. Usch vad dålig han var, han orkade inte ens le... Men nu mår han 300 gånger bättre iaf. Fick ringa barnmott igen idag dock och be att få mer penicillin utskrivet. I morse gick det åt 4 doser innan han fick behålla en... Han kräks upp det nästan direkt igen. Fy vilken pärs.   Men nu går det iaf åt rätt håll. Tycker iofs att de borde ha märkt nåt när vi var på barnmott förra tisdagen, men då fick vi ju bara höra att han är född fel årstid och har fyra syskon... No shit alltså? Vilken tur att de talade om det för mig! Hade ingen aning om att han hade fyra syskon...
    usch vad jobbigt,, skönt att de e bättre
    finns väl ingen bra årstid att få på längre, tycker sjukdomarna hägrar hela tiden nu,,

oj oj vilken dag jag hade igår, trodde de va värkar och att fl startat,, men tji fick jag, låg dock med onda värkar i fem timmar innan de avtog, och min rygg och mina ljumskar ajajaj,
    har hemsk täningsvärk i sidorna av magen idag =(
    ljumskarna började gö ont igen imorse vid 6 har hemsk mensväk och en del sd då och då,,
    kan de va på gång tro eller luras de igen,,
    trodden inte man skulle gå och fundera på om de KAN vara dags, efter att man ha fått 7 innan hm
Svar på tråden vi med många barn del 9