• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Berry85 skrev 2011-02-24 17:41:48 följande:
    Säger dom att man får ha med sulky så borde ni ju få ta med den. Dem tar ju så liten plats även om hjulen nu råkar va lite stora :) Vi har årets liteway och på den står det liteway på chassit, vet dock inte om de tidigare versionerna, hur dem ser ut.
    Nej, den texten på chassit kom...2010 tror jag. Vi fick ta med vår ful-sulky till gaten, men däremot fick vi inte ut den vid mellanlandningen för den var incheckad hela vägen till GBG :-S . Blev tydligen ett missförstånd. För givetvis ville vi haft den på mellanlandningen i Berlin (6 timmar).
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

Vi har vänner som är på Koh Lanta just nu och de reser runt till de små öarna runt omkring. De har en resedagbok med massa fina bilder. Omm nån är intresserad så kan jag inboxa länken. Vill inte riktigt lägga ut den här på FL .

• Tullemi
    Emelie80 skrev 2011-02-25 13:34:55 följande:
    Liljan o loppan: Har bara läst dåligt om airasia.... Har du egna erfarenheter??
    Vi har bara hört bra . Några som haft tur/otur kanske....?
  • Tullemi
    hag7 skrev 2011-02-25 16:02:43 följande:
    Tack Mileasmamma ! Jätteroligt att få läsa o titta på bilderna .
    Ja, visst såg det härligt ut?!
  • Tullemi
    JohannaL skrev 2011-02-28 10:12:47 följande:
    har bröjat lägga upp plan för vår 5 månaders tripp, vas äger ni som varit på de olika ställena, vi har bara varit på khao lak innan nämligen.

Tänkte börja 5-6 veckor i koh lanta, long beach har jag förstått ska va bra.
    Tar sen bil över till khao lak stannar där 2 månader.
    Vidare tar vi flyg el dyl upp till bangkok bor där 5-7 dagar och hinner med alla parker och karuseller och grejer, vidare sen till koh chang klong prao beach stannar där resten av tiden och drar sen hem till fina våren i sverige.

Låter det som en ok plan?

med visum hade vi tänk skaffa 60x2 inträden, så nere i phuket åker vi och förlänger första med 30 dagar, tar sen en visarun med bil över från khao lak och startar våra nya 60 dagar, låter det också som en fungernade plan tro? När man förlänger måste man göra det i slutet på perioden eller får man lika många dagar i slutendan om man åker in och får de extra 30 dagarna direkt?

quinny zapp, några som testat den? 
    Jag hängde inte riktigt med där på visa-biten.....var åker ni för att få nya dagar? Till vilket land?
  • Tullemi

Men vad lustigt. Jag har aldrig hört talas om Pomp de lux så nu var jag tvungen att kika på deras sida och jag säger bara: UNDERBARA kläder . Tack för tipset!

• Tullemi
    Hanakana skrev 2011-03-02 20:26:00 följande:
    Jag har några frågor - är det så varmt i Thailand, Phuket, nu (vi skall resa om några veckor)  att man inte behöver något långärmat (typ cardigan) eller långbyxor till kvällarna? Och finns det mycket myggor i Phuket-området kvällstid månntro???
    Jag hade kreverat i långärmat eller en byxa. Det är jättevarmt även kvällstid (tycker jag).
  • Tullemi

Mamma72: vi var alla i familjen lättklädda på kvällarna. Ibland slängde vi oss i poolen när vi kom hem på kvällarna. Inga koftor för oss, men alla är olika. Ang mygg så hade vi mygglotion från johnson&johnson. Den är egentligen för barn men vi antände den allihopa . Fast på vissa ställen var det helt enkelt mer mygg och då blev det några bett. Dock inte tokmånga. Barnen hade tur och klarade sig bättre än vi vuxna.

• Tullemi
    fröken frida skrev 2011-03-03 08:54:14 följande:
    Hejhej!
    Någon som vet om det finns sådant där Fish spa i Kata? Eller någon annan stanns i Phuket? Låter ju häftigt!

Jag VET ju att man inte ska kolla väderprognosen, och att man ska ta det här med regnet med en nypa salt men jag kunde inte låta bli Mindre kul när det står att det ska regna varje dag...
    När vi var i Karon så gick vi förbi minst 3 st fish-spa varje dag . Jag testade 3 ggr.
  • Tullemi

Ni som ska iväg snart: jag skulle vilja köpa en grej till min far via någon av er (absolut inget skrymmande) så om nån kan tänka sig att inhandla en liten sak - mot förskottsbetalning så klart - så säg till.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)