• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

winters skrev 2011-02-04 09:06:32 följande:
    Hihi, jag tänkte oxå på det, Millans hustru, du kommer att förstå när du kommer dit, det blir aldrig svalt, som mest blir det behagligt! Skrattande Och när ni är ute och åker båt kommer ni att tycka att det fläktar skönt, spara platsen i resväskan till shopping, det enda ni behöver är sköna kläder till flyget där jag nästan alltid tycker att det är kallt, men det går ju fint att åka i samma som man kommer dit i och tvätta om det behövs.
    På ditvägen var det en behaglig värme på flyget och min luvjacka fick ligga undanstuvad. På hemvägen så tänkte jag att jag packar ner luvjackan eftersom den bara tog plats i handbagaget sist. Och givetvis så åker vi med det svinkallaste flyget jag nånsin suttit i. Frös som en tok. Alla gick runt med filtar och tjocka tröjor. Alla utom jag då S. Alltså: en tröja är mycket bra att ha tillgång till
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Thegran skrev 2011-02-04 09:29:40 följande:
    Om någon råkar snubbla över några billiga sistaminuten, så kan ni väl hojta? Är så sugna på att åka iväg! men vill inte lägga mer än runt 5000 kr.
    Ah, ni vill iväg igen ? Jag behöver nog några månader på mig innan jag vill i väg igen. Just nu skulle jag inte åka ens gratis.....pust. Fast vi har iofs en annan plan nu: huset. Nu ska det satsas på vårt boende
  • Tullemi

Den där Baby Johnson mygglotion var väldigt bra. Vi använde den allihopa även om den var till barn . Lätt att applicera och luktade gott.

• Tullemi
    MrsMuffin skrev 2011-02-04 20:23:58 följande:
    Snabb fråga; finns det bikinis som passar oss svenska tjejer?? Är en 36:a i vanliga fall men då jag kommer vara i sjunde månaden när vi reser (bara 10dgr kvar...iii) drar jag nog snarare 38-40... Har ingen bikini som passar, kan jag köpa där nere? (Phuket)

Nicke Nyfiken: Hur är shoppingen i Kamala?? Prisläget? *nyfiken* Kyss
    Jag köpte en bikini i sån där strandbutik (Karon) eftersom (som jag nämn förr) vårt bagage var försenat och då sa hon tjejen "one size" på bikinisarna. Jag är en (ogravid) 36-38 och det var precis att den passade. I värsta fall får man väl ta sig till en "riktig" sportaffär och köpa en mäkesbikini (typ Arena som jag såg fanns).
  • Tullemi
    Caaatrin skrev 2011-02-05 00:29:34 följande:
    Jag var på koh lanta i december. Hade med mig långarmat till mig och sonen och vi använde det. Var av lite tunnare matrial (inte tjock tröjor) typ bomull. Var faktiskt lite kyligt på kvällen ibland. Hade även tunna byxor.
    Kyligt? Är det möjligt? Vi som var så varma varje kväll vi kom från stan att vi slängde oss i poolen
  • Tullemi
    Millans hustru skrev 2011-02-05 09:03:56 följande:
    o det blir väl varmare för varje månad nu? funderar på att lämna mina lite för små crocs hemma, kan jag köpa nya lätt på koh lanta?
    På Koh Lanta vet jag inte, men i Phuket fanns både äkta och falska i mängder.
  • Tullemi

Vi köpte äkta för 1000 Baht till Milea. Det var väl inget jättefynd men vi gillade inte riktigt kopiorna.

• Tullemi
    limpan skrev 2011-02-05 09:12:33 följande:

Har varit i thailand 3 ggr, koh chang, koh samet pattaya och phuket.. denna gång funderar vi på koh samui el koh lipe, vad tycker ni?

Ha en super lördag :D

Jag har för mig att nån i tråden tyckte att Koh Lipe var jättefint, men att det kanske var lite fööör lugnt att vistas där i många dagar. Men som längre utflykt: utmärkt .

annaOmeja i tråden är på Koh Samui just nu och jag tror hon har en blogg i bloggtråden i TS.
  • Tullemi
    DecemberBebis skrev 2011-02-05 10:41:01 följande:
    åh hoppas dem har det i ao nang !! Maja har haft äkta , men nu är det för små.. gillar inte heller kopiorna... Maja hade ett par såna , och hon fick skoskav av dem direkt..
    Vi var inne i en Crocs-butik och jisses vad många olika modeller det finns. Vi har ett minimalt utbud i Sverige kan man ju konstatera. Milea ville prompt ha en Ior-bild att sätta på sina fina Crocs. Gillar inte de där figurerna man klämmer in i hålen.
  • Tullemi
    Frosk skrev 2011-02-05 12:59:32 följande:
    Jaha, då var vår första Thailandsresa gjord! Vi kom hem i natt och jag hade gärna stannat ett par veckor till!
    Tyvärr så såg vi inte mkt av Phuket (bodde på Karon) för jag och minstingen blev dåliga, jag hade feber i fyra dagar och lillan fick lunginflammation. efter det blev stora tjejen dålig i magen. En hel del otur med andra ord, men vi har ändå haft det bra. Jag gillade Karon, men tyckte att det var rätt jobbigt med all trafik. Nu låg ju hotellet bra där det var lugnt, men det hade varit kul att kunna röra sig på mer än en gata...

Så. ni som är vana och varit på flera ställen. Vilka favoritställen har ni? Lite lugnare än där vi var, men inte för lugnt!
    Vart var det ni bodde? Ja, det har blivit lite rörigare/livligare i Karon. Vi var där första gången 2006 och det var lite lugnare då. Känner också för nåt annat nästa gång.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)