Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Tessa: hur har ni gjort med er resa? Åker ni eller blir ni hemma?
Tessa: hur har ni gjort med er resa? Åker ni eller blir ni hemma?
Tack för svaren angående tsunami-skyltarna, ska hålla lite koll på vart de finns. Men tänker inte låta tsunami-funderingarna ta över hela resan, då blir ju hela semestern förstörd ju... Vi ska ju på semester och ha det trevligt!
En fråga angående valuta: Jag har varit på Forex idag och växlat in lite pengar, 8000 svenska kronor till baht. Men jag fick tyvärr endast stora sedlar - 1000 baht. Bara några enstaka 20 baht sedlar fick jag för att jag bad och bönade om att få små valörer. Nu undrar jag om de där stora sedlarna kommer att ställa till problem för oss där nere i Kata (Phuket)? Kan vi ta t.ex en tuk tuk eller taxi och betala med en 1000 baht sedel? Och kan vi äta en enklare måltid på stranden eller ta en massage och betala med en 1000 baht sedel? Om inte, finns det ngn bank i Kata centralt där man kan lösa in sina stora baht-sedlar mot mindre sedlar utan avgift?
Det finns en marknad i Kata också. Jag tror att den är öppen varje kväll för den var iaf det varje gång vi åkte förbi. Markanden som jag tänker på ligger inte vid stranden utan uppe vid huvudvägen mellan Karon-Kata mot Chalong.
Vi hyrde bil när vi åkte till Phuket Town. Det var lite svårt att hitta i staden men det var kul att åka runt. En thailändare på moppe observerade nog att vi var lite vilse för han knackade på rutan och frågade var vi skulle och sedan körde han före oss dit - mot en avgift då hehe - påhittiga är dom
Jag är numera nyfiken på Lanta, speciellt efter att ha sett de underbara bilderna som våra vänner lagt upp i sin reseblogg *suck* underbart Och öarna runt omkring....ah.
Men nu dröjer det innan nästa avresa och vem vet vart man åker då. Kanske andra hållet....till.....Aruba eller nåt