• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2011-03-18 07:49:20 följande:
    Ja, långärmat på planet är ju nästan ett måste. ibland är det jättekallt!
    Sist vi reste var det svinkallt på flyget. Hade behövt min vinterjacka, brrrrr. Inget trevligt alls.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Thegran skrev 2011-03-18 08:13:10 följande:
    Vi hade svinkallt på vägen dit, sen på väg hem klädde vi på oss som sjutton och då var det jättevarmt istället :)
    Ja, men precis, det kan ju vara vilket som.
  • Tullemi

Det kan väl omöjligen vara 15 grader i bangkok? Det går ju mot deras varmaste period nu. Konstigt isf...

• Tullemi

googlade temp i bangkok och det är 20 grader där nu tidigt på morgonen och det ska ha upp till 26 grader. Du måste fått felaktig information.

• Tullemi
    madde10 skrev 2011-03-19 07:15:18 följande:
    Som sagt, är i phuket just nu och det är VARMT. Idag är det hittills (kl13) full sol och jag tippar att det är 35 grader. Har varit här snart en vecka och tror det har regnat 3 gånger, den längsta ca 30 minuter.
    Vet inte hur långt det är mellan phuket och Bankok men det är väl en bit?
    En fråga när jag ändå är här,det är ju många som reser med barn här Glad.Min lillkille på ett år har fått värmeutslag på rygg och bröst, finns det nåt speciellt man kan göra förutom att ha han så sval som möjlig (inte så lätt här har jag märkt).Han får också gå så mycket som möjligt utan tröja. Vet inte om solskyddsdräkten gör att det blir värre, det blir ju lite instängt, men den måste han ju ha...
    Vi köpte en kräm på Apoteket i Karon när sonen fick värmeutslag. Det gick över ganska omgående och kom sen aldrig tillbaka.
  • Tullemi
    MissCh skrev 2011-03-20 11:48:11 följande:
    Hej hej, tänkte bara titta in kort. Vi är på Koh Lanta nu, sen i torsdag. Lite jobbigt med tidsomställningen först, särskilt för bebisen, men det är jättehärligt här. Barnen börjar skolan imorgon, blir spännande!
    Kul att höra ifrån er
  • Tullemi
    Jenna82 skrev 2011-03-22 08:46:56 följande:
    Hur mycket behövs det i fickpengar för en familj på två vuxna och tre barn under 7år i två veckor? Mest till mat då. Kommer förmodligen åka till Kata beach. Är det fint där? Bra mat? Hur ser shoppingen ut?
    Har skrivit frågor förut..men gör ett nytt försök...
    Vore jättetacksam för all hjälp jag kan få, så jag kan boka snart!  
    Det beror väldigt mycket på var man äter. Men jag skulle tro att vi hade behövt (har 2 barn) ca 15000 kr TOTALT/MAX  under samma tid och samma resemål. Vi shoppar inte så mycket men vi lägger en hel del pengar på mat.
  • Tullemi
    Myran2007 skrev 2011-03-23 12:49:24 följande:
    Nu är vi hemma efter 4 veckor på Koh Lanta. Vi bodde på Lanta Sea house och flög med Thai airways med två barn , en bebis på 7 månader och storebror som snart fyller 4 år. Vi har haft det jättebra även om det är lite jobb att åka med två barn jämfört med ett (tycker vi!). Vädret var bra men den senaste veckan kom det regn nästan varje dag, fast då var det strålande sol fram tills klockan tre ungefär då det kom en urladdning. Vi var på Koh Lanta samma period för 3 år sedan och då regnade det bara en gång, den här resan var det kanske 7-10 regntillfällen (om än bara skurar).
    Kan bara hålla med dig om att det är mycket jobbigare att resa med 2 små. Det var en dröm att resa med endast Milea (när hon var 10 månader). Med två st så var det aaaaldrig en lugn stund - och båda kunde ju gå dessutom och de var ju överallt och klättrade och hade sig.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)