Inlägg från: Karolina75 |Visa alla inlägg
  • Karolina75

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2010-11-12 14:29:01 följande:
    förresten, var det några som ville ses på Lanta snart?
    Kanske någon em eller nästa helg?
    Nästa helg kanske?! Vi kommer bo på Laguna beach och det verkar ju vara nästgårds med dr! Vi kan väl höras närmare?!
  • Karolina75

En fråga till TessaG: När det är dåligt väder nu - betyder det sol emellanåt eller molnigt och regnigt mest hela tiden?! Brrrr, ser nämnligen att det inte ser så strålande ut framöver heller!

• Karolina75

Nu är vi framme på ko Lanta och klong dao! Känns underbart! Vi var lite rädda för den beryktade jämförelsen med kanarieöarna, men så känns det absolut inte! Vi bor på ett helt fantastiskt bra hotell, 20 meter till stranden och precis vid polen. Rummet är superfräscht. Har precis tagit ett nattdopp och en drink och livet känns underbart;o) Vår 14 månaders flicka sov typ bara en timma på planet och resan var ganska jobbig, men hon har sovit desto mer sen vi kom hit... Vi såg dom som hade med babyliftar till barn i hennes ålder på flyget och avundades dem - så det skulle vi tagit med om vi gjort om detta! 

• Karolina75

Ni som är på lanta nu - vill ni ses något i helgen? Vi bor på Laguna med vår 14 månaders dotter och sambons 4-årige son. Har tittat efter dig TessaG eftersom jag sett bilder av dig på er blogg - men inte sett någon som liknar dig!

• Karolina75
    Thegran skrev 2010-11-20 01:34:03 följande:
    Jag är på praktik på vardagarna, så då blir det inget strandhäng alls på dagarna för min del så det är kanske därför du inte sett mig. Är mest nere på stranden när vi ska äta.
    Men nu så är det ju helg :)

Vi träffas gärna, bor ju nästan grannar :) När kan/vill du?
    Ikväll eller em kanske? Ta något att äta eller dricka kanske?
  • Karolina75

Nu är vi hemma från en månad på Ko Lanta! Lyckos alla er som har era resor framför er! Sååååå himla underbart! Skulle helst aldrig åka hem!

Om det är någon som funderar på att boka boende på Klong Dao så kan jag varmt rekommendera Laguna Beach Club! Vi bodde i deras poolsvit, 65 kvm, superfräsch och 20 meter från stranden! Sista nätterna bodde vi på ett hotell som hette Nakara på Long beach. Bra läge, men ganska små och ofräscha rum för samma pris som poolsviten på Laguna!

Vad gäller utflykter från Ko Lanta så kan jag rekommendera att hyra en longtailbåt och åka till BuBu Island. Riktig paradisö. När vi var där var det två sällskap till där förutom vi, men ändå fanns det en restaurang - precis vad man önskar va?;o) 

• Karolina75
    Kitty baby skrev 2010-12-29 17:47:33 följande:
    Hej, jag undrar om någon sett solskyddskläder för barn att köpa nere i Thailand? Jag köpte på mig via nätet men insåg just att dom är ALLDELES för stora till min lilla tjej...och nu är det bara dagar kvar tills vi åker så jag tänkte att om det finns på plats så kan jag ju likagärna köpa där. Någon?
    Jag såg solskyddskläder för barn på Ko Lanta, men jag minns inte i vilken affär. Tror det kan ha varit i en vanlig supermarket!
  • Karolina75

mileas mamma: Ser helt underbart ut på bilden!

Själv sitter jag hemma med en magsjuk man på nyårsafton istället för att vara på den planerade festen:o(  Men jag kan ju drömma mig tillbaka till Thailand och då blir jag glad:o)

• Karolina75

Hej! Jag har varit aktiv i den här tråden för ett par år sedan då vi förlade en månads föräldraledighet till Koh Lanta. Därefter har jag inte följt tråden i någon större utsträckning. Nu funderar vi dock på att återigen förlägga en månads föräldraledighet i Thailand i samband med att vi väntar vårt nästa barn. Vi planerar dock inte att resa förrän i januari 2014. Vi gillade Koh Lanta pga lugnet, atmosfären, de barnvänliga stränderna i Klong Dao och närheten till flygplatsen i Krabi. Nu skulle vi dock vilja se något annat. Vi funderar lite på Koh Mook, eventuellt i kombination med Koh Lanta eller Koh Lipe. Är det någon som har någon erfarenhet av Koh Mook eller Koh Lipe? När jag söker på boende på Koh Mook så får jag träffar på två semesteranläggningar men jag får inte klart för mig om någon av dessa erbjuder rum för fyra personer! Jag tycker att det vore konstigt om det inte fanns, men jag hittar bara rum där det står att det finns två bäddar med möjlighet till en extrasäng. Någon som har förslag på boende för fyra personer på Koh Mook (eller på Koh Lipe för den delen)?! Är det någon som kan tipsa om någon helt annan mysig ö med barnvänliga stränder som inte ligger allt för långt från en flygplats så tas även dessa förslag tacksamt emot! Vi kan gärna tänka oss två olika öar i kombination. Vi vill inte till Phuket, koh Pipi eller Kao Lak. Våra barn kommer att vara 1 och 4 år vid resan.

• Karolina75
    Snartblirvitre skrev 2012-11-16 14:07:51 följande:
    Karolina75- jag har bara hört att Koh mook ska va jättefint:) men du..närhet till flygplatsen från Koh lanta? Som kag förstår tar de väl 3 timmar m buss från krabi till lanta? Har jag fått de helt om bakfoten? (hoppas!) åker på tisdag :)

Har för mig att det tog två timmar i taxi från flygplatsen till Klong dao på koh Lanta. Det tycker jag är helt ok avstånd. Låter bra att du hört gott om koh mook i varje fall
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)