Inlägg från: Karolina75 |Visa alla inlägg
  • Karolina75

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Ariella skrev 2010-04-23 08:30:12 följande:
    Vi valde den "dyrare" varianten med rum när vi bokade hemifrån (kostade inte särskilt mycket mer), men uppgraderade sedan ännu ett snäpp på plats. Det kostade inget extra, eftersom det var i slutet av säsongen och långt ifrån fullt. Då fick vi ett jättestort rum som bestod av 2 rum med mellanliggande badrum och balkong ut  mot den stora poolen. Bokar man bottenvåningen så får man direkt utgång till poolen från balkongen, d v s man kan hoppa i och bada direkt från sin balkong. Dock får man inte det om man har barn under 11 eller 12 år enligt Fritidsresor. Men byter man rum på plats så bryr de sig inte, vi såg flera småbarnsfamiljer som bodde så. Den här rumstypen heter Grand Suite. Deras billigaste rumsalternativ är helt okej också, men inte lika stort och med mycket mindre badrum. Frukosten är jättebra, det finns allt man kan tänka sig. Bra service är det och jag tycker personalen var hyfsat bra på engelska. Städningen funkade kanon, vår städerska lärde sig snabbt våra rutiner och passade på att städa då vi var och åt frukost. Vet inte om det kanske berodde på att vi flitigt gav henne dricks Testade aldrig deras SPA, eftersom det finns så många billigare ställen på stranden. Vi åt inte på hotellets restaurang heller, förutom att vi en gång tog room service, så den kan jag inte bedöma. Men överlag ett bra hotell och jag skulle absolut kunna tänka mig att bo där igen. Den enda nackdel jag kan komma på är att sängarna är grymt obekväma. Stenhårda, och varje gång man ska vända sig så knarrar det så att det känns som att man ska väcka alla på hela hotellet
    Blir nyfiken på vad ett sånt här alternativ kan kosta! Det låter ju toppen, om än gissningsvis dyrt... Vi letar också efter hotell eller bungalow med två rum på Khlong Dao.
  • Karolina75

Är det någon som vet något om Lanta Hideaways?! De hyr ut hus på Koh Lanta och vi letar boende en månad på Khlong Dao i nov-dec. Flera av husen ligger runt 4000kr/vecka och man verkar ju få mycket för pengarna. Men skulle gärna vilja höra någon som varit där!

• Karolina75
    Mawe123 skrev 2010-05-05 14:19:37 följande:
    Jag har bott i ett av husen i vintras men hyrde då av Lanta Diver, nu inför nästa vinter har jag hyrt ett hus via Lanta Hideaways. Litar helt på dem, har vänner som hyr ut sitt hus via dem.
    Tack för svar!! Då törs vi nog kolla lite närmare på dem:o)
  • Karolina75
    Pajsarn skrev 2010-05-10 20:47:26 följande:
    Har inte riktigt hängt med här...men skulle vilja rekomendera hotellet som ligger alldeles brevid nämnda Chada, nämligen Noble House! Mysigt, fantastiskt fint poolområde, "he mtrevligt" på nåt sätt, bra mat...osv. Helnöjda!
    Tack för tipset! Jag vet att någon har rekommenderat det stället tidigare i tråden också. Vet du om de har familjebungalows, alltså en bungalow med minst två rum? Jag har mailat Noble house nu och frågat om pris för detta. Skrev att vi ville ha en bungalows med minst två rum och bad dem skicka bilder. Men jag fick bara ett pris tillbaka som svar. Vet inte om de uppfattade kravet med minst två rum och jag skulle ju gärna vilja se en bild innan vi bokar...
  • Karolina75
    Thegran skrev 2010-05-12 16:34:18 följande:
    har de inga bilder på hemsidan? ett tips till er som vill ha två rum, många resorter har bungalows med connectingdoor. Kan säkert bli billigare att boka så ibland än en två rums bunge.
    Nej, det finns inga bilder på rummen på deras hemsida! Vi har så små barn, att det inte skulle fungera med connectingdoor...
  • Karolina75
    Thegran skrev 2010-05-12 17:32:22 följande:
    ah nä då funkar det ju inte riktigt kanske...tänkte dock att man ju kan ha dörren stående öppen/bara igen skjuten så blir det som ett rum extra :) men även om det inte finns bilder borde det stå i rumsbeskrivningen om det är fler än ett rum?
    Aha, trodde connectingdoor betydde typ att man har en gemensam veranda till två bungalow... Men om det betyder att man, som jag förstår dig, skulle kunna ha en dörr öppen mellan två sovrum och det blev ungefär som en stor bungalow, så borde det ju inte spela någon roll om det är en stor eller två små bungalows!
    Thegran skrev 2010-05-12 17:43:39 följande:
    oj vilken kass svenska det blev...:) kan kolla runt lite och se om jag hittar någon resort med sådana bungar. Har inget roligare för mig ikväll ändå, och surfa på boenden på Lanta är en favoritsysselsättning :)
    ;o) Om du VILL kolla så är det klart jag blir jätteglad för det!!!
  • Karolina75

TessaG och Pajsarn: Tack så otroligt mycket för era svar!!! Vilken underbar hjälp!!! Har skickat iväg en prisförfrågan till Laguna beach och skrivit ett nytt mail till Noble house. Ska kolla resten så snart jag har möjlighet!!! Vi kanske ses där också Tessa, för visst är det väl så att vi ska vara där samtidigt?!!! (för vår del 16 nov-17 dec)

• Karolina75
    Thegran skrev 2010-05-12 21:13:42 följande:
    vi fick ner priset 10% på laguna. Vi är några som lyckats pruta rejält på DR lanta, de har ju connectingdoor så hör med dom också. ja, vi är på Lanta 1 - 27 nov (ska göra min praktik på en av de svenska skolorna) sen åker vi vidare någon annanstans och hem igen 13 dec. Då ses vi kanske på Lanta sen då :) Får anordna en familjelivträff!
    Nu har jag skickat förfrågningar till alla ställen du tipsade om! Låter underbart att göra sin praktik där!!! Ja, absolut en familjelivsträff:o)
  • Karolina75
    Thegran skrev 2010-05-13 10:31:12 följande:
    visst kan man göra så. Vi skulle absolut åka ner utan boende bokat om det var under lite andra omständigheter. Nu har vi ju dock ett litet barn med oss, plus att vi vill bo nära svenska skolan för att underlätta. Vi ville dessutom ha fyra bungar/rum. En bunge åt oss (jag, sambo, dotter) under fyra veckor, en åt mina föräldrar, en åt min syster och en åt mina svärföräldrar som är med oss två veckor där. Det kändes helt enkelt osäkert att lyckas hitta boende åt alla på samma ställe, som dessutom låg nära skolan och var inom ramarna för vad vi vill lägga ut pengamässigt. Vi har goda vänner som bor halvårsvis på lanta, de har varit och kollat upp resorten åt oss och betalat vår deposition. Vi litar helt och fullt på deras omdöme :) och mycket bättre pris än vad vi fick via mailkontakt hade vi nog inte kunnat få på plats heller ;) Vi betalar långt under lågsäsongspris under högsäsong, pga att en ur personalen uppgav fel pris. Vi har dock inte bokat något för de två sista veckorna i Thailand och kommer inte göra heller fören vi är i landet iaf. Det var just boendet på Lanta vi ville ha färdigt pga av omständigheterna ovan :)
    Vi har efter att äntligen(!) kollat lite tillsammans med min sambo på hemsidor för boenden på Klong Dao kommit fram till att Laguna beach verkar vara ett bra alternativ för oss. Har dock inte fått svar från dem än. Eftersom ni först bestämt er för detta ställe, betyder det att era vänner som bor det kollat upp det förut och uppfattat det som bra?! Det vore ju bra isåfall:o)
  • Karolina75
    Smilla75 skrev 2010-05-13 19:54:52 följande:
    Vi har varit där, det är trevligt.
    Vad kul att höra!! Vad hade ni för typ av rum?!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)