Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Ulrika333 skrev 2010-10-04 21:58:07 följande:
Hej!
Har inte läst hela tråden :).
Vi är 2 vuxna och 3 barn 3,6,8år som skall åka till thailand i en månad. MEN hur jag är kollar så hittar jag inget hotell där vi kan bo alla 5 i ett rum, max 4 personer, skall boka de 3 första nätterna här hemifrån och sen ta det som det kommer. Men vill ju inte boka 2 rum till oss hela vistelsen.... Är det någon som har tips på vart jag kan vända mig så vi får bo i samma rum? Vi utgår ifrån Krabi och tänkte bo i ao nang de första dagarna.
Vi letade också ett bra tag efter detsamma! Vi hittade familjebungalows eller två bungalows med connecting-door, men det blev så dyrt! Nu har vi bokat en pool-svit på "Laguna beach-club" på Koh Lanta, Klong Dao. Sviten är på 65 kvm, ligger precis vid poolen och 20 meter från stranden! Sviten finns filmad på deras hemsida,
www.laguna-beach-club.com , Vi får betala 3000 bath per natt. Kanske går att hitta mkt billigare på plats, men detta var åtminstone billigare och i våra ögon mer prisvärt, än de prisförslag vi fick från andra ställen så här i förväg. Fast vi har ju inte varit där och har inga referenser för övrigt kring stället. Men nu blir jag nyfiken - hur mkt betalar ni andra för ungefär likvärdiga rum?!!